Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-27@10:55:15 GMT

بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۳۰۳۷

به گزارش وانانیوز،  محمدرضا دارابی در همایش سلامت بینایی و جامعه که امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری یکی از مسئولیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت است، لذا این وزارتخانه وظیفه پیشگیری از بیماری‌های چشم را نیز دارد.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه درمان وظیفه داریم شهروندی را که دچار بیماری شده درمان کنیم»، ادامه داد: در حوزه چشم پزشکی هم این امور انجام شده و درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصین و امکانات و تجهیزات کامل پزشکی در مراکز چشم پزشکی استان وجود دارد که بیماران را درمان می‌کند.

دارابی تصریح کرد: هم‌چنین ما وظیفه داریم در حوزه آموزش پزشکی، در حیطه چشم پزشکی دانشجویانی را که به رشته‌های چشم پزشکی ورود پیدا می‌کنند به علم روز آموزش داده و مراحل ترقی را ادامه دهند و متخصصین متعهدی را به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در این سه حیطه برای همه رشته‌ها فعالیت می‌کنند و رشته چشم پزشکی مستثنی از این مقوله نیست و دانشگاه‌ها فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های پیشگیری و درمان و آموزش انجام دهند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به لزوم پیشگیری بیماری‌های چشمی، خاطرنشان کرد: بایستی پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.  

وی با بیان این‌که «این روز‌ها بیماری‌های غیرواگیر سلامت مردم را تحت خطر قرار داده است»، بیان کرد: بیماری‌های چشم هم مستقل از این موضوع نیست. بیمای‌های غیر واگیرداری مثل فشار خون و دیابت می‌توانند دچار آسیب چشم شوند.  

دارابی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها امروزه ۴۵ میلیون نفر از مردم دنیا نابینای مطلق هستند و حدود ۱۳۵ میلیون نفر هم کم‌بینایی دارند و اگر با همین شرایط پیش رویم تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ میلیون نفر به این جمعیت افزوده خواهند شد.   

وی با بیان اینکه «بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند»، یادآور شد: عوامل بسیاری در بحث بیماری دخالت دارند که اگر به این عوامل در جای خودش رسیدگی شود می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های چشم پزشکی جلوگیری شود. از جمله این عوامل می‌توان به اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و تشخیص و درمان به موقع  بیماری‌هایی که منجر به کوری می‌شود، اشاره کرد.  


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری