Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در حال حاضر در دوره گذار از نگاه کارمندی به کارآفرینی هستیم، گفت: مسئولان از مراکز رشد انتظار تربیت نیروی کارآفرین را نداشته باشند چراکه برخی از اساتید نگاه کارمندی را به دانشجو تزریق می‌کنند ولی باید این نکته را نیز متذکر شد که اساتیدی نیز وجود دارند که به کارآفرینی اعتقاد داشته و اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید قدیری در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ضعف قوانین اشاره کرد برای مثال اگر مشابه کالایی در داخل کشور وجود داشته باشد و تولید شود واردات آن کالا ممنوع است ولی متأسفانه محصولاتی در شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و مشابه آن کالا نیز وارد می‌شود که همین امر منجر به ورشکستگی این شرکت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: صورت‌مسئله و راه‌حل مشخص است و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر کاری که انجام می‌دهد باور دارد و این امر منجر به امیدواری شرکت‌ها به آینده می‌شود.

وی در ادامه به آئین نامه ارتقاء اساتید اشاره و عنوان کرد: این آئین‌نامه باید اصلاح شود چراکه یکی از شروط ارتقا، ارائه مقاله توسط اساتید است و اگر این امر از مقاله به طرح‌های پژوهشی تغییر پیدا کند شاهد رشد خواهیم بود.


طرح‌های پژوهشی استان به دانشگاه‌های خارج از استان واگذار می‌شود

قدیری عنوان کرد: در حال حاضر طرح‌های پژوهشی استان به دانشگاه‌های خارج از استان واگذار می‌شود و باید این نکته را متذکر شویم که اگر بخواهیم در استان شاهد رشد و شکوفایی داشته باشیم گام نخست حرکت مدیران باید از دانشگاه‌ها آغاز شود و مبنای فعالیت‌ها علمی باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در تحصیلات تکمیلی، پایان‌نامه‌ها با پایین‌ترین کیفیت ارائه می‌شوند و این امر ناشی از عدم انگیزه در بین دانشجویان است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هسته به شرکت‌های دانش‌بنیانی گفته می‌شود که هنوز فعال نشده‌اند، اعلام کرد: 11 شرکت فعال و 11 هسته در مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مشغول به فعالیت هستند.

این مدیر تأکید کرد: نگاه تخصصی بسیار مهم است و در همه عرصه‌ها باید دانش‌بنیان فکر کنیم.

وی تشریح کرد: برای تأمین نیروی شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد اعضای هیئت‌علمی در آن‌ها حضور یابند؛ بنابراین در رأس 58 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای هیئت‌علمی قرار دارند و هر یک حداقل سه نیروی دانشجو به‌کار گرفته‌اند ضمن اینکه به دلیل وجود جامعه هدف زیاد؛ نخبگان را برای این امر انتخاب کردیم.

قدیری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان الگوهای ارتباط با صنعت را ارائه می‌دهند و طی بازدیدهای صورت گرفته از صنایع، سؤالات و طرح‌های خود را به دانشگاه‌های خاص در تهران ارجاع می‌دهند.

وی یادآور شد: مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف نمونه موفقی از یک مرکز رشد است و شرکت‌های موجود در آن پس از مدتی از مرکز خارج‌شده و با صنعتی‌سازی ایده در حال فعالیت و حیات هستند؛ در حقیقت شرکت‌های دانش‌بنیان باید پس از مدتی وارد بازار شده و از مرکز رشد خارج شوند.


دانشگاه‌ها دچار یک آفتی به‌نام بی‌انگیزه دانشجویان شدند

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها دچار یک آفت شدند چراکه دانشجویان بی‌انگیزه هستند و در لبه علم حرکت می‌کنند، این در حالی است که دانشجویانی هستند که برای شرکت دانش‌بنیان خود بالغ‌بر یک میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: باید برای تربیت استاد کارآفرین اقدام کنیم چراکه چنین اساتیدی دانشجوی کارآفرین تربیت خواهند کرد و باید هر چه زودتر در فرهنگ‌سازی این امر ورود پیدا کنیم.

قدیری گفت: در مراکز رشد تلاش می‌شود تا افراد ایده‌های خود را به پول تبدیل کنند چراکه بازار پیچیده است و در مقطعی ممکن است دانشجویان از این فرآیند خسته شوند.

وی تأکید کرد: نوسان قیمت ارز در شرکت‌های دانش‌بنیان و قرارداد آن‌ها تأثیر گذاشته است و ثبات قیمت موجب ادامه کار بهتر این شرکت‌ها خواهد شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: شرکت‌هایی در پارک‌ها و مراکز رشد وجود دارند که اگر با دانش خود حرکت کرده و پیش بروند، موج ایجاد خواهند کرد و اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

قدیری در پایان اشاره کرد: معاونت فناوری ریاست جمهوری پیگیر رفع نواقص قانونی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده است و موارد دیگر نیز به زمان زیادی نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه بین المللی امام خمینی کارآفرین مركز رشد منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد،  ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب‌ در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌ گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبرهای خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی