Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:00:15 GMT

پلیس ضابط قانون و صلح و سازش در جامعه هست

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۲۷۶۶

پلیس ضابط قانون و صلح و سازش در جامعه هست

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان گفت : پلیس فقط ضابط قانون نیست بلکه ضابط صلح و سازش در بین افراد جامعه نیز هست.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر روز پنجشنبه در آخرین روز گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور در کلانتری 14 کلانشهر اصفهان با تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی در جمع ماموران کلانتری، افزود: نیروی انتظامی با ارائه مشاوره توانسته است با برقراری صلح و سازش بین شهروندان از ارجاع بسیاری از پرونده ها به قوه قضائیه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : این اقدام نیروی انتظامی ضمن کاهش آمار پرونده های ورودی به دادسراها از مشکلات مردم و شهروندان کاسته است که جای تقدیر دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به این که بیشتر پرونده های اختلاف بین افراد جامعه در کلانتری ها تشکیل می شود، تصریح کرد : بسیار مهم است که ماموران و کارکنان کلانتری ها در زمینه های اجتماعی و روانشناسی از دانش و تخصص لازم برخوردار باشند.
وی نقش کلانتری ها در حفظ و برقراری امنیت جامعه را مهم ارزیابی و اضافه کرد : کلانتری ها کانون بررسی مسائل امنیتی در بخش های مختلف و مقابله با ناهنجاری ها هستند و امید و اعتماد مردم به نیروی انتظامی را تقویت می کنند.
مهرعلیزاده با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت و کمک به برقراری عدالت در جامعه بیان کرد : امید مردم در برقراری نظم و امنیت به نیروی انتظامی است و ما باید این سرمایه ارزشمند را بیش از پیش تقویت کنیم.
استاندار اصفهان به توطئه های دشمنان برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی توانسته است با درایت با این توطئه ها مقابله کند و با جدا کردن صف مردم از عناصر بیگانه در ناآرامی ها، موجب حفظ آرامش جامعه شده است.
پیش از سخنان استاندار، سرهنگ ' حسین حسین زاده ' جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های این نیرو، گفت: کلانتری ها بازوان توانمند پلیس برای حفظ و برقراری آرامش و امنیت جامعه هستند.
وی با اشاره به فعالیت کلانتری ها در زمینه های مبارزه با مواد مخدر و سرقت، مقابله با اراذل و اوباش و نزاع های خیابانی و رسیدگی به اختلاف های خانوادگی افزود: نیروی انتظامی شامل بخش های مختلفی در سطح منطقه هستند اما کلانتری ها نیروی انتظامی کوچک در محله ها هستند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد : کلانتری ها با رویکرد پیشگیری و استفاده از آموزه های دینی و اخلاقی و ارائه مشاوره به شهروندان توانسته اند، صلح و سازش را در جامعه برقرار کنند.
به گفته وی 35 درصد از پرونده های تشکیل شده در کلانتری های استان به صلح و سازش منجر و از ارجاع به دادگستری جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه 22 کلانتری در اصفهان فعال هستند ، افزود: با تجهیز این کلانترها در 10 سال گذشته آنها به استانداردهای بین المللی نزدیک شده اند.
13 تا 19 مهر به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شد.
/6026/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروي انتظامي استاندار اصفهان كلانتري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

به گزارش جماران؛ فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای "طرح نور"؛گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

 در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه 25 فروردین 1403  اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی ، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر وسپاس از مامورین وظیفه شناس  پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است
  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف