Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان  بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با ارسال پيامي مبني بر برنده شدن در قرعه كشي و دريافت اطلاعات حساب مبلغ 60 ميليون ريال از حساب وي سرقت کرده است، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: شاكي در اظهارات خود عنوان داشت پس از دريافت پيام در يكي از شبكه هاي اجتماعي با شماره اي كه به عنوان امور مشتريان معرفي شده بود تماس گرفتم، فرد كلاهبردار كه خود را نماينده اپراتور همراه اول معرفي کرد با مهارت خاصي اطلاعات كارت بانكي من را دريافت و كل موجودي حساب را برداشت کرده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با بررسي مدارك و مستندات شاكي و تحقيقات صورت گرفته در فضاي مجازي، نهايتاً متهم در يكي از استان هاي همجوار شناسايي و با اعزام اكيپي از مامورين اين پليس دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه کرد: کلاهبرداران براي رسيدن به مقصود خود از طريق تماس تلفني يا ارسال پيام براي واريز مبلغ جايزه با اغفال و تطميع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباري با تمامي مشخصات مربوطه را از طعمه خود به عمل مي آورند، لذا اگر قرار است وجهي را دريافت کنيم ارائه شماره کارت يا شماره حساب به فرد واريز کننده پول کفايت مي کند و ديگر نيازي به ارائه ديگر اطلاعات مهم نظير رمز اول و دوم، CVV2، تاريخ انقضاء و غيره به فرد مذکور نيست زيرا اين اطلاعات مخصوص برداشت از حساب يا خريد اينترنتي است، همچنين هيچ يک از ارگان ها حق دريافت اطلاعات شخصي کارت هاي بانکي افراد را ندارند.

 

انتهای پیام/م

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کرج، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۴۶ دهقان ویلا قرار گرفت.

وی مطرح کرد: شگرد سارق این بود که هنگام رسیدن به مقصد از رانندگان درخواست استفاده از گوشی‌های همراه آنان جهت تماس با خانواده خود را می کرده و پس از گرفتن گوشی راننده سریعاً از محل متواری می شده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و رصد پابند الکترونیک سارقان در محل‌های انجام سرقت، سارق که مجهز به پابند الکترونیک بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به هشت فقره سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 6086548

دیگر خبرها

  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند