Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهور آلمان که به آتن سفر کرده است به همراه الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان بر ضرورت تقویت همبستگی اروپا در برابر موج رو به رشد پوپولیسم تاکید کردند.
دو طرف همچنین بر اراده خود برای باز کردن فصل جدیدی در روابط دو کشور و پایان دادن به تنشهایی که در سالهای اخیر در رابطه با بحران مالی یونان بین آنها بوجود آمد تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا که طلبکاران بین المللی یونان محسوب می شوند در ازای طرح نجات مالی یونان ، دولت این کشور را ملزم کردند سیاست های ریاضتی به اجرا گذارد اما طرحها و تدابیر ریاضتی مخالفت شدید مردم یونان را به همراه داشت. بحران مالی یونان و طرحهایی که کمیسیون اروپا به این کشور تحمیل کرد تنشهایی در روابط آتن با قدرتهای اقتصادی بزرگ اروپا به ویژه آلمان به وجود آورد.
رئیس جمهور آلمان با بیان اینکه نگرانیهای نخست وزیر یونان را درباره آینده اروپا درک می کند افزود:" ما باید تلاش کنیم شهروندان کشورهای مختلف اروپا را متقاعد سازیم می توانیم با همکاری یکدیگر از بحرانهایی که اروپا با آنها مواجه شده است، خارج شویم. ما باید برای این کار اندیشه ها و گرایشهای افراطی و عامه گرایانه را دور بریزیم. "
نخست وزیر یونان نیز تاکید کرد:" من نمی توانم در خصوص آینده اروپا خوشبین باشم. خانه مشترک همه ما با رشد روزافزون گرایشهای راست افراطی به خطر افتاده است. سفر شما ( رئیس جمهور آلمان) می تواند آغازگر روابط جدیدی میان دو کشور باشد."

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آلمان یونان اروپا همبستگی طلبکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم