Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:54:03 GMT

فراخوان سوگواره فیروزه فرات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۱۳۰۰

فراخوان سوگواره فیروزه فرات اعلام شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) روز پنجشنبه طی نشستی خبری در مشهد فراخوان شرکت و نحوه ارسال آثار به 'طرح سوگواره فیروزه فرات' را اعلام کرد.

محمودرضا برازش در جمع خبرنگاران گفت: 'سوگواره فیروزه فرات' اقدامی خلاقانه است که برای نخستین بار با هدف ترویج شعائر رضوی همسو با واقعه عاشورا در آیینه شعر رضوی و پرداختن به موضوع مغفول مانده شعر از زبان ائمه معصوم(ع) برگزاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برگزاری سوگواره هایی مانند 'فیروزه فرات' حرکت مثبتی در جهت سالم سازی فضای شعر آیینی در کشور است. در این سوگواره وقایع عاشورا از دیدگاه امام رضا(ع) به شعر تبدیل می شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: اشعار آیینی باید مطابق با الگو و سخنان ائمه اطهار(ع) باشند. در این چارچوب بیان وقایع عاشورا از دید امام رضا(ع) سبب جلوگیری از افراط و تفریط نقل قولها می شود.
وی گفت: برگزاری 'سوگواره فیروزه فرات' همچنین موجب ارتقای جایگاه فرهنگی هنری مشهد تحت عنوان پایتخت معنوی ایران می شود.
برازش همچنین به شیوه و مهلت ارسال آثار به 'سوگواره فیروزه فرات' اشاره و بیان کرد: مهلت ارسال آثار شامل حداکثر سه اثر در قالب اشعار با سبکهای مختلف به استثنای شعرهای کوتاه شامل رباعی، دوبیتی، سه گانی، هایکو، سه خشتی، نوخسروانی، طرح، آنک و غیره به این سوگواره 18 آبان ماه آتی است. مراسم پایانی سوگواره نیز روز 27 آبان در مشهد برگزار می شود.
وی گفت: علاقه مندان به شرکت در 'سوگواره فیروزه فرات' آثار خود را به آدرس الکترونیکی mashhadngo8@gmail.com ارسال کنند.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد بين المللي امام رضا فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی فارس

رسول رحمتی گفت: فراخوان مرحله استانی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی فارس از ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

او افزود: این جشنواره در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند در ۴ محور «پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر» «شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها» «نرم‌افزار‌های کاربردی» «کلیپ، موشن‌گرافی» «پویانمایی و انیمیشن» آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس در خصوص ارسال آثار به جشنواره نیز گفت: آخرین مهلت آثار پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است و متقاضیان به شرکت در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی فارس می‌توانند اثر خود را در قالب‌های ذکر شده به دبیرخانه جشنواره به آدرس دبیرخانه شیراز، انتهای خیابان لطفعی‌خان زند چهار راه غدیر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بخش فضای مجازی و صندوق پستی ۷۱۵۳۹۵۴۱۱۱ یا به شماره تماس ۰۹۹۶۱۸۳۰۵۵۴ در پیام‌رسان‌های ایرانی شاد، بله، روبیکا، سروش و ایتا ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی و فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا از معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره «آسمون» منتشر شد
  • اعلام فراخوان پویش شاعرانه بهار در بهار
  • فراخوان پویش «شاعرانه بهار در بهار» در کرمانشاه
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • فراخوان ارسال آثار به پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» منتشر شد
  • فراخوان استانی حمایت از تولیدات فیلم مستند کوتاه موبایلی «مستند بساز»
  • فراخوان نخستین جشنواره «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» منتشر شد
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی فارس