Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دیانتی ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح کشاورزی در شمال سیستان و بلوچستان که به حضور دبیر «تهک»، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان و روسای ادارات جهاد کشاورزی هامون، زهک و معاون اداره جهاد کشاورزی زابل و کارشناسان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: به زودی طرح توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی در شهرستان های شمال استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه هواشناسی کاربردی یا «تهک» از خدمات حاکمیتی سازمان هواشناسی است که با برقراری ارتباط مستقیم با فعلان بخش های مختلفی نظیر کشاورزی، دریایی، حمل و نقل و... تلاش می کند ضمن تأمین امنیت جانی و مالی فعالان از گزند پدیده های مخرب جوی، بهره وری در بخش های مختلف را افزایش دهد.

دیانتی با بیان اینکه توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی از اولویت های ماست، ادامه داد: موفقیت در اجرای این طرح نیازمند همکاری دو طرفه جهاد کشاورزی و هواشناسی است تا با برگزاری جلسات دیسکاشن تهک، مناسب ترین توصیه ها به کشاورزان شهرستان ارائه شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دیسکاشن تهک محلی برای مشورت و اشتراک دانش هواشناسی و کشاورزی توسط کارشناسان مربوطه برای تدوین یک بسته راهبردی-مشورتی جهت ارتقای امنیت تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی از گزند پدیده های جوی و افزایش بهره وری در تولید محصول است که خروجی آن یک گزارش ساده و عامه فهم است که در اختیار تولیدکنندگان نهایی این بخش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خدمات این طرح قبل از شروع کشت تا زمان برداشت محصول را در بر می گیرد و علاوه بر اطلاع رسانی، برای اعلام بهترین زمان کشت یا برداشت محصول، در باره بهترین زمان آبیاری یا سم پاشی محصولات نیز اطلاع رسانی می شود تا به سبب وقوع برخی پدیده ها کشاورز متضرر نشود یا فرایند سمپاشی برای محیط زیست مخاطره آمیز نشود. 

علیرضا روحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هامون نیز در این جلسه با استقبال از اجرای طرح تهک کشاورزی در شمال استان گفت: طرح تهک کشاورزی علاوه بر اینکه باعث کاهش تلفات محصولات کشاورزی و منابع می شود بلکه در مدیریت منابع آب و تلاش برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز کارایی دارد.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری و بیلان کار نیز بخش بعدی خدمات تهک کشاورزی است که در شرایط کنونی نیاز مبرمی به آن داریم و امیدواریم به زودی این طرح در شمال استان اجرا شود.

کد خبر 4427494

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان زابل شهرستان زهک هواشناسی سیستان و بلوچستان اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز اربعین 97 خرم آباد یاسوج سنندج مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود

همزمان با افتتاح پایگاه اطفاء حریق جنوب کشور در عرصه‌های جنگلی شهرستان مرودشت، مانور بزرگ اطفای حریق در بخش کامفیروز جنوبی این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و با همراهی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضور در این رزمایش گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و از بین رفتن پوشش گیاهی در این عرصه‌ها ایجاد پایگاه‌های اطفاء حریق و تجهیز آنها در مناطق بحرانی امری ضروری است.

علی ملکی آهنگران با اشاره به وجود سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار سریع پیشگیری از حریق با استفاده از سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی جهت مقابله با حریق‌های احتمالی گفت: با این اقدام اطلاعات مهمی برای هشدار‌های زودهنگام آتش‌سوزی در دسترس قرار گرفته و از بروز بحران در سطح وسیع‌تر این عرصه‌ها جلوگیری خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اجرای رزمایش اطفای حریق در تمام عرصه‌های جنگلی و نقاط بحرانی کشور تصریح کرد: اجرای این رزمایش به‌زودی و در همه استان‌ها برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: این مانور عملیاتی با هدف دسترسی سریع به تجهیزات و کارآمدی امکانات و ابزار اطفای حریق، افزایش توان نیرو‌های امدادی و عملیاتی برای مقابله با مخاطرات احتمالی در عرصه‌های طبیعی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های امدادی و مردمی در زمان حریق، شناسایی نقاط ضعف، قوت، بررسی کمبود‌ها و کاستی‌ها، ابزارآلات و نیرو‌های مورد نیاز، رفع عیوب و موانع اداری پیش از وقوع آتش‌سوزی به اجرا گذاشته شد.

فرماندار شهرستان مرودشت نیز در این مراسم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از منابع طبیعی و ارزش والای این منابع خدادادی گفت: در این راستا همه ما مسئول هستیم چراکه شهیدان زیادی با گذشتن از جان و مال و خانواده خود، دلسوزانه در راستای حفظ و صیانت از این ثروت خدادادی به شهادت رسیدند تا این عرصه‌ها از گزند نابودی در امان بماند.

اسماعیل خوشبخت افزود: با تدابیر به‌عمل آمده و هماهنگی و همکاری بین مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم امیدواریم شاهد هیچ آتش‌سوزی در این عرصه‌ها نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز هدف از برگزاری این رزمایش را آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌های عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها و نیز آمادگی اعضا ستاد مدیریت بحران در مواقع ضروری عنوان کرد و گفت: شرایط اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع به گونه‌ای است که اگر در مراحل اولیه اطفا نشود باعث سرایت آتش به مراتع دیگر و حتی مناطق مسکونی شده که این موضوع خسارت‌های زیاد و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

حجت مرادی در ادامه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال وقوع حریق از مردم و طبیعت دوستان شهرستان خواست نسبت به پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌ها حساسیت نشان داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به‌ویژه حریق در این عرصه‌ها مراتب را به شماره رایگان ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس هم با حضور در این مراسم گفت: اساسی‌ترین رسالت منابع طبیعی حفاظت از این عرصه‌هاست.

غلامرضا غلامی گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه منابع طبیعی در بین سایر ادارات استان داشتن صلاحیت حقوقی و قضایی ماموران یگان حفاظت این مجموعه است که بر اساس ماده ۵۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری ماموران منابع طبیعی در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب شده و هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد می‌توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل