Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@19:34:15 GMT

هشدار! تخم مرغ را نشویید!

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۱۸۱۷

به گزارش پارس نیوز، 

دکتر فرزاد شیدفر گفت: بهتر است پس از خریداری تخم مرغ در منزل تخم مرغ شسته نشود، این کار باعث نفوذ بیشتر میکروبها به داخل تخم مرغ می شود. به یاد داشته باشیم که برخی از میکروبها از جمله سالمونلا در داخل تخم مرغ خیلی سریعتر ایجاد آلودگی می کنند و می توانند سبب آلودگی تخم مرغ و غذاهایی شوند که تخم مرغ در آنها حرارت کافی ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی آلودگی تخم مرغ به سالمونلا اپیدمی های بسیاری را به وجود آورده است در مورد شناسایی تخم مرغ سالم گفت :یکی از راههای شناسایی تخم مرغ سالم این است که آن را در درون آب قرار دهیم و اگر تخم مرغ روی سطح آب قرار گیرد این نشان می دهد که تخم مرغ کهنه است و نباید مصرف شود و تخم مرغ سالم در ته آب و به شکل افقی قرار می گیرد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: همچنین چنانچه تخم مرغ شکسته شود و زرده و سفید مخلوط شود این امر نشان دهندگی کهنگی تخم مرغ است چرا که زرده و سفیده تخم مرغ سالم جدا از یکدیگر قرار دارند و مخلوط نمی شوند .

وی در مورد سلامت تخم مرغ آبپز نیز خاطر نشان کرد: در تخم مرغ آبپز زرده نباید به بدنه تخم مرغ چسبیده باشد همچنین نباید زرده در تخم مرغ تازه و طبیعی هویدا باشد و باید میان سفیده مخفی شده باشد

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سلامت ایران سلامت کشورهای اروپایی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی پارس مرغ پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آبی‌ترین آسمان در بجنورد/ شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلودگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شهرها در آلودگی چه سطحی از آلودگی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز شاخص کیفی هوای چهار شهر ناسالم و ۱۹ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای ایلام با شاخص ۱۲۸، اهواز با شاخص ۱۱۲، زاهدان با شاخص ۱۰۹ و کرمانشاه با شاخص ۱۲۵، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته شهر سنندج بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت نشد.

در همین راستا، کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای کرج با شاخص ۶۱، تهران با شاخص ۵۱، شهرکرد با شاخص ۵۷، سمنان با شاخص ۶۹، سنندج با شاخص ۵۶، کرمان با شاخص ۵۴، اراک با شاخص ۵۴، بندرعباس با شاخص ۸۳ و یزد با شاخص ۵۸، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای بوشهر، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، سمنان، زاهدان، کرمان، کرمانشاه، اراک و بندرعباس، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۲۸، اصفهان با شاخص ۴۱، بوشهر با شاخص ۴۳، بیرجند با شاخص ۳۸، مشهد با شاخص ۴۳، بجنورد با شاخص ۲۰، زنجان با شاخص ۴۳، قم با شاخص ۲۹، رشت با شاخص ۳۱ و همدان با شاخص ۲۳، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته ششم فروردین، شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، ایلام، تهران، شهرکرد، زنجان، قم، یاسوج، رشت و یزد، در وضعیت پاک (سبز) بودند.

به این ترتیب، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهرهای ارومیه، اردبیل، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و همدان بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما چهار شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۹ کلان‌شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز) و هشت کلان‌شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۱ کلان‌شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و هفت کلان‌شهر بدون داده درج شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 739235

دیگر خبرها

  • بانوان استان سمنان در اهدای خون بیش از۶ درصد مشارکت دارند
  • نسل‌ جوان مغز بزرگ‌تر و سالم‌تری دارد
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • جامعه‌ای که مرگ را کشت؛ راز عمر ۱۰۰ ساله مردم سنگاپور چیست؟
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ثبت آبی‌ترین آسمان در بجنورد/ شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟