Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد امروز پنجشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان و خانواده‌ها در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش عصر روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در این آیین، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بابیان اینکه اولین قصه‌گوی عالم هستی خدای متعال است، گفت: در قر‌آن کریم به‌عنوان آخرین کتاب آسمانی و مهم‌ترین کتاب دینی ما مسلمانان اولین قصه‌ها را از زبان پروردگار متعال می‌شنویم و خداوند در قالب داستان سخن حق خود را به بشریت عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فخرالسادات خامسی هامانه، قصه‌گویان را اندیشمندان مؤثر در انتقال باورها و هنجارهای ‌دینی، فرهنگی و اجتماعی به نسل‌های آینده دانست و ادامه داد: فرهنگ غنی ایران اسلامی سرشار از داستان‌ها و قصه‌های عبرت‌آموز است.
‌این مسئول خاطرنشان کرد: قصه در واقع فطرت پرسشگر کودکان و نوجوانان را پاسخ می‌دهد و از قدیم در جهان و در بین همه سنین جایگاه خاصی داشته است.
خامسی هاما‌نه همچنین به جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ و گویش یزدی اشاره کرد و یادآور شد: قصه جایگاه بسیار خاصی در حوزه تعلیم و تربیت دارد و همان نقشی را در پرورش روح کودک و نوجوان ایفا می‌کند که ورزش در پرورش جسم بر عهده دارد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تجلیل شد.
مرحله استانی بیست و یکمین جشنوارهٔ بین‌المللی قصه‌گویی در یزد با حضور 26 قصه‌گو در بخش دختران و پسران 14 الی 18 سال برگزار شد.
استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره قصه گويي برگزيدگان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل کانون استان یزد،  یزد را خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان ایران و مهد مهدی آذر یزدی برشمرد و از قصه‌گویی به عنوان آسان‌ترین، ارزان ترین، در دسترس‌ترین و موثرترین ابزار تربیتی و پرورشی یاد کرد.   قوامی اضافه کرد: ۲۳ خرداد همزمان با روز ملی قصه‌گویی ایرانی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد و این حرکت فرهنگی تا ۱۸ تیر، سالروز وفات دیر نیک اندیش استاد مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و سالروز ثبت جهانی یزد در یونسکو ادامه خواهد داشت.   رییس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارنامه درخشان کانون استان یزد در حوزه قصه و قصه‌گویی، استقبال و حمایت مسئولان استانی، زادگاه پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و اولین شهر ثبت تاریخی جهان در ایران را از عوامل انتخاب یزد به عنوان " پایتخت قصه ایران" دانست و این مقوله را پیوست فرهنگی برای گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.     ارتباط با خواهر خوانده‌های یزد و ارسال فراخوان و جذب قصه گو از سایر کشور‌ها و هفته‌های دوستی کانون از دیگر موضوعات مطرح شده دراین نشست بود.     اعضای کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با استقبال از این پیشنهاد موضع خود را مثبت اعلام کردند و پیشنهاداتی نیز ارائه کردند.     فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر و کمیسیون گردشگری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چنین فرصتی اشاره کرد: اگر در هر حوزه‌ای کودکان را مرکز توجه قرار دهیم مسیر را درست انتخاب کرده ایم.     فاطمه زارع دیگر عضو شورا و نایب رییس کمیسیون گردشگری نیز از این فرصت برای آموزش‌های شهروندی و پیوست فرهنگی ثبت جهانی یزد یاد کرد و برای اختصاص فضایی مناسب در بافت تاریخی و گردشگری یزد پیشنهاداتی ارائه نمود.      

دیگر خبرها

  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • تجلیل از برگزیدگان فرهنگی سپاه انصارالحسین همدان
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه و روز جهانی قدس در قم / عکاس خبری باشگاه خبرنگاران جوان درخشید
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه و روز جهانی در قم