Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوراک‌ها در طیف‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. بعضی از این خوراک‌ها منشا گیاهی دارند و در گروه غذا‌های رژیمی قرار می‌گیرند. خوراک‌های رژیمی و خوشمزه مانند خوراک لوبیا سبز، خوراک قارچ می‌باشند که کالری مورد نیاز بدن را بدون چربی تهیه می‌کنند. خوراک ماهیچه نیز از جمله خوراک‌های مجلسی و اعیانی است که گزینه مناسبی برای سرو در مراسم رسمی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه خوراک ماهیچه ساده و راحت است و کلیه اقدامات بر روی طعم دار کردن آن متمرکز می‌شود.
مواد لازم

ماهیچه گوسفند: ۴ عدد
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری
سیر: ۲ حبه
هویج: یک پیمانه
چوب دارچین: یک عدد
کرفس: یک پیمانه
زعفران: به میزان لازم
برگ بو: یک یا دو عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
پیاز: ۲ عدد

طرز تهیه خوراک ماهیچه مجلسی

ابتدا پیاز به صورت خلال شده، آماده کنید. پیاز خلال شده را در تابه تفت دهید.

خرد کرده خلالی پیاز جهت تهیه خوراک ماهیچه

آن گاه تکه‌های ماهیچه را به تابه اضافه کنید و سرخ کنید. در این مرحله طرز تهیه خوراک، سیر رنده شده را به ماهیچه اضافه کنید. سیر تقریبا برای طعم بخشی به انواع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع جایگزین خوبی برای بوی گوشت است.

سیر را به همراه ماهیچه تفت دهید. سپس هویج، ساقه کرفس، برگ بو، فلفل و ۲ پیمانه آب و زعفران را به ماهیچه اضافه کنید. منتظر بمانید تا با حرارت خیلی کم آرام پز شود.

زعفران برای مزه دار کردن و خوشبو کردن گوشت ماهیچه به کار می‌رود. هر چه آب کمتری به خوراک اضافه کنید، طعم بهتری خواهد داشت. تا حد امکان بهتر است به جای استفاده از زرچوبه، از زعفران استفاده شود.

بعد از گوشت یک ساعت به گوشت سر بزنید و در صورت تمایل چوب دارچین به آن اضافه کنید. حالا خوراک ماهیچه شما آماده است و می‌توانید آن را به همراه سایر پلو‌ها و مخلفات میل بفرمایید.

طرز تهیه سس خوراک ماهیچه

پیاز و رب را در تابه دیگری در کره تفت دهید. آب گوشت اضافی ماهیچه را از صافی رد کرده و عصاره گوشت را به سس اضافه کنید. آن گاه گوشت را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو تازه طعم دار کنید. در نهایت ماهیچه را در سس قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه به پخت آن ادامه دهید تا کاملا طعم دار شود.

امیدواریم طرز پخت خوراک ماهیچه را در کنار خانواده محترمتان تجربه کنید و از طعم این غذای مجلسی لذت ببرید. در صورت تمایل از بخش انواع خوراک دیدن فرمایید.

منبع: آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته ۱۶۴ میلیون دلار صادرات کالا از این استان صورت گرفت. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت:  امسال هدف صادرات کالاها از استان به خارج از کشور 404 میلیون دلار تعیین شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به همت تولیدکنندگان و بازرگانان محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری  افزود: سال گذشته هدف صادراتی استان 110 میلیون دلار بود که خوشبختانه 164 میلیون دلار صادرات کالا محقق شد.

وی با اشاره به ارتقای 30 درصدی هدف صادراتی در سال جدید، تصریح کرد: کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، شیر خشک، اوره و آمونیاک، بادام، خوراک آبزیان، موکت، خوراک ماهی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، سیلندر گاز و غیره از عمده‌ترین کالاها برای صادرات از استان چهارمحال و بختیاری به دیگر کشورها است.

رحمتی خاطرنشان کرد: عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، گرجستان و غیره از جمله کشورهایی هستند که عمده‌ترین صادرات استان به آن‌ها است.

انتهای پیام/7540/  

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم مهمانی خصوصی
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • فرایند پخت 135 کیلوگرم پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز مشهور ازبکستانی (فیلم)
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • ماه مهمانی خدا از نیمه گذشت
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • مهمانی ۴۰ میلیارد تومانی سلبریتی‌ها؟
  • استقبال از ماه رمضان با موسیقی
  • طرز تهیه شاسیمی تخم مرغ و گوشت توسط آشپز کره جنوبی (فیلم)
  • نکات جالبی که درباره چربی خون نمی‌دانید