Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مهاجرت به کلانشهرها یکی از مشکلاتی است که همه شهرداری‌ها با آن مواجه هستند و بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه شده است. ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز در‌ جمع فعالان حمل و نقل عمومی شیراز اظهار داشت: راهبرد شهرداری‌ها در گذشته‌های نه چندان دور برای کاهش ترافیک شهری نگاه توسعه سخت‌افزاری بود اما اکنون و با گسترش فعالیت‌هابه نگاه نرم‌افزاری  تبدیل شده است و مسائل فرهنگی را  به عنوان یکی از مسائل اصلی شهری بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم به ذکر است که فرهنگ‌سازی بسیار‌ مهم است و نمی‌شود از این مهم به سادگی عبور کرد و بدون برنامه‌ریزی راه به جایی نخواهیم برد.

رئیس سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امید است بتوانیم با کاهش مطالبات شهرداری‌ها و با توجه به ظرفیت و نیازی که سیستم حمل و نقل اتوبوسی دارد بتوانیم شرایط نوسازی در ناوگان اتوبوس را سرعت بخشیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم شیراز شهری دوستدار محیط زیست در ‌کنار شهری مردم محور شود، گفت: یکی از ماموریت‌های معاونت عمرانی  وزارت کشور که مربوط به همگی شهرداری‌ها است نظام شهری است و یکی از مشکلاتی که در نظام شهری داریم بیماری کلان‌شهری است.

وی افزود: مهاجرت به کلان شهرها یکی از مشکلاتی است که همه شهرداری‌ها با آن مواجهه هستند و بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه شده است.

جمالی نژاد تاکید کرد: انتظام بخشی و توسعه شهری مناسب بسیار حائز اهمیت است و توزیع متوازن جمعیت یکی از معیارهایی است که باید در تمام شهرها و روستاها رعایت شود و اگر اینگونه نباشد تمام روستاها خالی از سکنه خواهد شد.

نوسازی 20 درصد ناوگان حمل و نقل شهری شیراز

استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه با‌ ورود اتوبوس‌های شهری جدید شاهد نوسازی 20 درصدی سیستم اتوبوسرانی شیراز هستیم، اظهار داشت: رانندگان اتوبوس و‌ حمل و نقل عمومی شیراز هیچ کوتاهی در زمینه خدمت‌رسانی نکرده‌اند و باید به این افراد توجه ویژه‌ای در زمینه حل مشکلات رانندگان حمل و نقل داشته باشیم و بایستی تسهیلات مناسبی به این افراد نیز اختصاص داده شود.

استاندار فارس تاکید کرد: شعار انسان محوری شعار مناسبی است که توسط شورا و شهرداری ارائه شده است و یکی از نیازهای اساسی شیراز است و این شعار بدون برنامه‌ر‌یزی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از جمله معیارهایی که در تحقق این شعار لازم است نگاه زیست محیطی است البته معیارهای زیادی نیاز است اما نگاه توسعه در‌ حوزه حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: بهره‌برداری بیش از 70 هزار نفر از شهرواندان از قطارشهری و با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان نشان دهنده توجه ویژه به حوزه حمل و نقل  در شهرداری است.

استاندار اظهار داشت: به مطالبات شهرداری اگاهی داریم و تا زمانی که یادمان است شهرداری‌ها بدهکار بوده‌اند و باید با ایجاد مدیریت جامع بدهکاری‌ها را کاهش دهیم.

وی فارس با بیان اینکه دولت برای خرید اتوبوس‌ها همکاری خوبی داشته و با ارائه ارز دولتی توانسته است نقش مناسبی ایفا کند، گفت: باید نگاهی جامع به حوزه حمل و نقل شهری به عنوان یکی از مولفه‌های جامعه پویا داشته باشیم چون اگر به دنبال توسعه شهری هستیم باید زیرساخت‌های مناسبی نیز برای حمل و نقل داشته باشیم.

185 دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل شهری شیراز شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: بیش از 185 دستگاه اتوبوس با دارا بودن بیشترین امکانات وارد حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شیراز شده است و این در حالی است که این اتوبوس‌ها دارای بالاترین استاندارد‌های روز دنیا است

حمیدرضا ناصری اظهار داشت: با ورود این‌ تعداد اتوبوس به سیستم حمل و نقل شاهد کاهش عمر متوسط حمل و نقل خواهیم بود به طوری که از عمر 10.5 سال به عمر 5.6 ساله خواهد رسید.

وی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به به رانندگان اتوبوس نیز گفت:  بیش از 70 درصد قیمت اتوبوس به صورت یارانه و تسهیلات دولتی پرداخته شده و 30 درصد نیز تنها با 10 درصد نقد توسط مالک و مابقی به صورت تسهیلات 10 ساله توسط استفاده کننده پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با تاکید بر این‌که از سال 90 تاکنون هیچ اتوبوسی به شیراز داده نشده است اضافه کرد: هفت سال است که نتوانسته‌ایم  از دولت هیچ گونه اتوبوسی دریافت کنیم و مطالبات از دولت نیز  بسیار زیاد است و امید است که با مدیریت صحیح منابع شاهد کاهش حجم مطالبات باشیم.

وی در خصوص حجم اتوبوس‌های مورد نیاز شیراز گفت: در شیراز بیش از 1500دستگاه اتوبوس نیاز است ولی تنها در شیراز هم اکنون 1000 اتوبوس خدمت‌رسانی کرده‌اند.

ناصری در خصوص مشکلات سیستم حمل و نقل شهری نیز بیان کرد:  بیش از 3 سال است یارانه حمل و نقل را نگرفته ایم و 5 سال است که مشکلات بیمه‌ای رانندگان اتوبوس و تاکسی و وانت بارها حل نشده است و این در حالی است که یارانه‌ها باید با مدیریت بهتر پرداخت شود.

وی در خصوص انتظارات ارائه خدمات‌دهندگان حمل و نقل شهری نیز گفت: قیمت‌گذاری سوخت تاکسی‌ها با خودرو های شخصی برابری می‌کند  و باید به این افراد نیز تسهیلات مناسبی پرداخت شود تا امکان خدمات بهتر عمومی فراهم شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در ایام نوروز به پانصدهزار نفر از مسافران نوروزی خدمت رسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، روح الله خوشبخت عصر امروز_ یکشنبه بیست و ششم فروردین_ در تشریح اقدامات گسترده انجام شده در حوزه مدیریت شهری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرداری شیراز در ایام نوروز به پانصدهزار نفر از مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد و در تعطیلات عید سعید فطر نیز میزبان ۵۲ هزار نفر مسافر بود.

وی حفظ و توسعه فضای سبز را از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری برشمرد و افزود: در این ایام تعداد ۶ فرش گل و ۱۳ سفره نوروزی در سطح شهر گسترانده شد و مساحت گلکاری های سطح شهر به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع افزایش یافت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز تعداد المان‌های سبز را ۸۰ قطعه اعلام و اضافه کرد: ۲۰ تابلوی خوش آمدگویی و ۱۵۵۰۰ متر مربع نقاشی دیواری طی این مدت انجام شده است.

خوشبخت میزان پاکسازی و حفظ و نگهداری از مبادی ورودی و خروجی شهر را بیش از ۳۰ میلیون متر مربع اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ۱۲۲ تن سرشاخه و ۱۷ تن لاستیک فرسوده از سطح شهر جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در این ایام شستشوی معابر بیش از یک میلیون متر مربع انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۳۳۶ هزار متر طول رنگ آمیزی تک لبه جداول انجام شد و شش مرکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی بودند.

معاون شهردار شیراز در ادامه به اقداماتی که در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲۷ پارکینگ شهرداری و یکصد پارکینگ شخصی و ۱۹ پارکینگ موقت آماده خدمت رسانی به شهروندان بودند.

خوشبخت در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه معاونت فنی و عمرانی انجام شده است، تصریح کرد: در این حوزه همچنین اقداماتی همچون اجرای آسفالت، تمیزکاری و خط کشی مسیرهای انحراف ترافیکی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بازگشایی مسیرهای جدید ترافیکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری تعداد ۷۸ غرفه ماهی گلی و ۱۶۰ غرفه عیدانه در سطح شهر برپا شد. همچنین با اجرای طرح تنظیم بازار در ایام نوروز در ۲۰ بازارچه منتخب، اقلام مصرفی شهروندان توزیع شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی تعداد ۱۰ هزار نسخه نقشه شیراز جهت توزیع میان مسافران چاپ شد و ۲ سامانه اسکان راه اندازی شد.

به گفته خوشبخت، در ایام نوروز ۵ کمپ در محورهای زیباشهر، جنت، سعدیه، مسجد جامع شهدا، نمایشگاه بین المللی گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی برپا شد و ۱۴ سالن ورزشی شهرداری شیراز و ۵ سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از مراکز مذهبی و بوستان‌ها جهت استفاده مسافران نوروزی تجهیز شدند.

وی افزود: در ایام نوروز سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به توزیع نزدیک به ۱۲۰ هزار افطاری ساده در ۳۰۰ مکان کرد و برپایی سه موکب و یک خیمه در محورهای شهری عفیف آباد، حافظیه و ارگ کریمخان زند از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ایام بارندگی به ۶۰۷ نفر-ساعت ارائه خدمات کرد و ۷ نفر مسافر نوروزی را از مرگ حتمی نجات داد.

خوشبخت ادامه داد: در ایام نوروز تعداد تماس‌های دریافتی سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز بیش از ۱۰ هزار تماس بود.

کد خبر 744518

دیگر خبرها

  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • هشدار به شهروندان شیرازی
  • هشدار هواشناسی به شهروندان شیرازی
  • تاکید شهردار شیراز بر اقدام عاجل برای صیانت از باغات شهری
  • مقابل هرگونه تخلف برای حفظ باغات شیراز می‌ایستیم
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟