Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،علی فاضلی در اجلاس عمومی اتاق اصناف با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته از طریق بنگاه‌های کوچک و متوسط به رشد اقتصادی دست یافته‌اند در حالی که در ایران به این بنگاه‌ها توجه نمی‌شود، اظهار کرد: از ۳۷۰ خوشه اقتصادی ایران ۷۰ درصد آن در حوزه اصناف است و سه ویژگی اشتغال آسان، جلوگیری از مهاجرت، با بدنه مردم سروکار داشتن از جمله وجه تمایزهای اصناف با صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با بزرگ شدن دولت در ایران، هزینه‌ها افزایش و فضای اشتغال از اصناف ربوده می‌شود در حالی که ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف در کشور وجود دارد.


وی تصریح کرد: بودجه اصناف ۴۹ میلیارد تومان است در حالی که برای پیشرفت کشور باید حداقل این بودجه به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد و در کشور به جای ایجاد تسهیلات برای اصناف و حمایت از آنها، گاهی به آنها تهمت می‌زنند در حالی که این اصناف همگی حامی انقلاب و ولایت هستند.

فاضلی خاطرنشان کرد: اولین رمز پیشرفت اصناف، حلقه زدن به دور ولایت‌فقیه و ولایت‌مداری است

وی عنوان کرد: در حال حاضر میانگین درآمد یک اتحادیه صنفی در کشور زیر ۵۰ میلیون تومان است و با این میزان درآمد، اتحادیه‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز کشور سپردن کارها به خود مردم است و وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید به حذف اصناف سنتی ما بیانجامد
طاهری رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه اصناف همیشه در مشکلات کشور همراه دولت و نظام بوده و با همه توان به میدان آمده‌اند، گفت: اگر در حال حاضر برخی افراد سودجو اقدام به احتکار و گران‌فروشی کرده و آبروی اصناف را می‌برند مردم باید توجه داشته باشند این افراد عده قلیلی هستند و نباید اقدام زشت این افراد را به پای همه اصناف نوشت

در ادامه جلسه، روسای اتحادیه های صنفی به بیان مشکلات خود پرداختند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصناف ارومیه اذربایجان غربی اجلاس اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم

الحاج ملا محمد حنیف حمزه رئیس عمومی اجرائی برشنا با حافظ محمد امین عمری والی غزنی دیدار و روی پروژه های توسعوی برق رسانی در آن ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

دفتر مطبوعاتی برشنا بانشر این خبر نگاشته است:‌ در این دیدار والی غزنی در رابطه به مشکلات برق رسانی در آن ولایت صحبت نموده پیشنهاداتی را برای فراهم نمودن خدمات برق رسانی برای باشندگان آن ولایت به رئیس عمومی برشنا ارایه نمود.

الحاج ملا محمد حنیف حمزه ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات برای خدمات برق رسانی از سوی والی این ولایت گفت که ما در تمامی ولایت‌ها متعهد به فراهم سازی برق منظم به مشترکین هستیم.

در این دیدار رئیس برشنا جهت حل مشکلات و بهبود روند خدمات رسانی برق هدایاتی را به بخش‌های مربوط ارایه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد