Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:23:28 GMT

برگ ریزان کاراته با حواشی خودساخته

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۰۵۴۷

برگ ریزان کاراته با حواشی خودساخته

تهران - ایرنا - کاراته ایران در روزهای حساس منتهی به مسابقات جهانی اسپانیا با حواشی خود ساخته ای روبرو شده است، حاشیه هایی که سالهاست این رشته رزمی را می رنجاند.

به گزارش ایرنا؛ کاراته رشته ای که برای نخستین بار به بازی های المپیک راه یافته و در المپیک 2020 توکیو در صف رشته های بزرگ ورزش جهان قرار گرفت، گویا قصد ندارد در ایران رنگ آرامش به خود ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاراته ایران در حالی که روند خوبی در عرصه مدال آوری داشته و می تواند در رقابت های جهانی اسپانیا و المپیک 2020 برای ورزش ایران افتخار آفرینی کند به دلیل درست تعریف نشدن جایگاه مسئولان و دست اندرکارانشش، هر روز با حاشیه جدیدی روبرو می شود.
فدراسیون کاراته اکنون با شرایطی دست و پنجه نرم می کند که اگر یک روز حاشیه نداشته باشد، موجب تعجب اهالی ورزش و رسانه ها می شود.
در رشته ای که مشخص نیست حرف اول را در مسائل فنی، سرمربی می زند یا مسئولان فدراسیون، بدون تردید حاشیه رسوخ می کند.
تیم های مردان و زنان کاراته ایران باید از اواسط آبان ماه در مسابقات جهانی اسپانیا که تاتامی آن در شهر مادرید پهن می شود به مصاف حریفان بروند.
تیم مردان ایران که در 2 دوره گذشته بهترین نتایج تاریخ کاراته ایران را رقم زد و علاوه بر موفقیت در کومیته انفرادی در کومیته تیمی نیز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت، این بار نیز با استفاده از نفرات مطرح و کادر فنی مجرب در پی تکرار موفقیت است.
تیمی که مکانیزم انتخاب نفراتش را سرمربی از گذشته مشخص کرد و بازیکنان می دانستند که حضور در مراحل مختلف لیگ جهانی و عملکرد آنان در پیکارهای بین المللی مهمترین مساله برای گزینش نهایی است. تیمی که اکنون رفاقت و اتحاد در آن حرف اول را می زند.
با این حال در بخش بانوان چنین مساله ای دیده نمی شود، چرا که کادر فنی تیم بانوان توان این را ندارد که اجازه دخالت به رئیس سازمان تیم های ملی را ندهد تا نفرات را به دلخواه خودش انتخاب کند.
تمامی جامعه کاراته و حتی اهالی رسانه به خوبی می دانند که هم اکنون سرمربی تیم بانوان کمرنگ ترین نقش را برای انتخاب نفرات دارد و شاید تنها وظیفه او این است که در تمرینات سوت در دست گرفته و زمان آغاز و پایان تمرین را اعلام کند.
فدراسیون کاراته آنقدر به سرمربی تیم بانوان بی اعتماد است که «مسعود رهنما» از مربیان این رشته رزمی را به عنوان مشاور فدراسیون، بالای سر تیم بانوان قرار داده تا او روند آماده سازی تیم را تحت نظر بگیرد.
در انتخابی ها نیز که شرایط به وضوح مشخص است و رئیس سازمان تیم های ملی و دبیر فدراسیون آنقدر راه های مختلف را در نظر می گیرد تا ترکیب دلخواهش را فیکس کند.
مرد باتجربه کاراته ایران اگر بخواهد فردی را از دل انتخابی بیرون بیاورد این کار را انجام خواهد داد و برای آنهایی که باید بدون انتخابی فیکس شوند نیز به هر بهانه ای انتخابی نمی گذارد.
این مساله یعنی اینکه مشخص نیست در فدراسیون کاراته انتخابی ها ملاک گزینش نفرات تیم ملی است یا نظر شخصی برخی ها.
رئیس سازمان تیم های ملی در جدیدترین اظهار نظر خود عنوان کرده چرا زمانی که برای گزینش نفرات تیم مردان تنها در یک وزن انتخابی برگزار شد از سوی رسانه ها نقدی صورت نگرفت و این انتقادها تنها در خصوص تیم بانوان انجام می پذیرد.
حتی آماتورترین افراد حاضر در کاراته ایران نیز می دانند که تیم مردان و زنان ایران اصلا با هم قابل مقایسه نیستند. تیم مردان در 2 سال اخیر تمامی افتخارات را درو کرده و موجب سربلندی این رشته شده است.
ابتدا باید بگوییم به تیمی که مقتدر است و نفراتش در مسابقات گوناگون به نتیجه مناسب می رسند، نقد چندانی واردی نیست.
ضمن اینکه سرمربی تیم مردان از همان ابتدای حضورش در این تیم شرایط گزینش نفرات را برای بازیکنان تشریح کرده و همه آنان می دانند چه فیلترهایی برای رسیدن به ترکیب مشخص شده است.
سرمربی تیم ایران تاکنون مقابل برخی تحرکات برای ورود حاشیه به تیمش مقاومت کرده است تا اجازه ندهد ترکیب تیمش با بی عدالتی بسته شود.
تا همین چند روز قبل مسئولان فدراسیون در تلاش بودند تا «صالح اباذری» وزنش را پایین آورده تا او را جایگزین «ذبیح الله پورشیب» در وزن منهای 84 کیلوگرم در مسابقات جهانی کنند که این خواسته نامعقول آقایان با تدبیر سرمربی تیم ملی ناکام ماند.
فدراسیون نشین ها باید بدانند، همین تیم مردان بوده که تا به امروز سبب شده مسئولان فدراسیون سرجای خود بمانند، چراکه با افتخارآفرینی های متعدد بر ضعف دیگر تیم ها (بانوان، رده های سنی و به خصوص کاتا) سرپوش گذاشت و حاشیه ها را دور کرده است. به طور قطع اگر اقتدار تیم مردان نبود، مسئولان فدراسیون کاراته خیلی زودتر از اجرا شدن طرح ممنوعیت فعالیت بازنشسته ها در ورزش باید جای خود را به مدیران دیگری می دادنند.
همچنین رئیس سازمان تیم های ملی مدعی است که سرمربی تیم بانوان اختیار تام دارد و شخصا دخالتی در امور بانوان نخواهد کرد.
به نظر علاقمندان به کاراته، سرمربی تیم ملی که فدراسیون حتی از نظر فنی نیز او را قبول ندارد و یک مربی آقا را بالای سر تیمش قرار داده است، می تواند اختیار تام داشته باشد.
سرمربی که حتی آنقدر اختیار ندارد تا جوابگوی ابهامات و سوالات متعدد رسانه ها باشد، چگونه می تواند در تیم ملی اختیار تام داشته باشد.
از سوی دیگر دبیر فدراسیون اشاره کرده است که دخالتی در امور بانوان ندارد اما شواهدی موجود است که او با فردی برای بررسی مسابقات انتخابی تماس گرفته است. مگر فدراسیون کاراته نایب رئیس بانوان و سرمربی تیم ملی بانوان ندارد که دبیر فدراسیون وقتش را برای انتخاب نهایی ترکیب تیم بانوان گذاشته است.
اهالی فهیم رشته پرمخاطب کاراته، کارشناسان و رسانه ها به خوبی می دانند در این فدراسیون پرحاشیه چه می گذرد و در پایان امید است است مسئولان وزارت ورزش با اجرایی شدن قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگان در ورزش کشور (رئیس کاراته نیز یکی از مدیران بازنشسته است) به وضعیت این فدراسیون سر و سامان ببخشند.
ورزشی**3783**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رزمي كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی؟

به گزارش فرارو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در این اطلاعیه آمده است: «یکی از رسانه‌های معاند و ضد انقلاب امروز با انتشار گزارشی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد فدراسیون کاراته با اخذ تعهدنامه رسمی از ورزشکاران در دفتر اسناد رسمی، آن‌ها را از مصاحبه با رسانه‌های خارجی منع کرده است».

فدراسیون کاراته ضمن رد این ادعای کذب، اعلام می‌دارد که تا به امروز حتی در یک مورد چنین تعهدنامه‌ای از ورزشکاران یا مربیان اخذ نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، البته انتشار این دست اخبار و گزارش‌های کذب و بی‌اساس ریشه در تلاش رسانه‌های معاند و ضدانقلاب (که ید طولایی در دروغ پراکنی دارند)، برای برهم زدن آرامش و تمرکز ورزشکاران به ویژه کاراته‌کا‌های عزیز دارد که پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است. "

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • معرفی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی؟
  • رد ادعای کذب یک رسانه معاند درباره فدراسیون کاراته
  • کاراته انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • آغاز پیکار‌های کاراته انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • نصیرزاده: کریس کلمن، گزینه اصلی نیمکت تراکتور