Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش های چند روز پیش و پر آب شدن رودخانه اترک، 12 میلیون متر مکعب آب برای حوزه آبگیر داشلی برون و مردم این بخش مرزی گنبدکاووس به ارمغان آورد.

 

 «حسین قنبری» مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبد، مینودشت و گالیکش در شرق گلستان گفت: پس از بارش های اخیر که از 13 مهر آغاز و تا صبح پانزدهم ادامه داشت، متوسط دبی ورودی آب رودخانه مرزی اترک به حوضه آبگیر داشلی برون گنبد 50 مترمکعب بر ثانیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس تاکنون 12 میلیون مترمکعب آب رودخانه اترک به این حوضه آبگیر وارد شده که بیشتر آن به سمت سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی گل و آلاگل و همچنین سد مخزنی دانشمند و آب بندان اینچه برون هدایت شده و درحال ذخیره است.
قنبری با اشاره به اینکه بالاترین پیک آب در ایستگاه چات که در مناطق بالادست حوضه آبگیر داشلی برون واقع با 284 متر مکعب بر ثانیه ثبت شده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود حداکثر تا دو میلیون متر مکعب آب دیگر به این حوضه آبگیر وارد شود. درحوزه اترک میزان بارش ها از 12 میلیمتر در داشلی برون تا 38،5 میلیمتر در مراوه تپه متغیر بوده است.
 بارندگی خوب چند روز گذشته در بخش مرزی داشلی برون که از مناطق کم باران و خشک گلستان محسوب می شود، به آبگیری تالاب های بین المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل که در تابستان امسال خشک شده بودند، منجر شد و این تالاب ها حیات دوباره یافتند.
به گفته «حاجی نظر شیرمحمدلی» بخشدار بخش داشلی برون، علاوه بر آبگیری این تالاب ها، سد دانشمند این بخش مرزی نیز که به دلیل خشکسالی های اخیر بدون آب شده بود، درحال آبگیری است که این موضوع خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه را به همراه داشته است.
به گفته مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبد، مینودشت و گالیکش، درحوزه گرگانرود نیز میزان بارش ها از 22،5 میلیمتر در حوزه قزاقلی تا 65،5 میلیمتر در گالیکش متغیر بوده است. بخشی از آب بارش های اخیر درحوزه گرگانرود به سمت سد گلستان هدایت شده که قابل توجه نیست و به اصطلاح آب مرده محسوب می شود. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیدروبه ی اندیمشک صدرنشین میزان بارندگی‌ ها در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان؛ تا ساعت ۵ صبح امروز، سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، بیدروبه اندیمشک با ۴۰.۲ میلیمتر بارندگی، رکورددار بیشترین میزان بارش‌ها در استان است.

در این مدت در حسینیه اندیمشک ۳۰ میلیمتر، سالند دزفول ۱۶ میلیمتر، صفی آباد دزفول ۷ میلیمتر، بستان ۲.۴ میلیمتر، امیدیه ۲.۳ میلیمتر، دارخوین ۰.۷ میلیمتر، بهبهان ۰.۳ میلیمتر و رامهرمز ۰.۲ میلیمتر بارش ثبت شده است.

به گفته محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان این سامانه دارای هسته‌های بارشی بالای ۲۰۰ میلیمتر در ارتفاعات در مناطق شمالی و شرقی استان است و بیشترین زمان فعالیت این سامانه در مدت ۲۴ ساعت در روز سه‌شنبه خواهد بود، اما شدت بارش در مدت ۱۲ ساعت رخ می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۸۰ میلیمتر بارندگی در مناطق شمالی خوزستان/پیش بینی افزایش شدت بارش ها
  • بیدروبه ی اندیمشک صدرنشین میزان بارندگی‌ ها در خوزستان
  • پیش بینی بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری در خوزستان
  • حوضه‌ کارون بزرگ و کرخه پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری در خوزستان
  • تهران سرد می‌شود؛ پیش‌بینی هوای تهران طی روزهای آینده
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • مناطق جنوبی ایلام تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه کشاورزی اهواز
  • خبر خوش برای دریاچه ارومیه ؛ شرایط نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟