Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@22:45:49 GMT

ترامپ: بانک مرکزی ایالات متحده احمق شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۲۹۱۲

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تصمیم فدارل رزرو را برای ادامه افزایش نرخ بهره مورد انتقاد قرار داد و گفت: بانک مرکزی ایالات متحده احمق شده است.

وی در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا گفت: فکر می کنم که فدرال رزرو در حال اشتباه کردن است. این خیلی بد است. فکر می کنم فدرال رزور احمق شده است. رییس جمهور آمریکا افزود: فکر می کنم نباید اینقدر سریع برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نرخ بهره پایین را دوست دارم.

بر همین اساس، ترس از افزایش سریع نرخ بهره یکی از عوامل کمک کننده به سقوط بیش از ۸۰۰ واحدی میانگین شاخص صنعتی دواو جونز در روز چهارشنبه بوده است؛ ضمن اینکه شاخص اس اند پی ۵۰۰ هم از ماه فوریه سال جاری میلادی به بعد در روز چهارشنبه بدترین عملکرد روزانه خود را ثبت کرد. بطور کل شاخص سهام در آمریکا در روز چهارشنبه بیش از ۳ درصد کاهش پیدا کرد.

در این رابطه ترامپ گفت: در حقیقت این یک نزول خفیف و تعدیل قیمت سهام است که مدت ها منتظر آن بوده ایم؛ اما من واقعا با آنچه فدرال رزرو در حال انجام دادن است، مخالف هستم.

همچنین سارا ساندرس مسئول بخش رسانه ای کاخ سفید گفت: اصول و آینده اقتصادی آمریکا بطرز باورنکردنی مستحکم است و سیاست های اقتصادی رییس جمهور ترامپ یک پایه قوی را برای رشد اقتصادی مستمر ایجاد کرده است.

بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ رییس یکی از منتقدین سفت و سخت افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود