Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خيلي از كشورها قراردادهاي بين‌المللی را امضا نمي‌كنند و مشكلي هم پيش نمي‌آيد، آن وقت عده‌اي در كشور اصرار دارند كه اين موضوع‌ها تصويب شود تا بهانه به دست دشمن داده نشود!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز در جمع دانشجویان حاضر در دوره منطقه ای شهید دیالمه در مشهد گفت: در نظام ماركسيسم نقد حاكميت امكان پذير نيست، در اين نظام يا با زور مي توانيد به نتيجه برسيد و يا با زور، شكست مي خوريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ازغدی ادامه داد: در نظام ليبراليسم ظاهرا ابزار نقد حاكميت را درست چيده اند و بلندگوهاى متفاوتى را براى نقد ايجاد كردند، اما در اين نظام ميكرفون در دست يك عده خاص است و صرفا آزادى بيان ها بیشتر نمايشى است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با توضیح چگونگی نقد در نظام لیبرالی گفت: در نظام ليبرالى نقدها محدود است؛ خروجى نقد ها نبايد اصل ليبرالى را نشانه بگيرد و بايد در جهت رشد ليبرال هم باشد.

وی افزود: اساسا ليبراليسم ذاتا وقتى كه به قدرت مي رسد، محافظه كار می شود؛ چون وقتي كه به قدرت مي رسد مي خواهند به هر طريقي قدرت خود را حفظ كند. در اين نظام كاركرد نقد به عنوان مثال، عدالت اجتماعى نيست بلكه صرفا حفظ حاكميت است.

ازغدی به نقد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامى نقد و انتقاد حاكميت يك واجب شرعى است؛ مثل نماز و روزه. همچنين نقد حاكميت يك عبادت است، چون تلاش در جهت ایجاد عدالت و توحيد است، البته به شرطي كه اين نقدها در بستر توحيدي و اصطلاح قرار باشد نه در بستر سیاه نمایی و یا حتی سفیدنمایی. نقد در نظام اسلامی باید در قالب واقعیت گرایی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برخی فکر می کنند نظام اسلامى به معناى اين است كه تمام قوانين و عملكردها در اين نظام اسلامى است، پس چون اسلامى است نبايد نقد هم بشود؛ خیر اینگونه نیست، وجود نظام اسلامی به معنای نبود اشکال نیست.

وی به وضعیت دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامى دانشگاه ها بايد كاملا علمى شوند و دانشجويان بايد براى مشكلات كشور راه حل علمي ارائه دهند.

ازغندی به وضعیت حوزه اشاره کرد و گفت: اگر دروس خارج فقه در حوزه به سمت ورود تخصصي به موضوعاتی كه حكومت درگيرش است، نروند چند اتفاقات بدی مي افتد. اولین اتفاق منفی اين است که كم كم حوزه علمیه به سمت حاشيه مي رود و حتي ممكن است به صورت كلي حذف شود و اتفاق دوم این است که در صورت غيبت حوزه در اين زمينه ها باعث مي شود فكرهاي مخالف ديگري در موضوعات ورود کنند و نقش آفريني كنند.   عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حوزه فقط نبايد در مسائل مختلف طرح بحث كند، انتظار از حوزه اين است كه در مسائل مختلف براي اصلاح گام بردارد و راه حل ارائه دهند.

وی افزود: البته اینگونه نیست که فقط به حوزه نقد وارد باشد. ما به سيستم دانشگاهى هم نقدهای اساسی داریم، كشور واقعا امروز به این همه دکتر و مهندس نیاز ندارد.

ازغندی ادامه داد: دانشجويان بايد به وضعيت موجود كشور كه انسان گاها فكر مي كند كه اصلا هيچ نظارتي نيست، انتقاد كنند.مشخص نيست در بعضي از نهاد ها، مسئولین چه مي كنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تشریح وظایف جنبشش دانشجویی پرداخت و گفت: وظيفه ى جنبش دانشجويي در شرايط امروز كشور و در موضوع تصويب قراردادهاى مختلف بين المللی سكوت نيست، امروز بايد مسئولين پاسخ بدهند كه برجام چه نتيجه ى مثبتي براي كشور داشته است، داتشجويان بايد اين مسائل را دنبال كنند.

وی ادامه داد: خيلي از كشورها قراردادهاي بين المللی را امضا نمي كنند و مشكلي هم برایشان پيش نمي آيد، مثلا همين قانون٢٠٣٠ را كه بعضا در كشور تاكيد مي شد كه بايد امضا شود و بپذيريم را، آمريكا و فرانسه نپذيرفتند، آن وقت عده اي در كشور اصرار دارند كه اين موضوع ها تصويب شود تا بهانه به دست دشمن داده نشود!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا

سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار، در گفت‌وگویی حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل اعلام کرد و گفت: نسل کشی در غزه درحال به چالش کشیدن در روایت‌هاست، ما به عنوان آمریکا تا خرخره در این فضاحت فرو رفتیم...

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان