Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@21:09:47 GMT

میرزاده؛ مأمور بررسی حادثه اتوبوس در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۱۷۳۳

میرزاده؛ مأمور بررسی حادثه اتوبوس در تبریز

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی را مأمور بررسی حادثه اتوبوس دانش آموزان تبریزی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «بهروز نعمتی»، سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره سانحه رانندگی اتوبوس دانش آموزان در تبریز و فوت تعدادی از آنها گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس «میرحمایت میرزاده»، نماینده مردم گرمی را مامور بررسی حواشی و جوانب این حادثه از نزدیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: همچنین کمیته ای برای بررسی بیشتر جوانب و علل حادثه اتوبوس دانش آموزان در کمیسیون آموزش و تحقیقات با محوریت میرزاده تشکیل شده تا با برگزاری جلساتی با مسئولان و دستگاه های مربوطه گزارش نهایی را در این مورد تهیه کند.

 

وی ادامه داد: اکثر حوادث و سوانح رانندگی که تاکنون موجب فوت بسیاری از فرزندان ما شده بیشتر به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است لذا مسئولان و متولیان کاروان های راهیان نور باید بیشتر به مسایلی مانند کارت، دفترچه و میزان استراحت رانندگان اتوبوس ها توجه کنند.

 

نعمتی بیان کرد: این کاروانها بیشتر با هدف بحث فرهنگی دانش آموزان فعالیت می کنند و نباید اجازه دهند با وقوع چنین حوادثی این فعالیت به یک موضوع ضد فرهنگی تبدیل شود.

 

نعمتی تاکید کرد: البته لغزندگی جاده در وقوع حادثه رانندگی اتوبوس دانش آموزان تبریزی هم تاثیرگذار بوده است اما اکنون منتظر گزارش میدانی نماینده مردم گرمی از این حادثه هستیم.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مسئولان و همکاران در نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هم باید بیشتر به مباحث رانندگان و امنیت توجه داشته باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی مجلس اردبیل اوقات فراغت 19 مهر حوزه هنری همایش روایت راهیان بیرجند حادثه اتوبوس در تبریز نعمتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در این طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناسایی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر اعلام و اظهار کرد: متأسفانه آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

کد خبر 6087477

دیگر خبرها

  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران