Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@17:59:52 GMT

گرامیداشت شهادت حضرت رقیه(س) در پرند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۳۴۳۹

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین هدایتی، کارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی رباط کريم، گفت: مراسم شهادت حضرت رقیه(س) ويژه خواهران، 18 مهر جاری در هيئت بانوان مادر سادات(س) پرند وابسته به اين اداره برگزار شد.

در اين مراسم، مهنازسادات شادفر، مسئول اين هيئت و عضو شورای هيئات مذهبی رباط کريم با اشاره به تاریخ وجود آن حضرت، ابراز داشت: مهمترین دلیل فراموشی یا کم رنگ شدن حضور حضرت رقیه(س)، زمان زندگی کوتاه ایشان است که سبب شده حرف کمتری در تاریخ به چشم بخورد و نام حضرت رقیه(س) بارها بر زبان امام حسین(ع) جاری شده است و سرانجام دردانه امام حسین(س) از اندوه بسیار و گرما و سرمای شدید و گرسنگی، در خرابه شام از دنیا رفت و در همان جا به خاک سپرده شد که قبرش در آن جا معروف و زیارتگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مداحان اهل بيت(ع) نيز به روضه‌خوانی پرداختند و از شرکت‌کنندگان پذيرايی به عمل آمد.
اين مسئول، تصريح کرد: اين هيئت هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 10:30 در پرند، فاز 2، خيابان آسمان، سرو 4، پ 35 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طريق کانال اين هيئت به آدرس madarsaadaatparand@ برای اطلاع از مراسم مراجعه کنند.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: هیئت بانوان شهادت حضرت رقیه پرند ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز که با حضور سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، معاونان استاندار و فرمانداران و مدیران مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: از رویداد بزرگی مانند سالروز عملیات بازی دراز" می‌توانیم شرایط بهتری را برای استان کرمانشاه رقم بزنیم و باید از این فرصت برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین تبیین مجاهدت‌های مردم شجاع ایران و استان کرمانشاه در برابر رژیم بعث عراق و استکبار جهانی استفاده شود.

وی با تاکید بر انجام مناسب وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در گرامیداشت برنامه سالروز حماسه بازی دراز افزود: با توجه به فرصت چند روزه برای برگزاری مراسم سالگرد این حماسه بزرگ، دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند با نهایت کوشش در جهت برگزاری مطلوب این رویداد مهم تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه میزبانی و برنامه ریزی مناسب برای گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز را اقدامی مهم و مؤثر برای جذب بیشتر زائر در ایام اربعین به استان کرمانشاه دانست و تصریح کرد: در این مراسم ضمن گرامیداشت برنامه‌های ویژه می‌توانیم که یک مقدمه و فرصت بیشتری را برای جذب زائر اربعین با عنوان جملاتی مانند «اربعین منتظر شما هستیم و …» ایجاد کنیم.

صحرایی با اشاره به پیش بینی حضور حدود ۳۵ هزار نفر در مراسم گرامیداشت بازی دراز گفت: باید در این مراسم به شناساندن بیشتر فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب استان کمک کنیم و زمینه‌ای هم برای به عرصه رساندن توانمندی‌ها و صنایع دستی مردم شهرستان‌های اطراف این مراسم فراهم شود و این کار مستلزم ارائه جذابیت‌های ابتکاری است.

کد خبر 6079320

دیگر خبرها

  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • (تصاویر) احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت حمید بهبهانی
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • حضور همزمان عادل، میثاقی و خیابانی پس از سال‌ها (+عکس)
  • فردوسی پور و میثاقی پس از سال ها با هم روبرو شدند + عکس | حضور همزمان در کنار خیابانی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در تبریز
  • مراسم گرامیداشت شهید محمد رضا زاهدی در دولت آباد
  • عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم