Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:21:43 GMT

261 هزار راس دام در کمیجان ایمن سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۲۱۵۰

261 هزار راس دام در کمیجان ایمن سازی شد

اراک - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان گفت: 261 هزار و 499 راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست امسال علیه بیماری های واگیر و مشترک واکسینه و ایمن سازی شد.

«رضا رضایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دام ها با همکاری بخش خصوصی و دولتی کمیجان علیه بیماری های تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی، هاری، لامپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این مدت برای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام تست مشمشه بر روی 33 راس اسب و تست سل و بروسلوز بر روی 394 راس گاو انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: 12 مورد نمونه برداری شیر خام دامداری ها و 76 مورد نمونه برداری از مرغداری ها نیز امسال با هدف پایش باقی مانده دارو، سموم و فلزات سنگین انجام شده است.
رضایی گفت: 208 راس دام سنگین و 436 راس دام سبک در این مدت در کشتارگاه های دام کمیجان مورد بازرسی قرار گرفت و یک لاشه دام سنگین و 800 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این کشتارگاه ها ضبط و معدوم شد.
وی ادامه داد: 640 مورد بازدید نیز در نیمه نخست امسال از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی، کبابی ها، رستوران ها و قصابی ها انجام شد و 110 کیلوگرم فرآورده خام دامی در این واحدها ضبط و معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان گفت: 250 لیتر سم نیز در این مدت برای کنترل بیماری های مسری، واگیر، انگلی و مشترک بین انسان و دام بین دامداران شهرستان توزیع شده است.
رضایی افزود: یک میلیون و 27 هزار جوجه ریزی مرغ گوشتی در این مدت با نظارت شبکه دامپزشکی کمیجان در مرغداری های این شهرستان انجام شد.
کمیجان از توابع استان مرکزی و دارای 39 هزار نفر جمعیت است که در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي واكسيناسيون كميجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد