Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
دولت آمریکا تلاش می‌کند که اتحادیه اروپا را به حمایت از خود وادارد. در این راستا به احتمال زیاد واشنگتن در توافقنامه تجاری با اتحادیه تبصره‌ای می‌گنجاند که باعث جلوگیری از همکاری اقتصادی اروپا با چین خواهد شد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در صدد است، یک "قرص سمی" برای بازداشتن کشورهای هم‌پیمانش از معاملات تجاری با چین آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور راس از "قرص سمی"، گنجاندن تبصره‌ای در توافقنامه با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهاست که راه همکاری‌های اقتصادی آنها با چین را ببندد.

چنین اقدامی در توافق تجاری آمریکا با مکزیک و کانادا صورت گرفت، به این معنا که در توافقنامه با آنها قید شده است که اگر هر کدام از سه کشور با کشور دیگری که "اقتصاد غیربازاری" دارد معامله کند، طرفین قرارداد می‌توانند ظرف شش ماه از توافق سه‌جانبه خارج شوند.

ایالات متحده تاکنون مانع شده است که چین در سازمان اقتصاد جهانی به عنوان کشوری با "اقتصاد بازاری" شناخته شود.

وزیر بازرگانی ایالات متحده همچنین گفت که انتظار ندارد، در گفت‌وگوهای تجاری با چین پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره‌ی آمریکا در روز ششم نوامبر سال جاری تحرک چندانی ایجاد شود.

تعرفه گمرکی برای خودروهای وارداتی

راس در زمینه‌ی همکاری اقتصادی با کشورهایی که به آمریکا خودرو صادر می‌کنند نیز توضیحاتی ارائه کرد. او از آنها خواست، برای متعادل‌کردن تراز تجاری خود با آمریکا اقدام کنند.

وزیر بازرگانی آمریکا در این راستا به‌ویژه از ژاپن خواستار تعدل در موازنه‌ی تجاری شد. به اعتقاد راس، بهترین اقدام برای ژاپنی‌ها در زمینه‌ی خودروسازی، تقویت تولیداتشان در خاک آمریکاست.

راس برای نمونه به توافق کشورش با کانادا و مکزیک اشاره کرد و گفت، این دو کشور بخشی از صنایع تولیدی خود برای قطعه‌هایی که در خودروسازی به‌کار می‌روند را به مناطق شمالی آمریکا منتقل کرده‌اند؛ جایی که دستمزد کارگران ساعتی ۱۶ دلار است.

تعرفه‌های تنبیهی برای خودروهای وارداتی

روز جمعه پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "او ار اف" اتریش ضمن تاکید بر اینکه "جنگ اقتصادی به نفع هیچ کس نیست» اظهار داشت که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، بر سر تعرفه‌های گمرکی با ایالات متحده به توافقی برسد که به نفع طرفین باشد.

آلتمایر با بیان اینکه مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون نتیجه‌ی چشمگیری نداشته، گفت که مذاکرات بر سر تعرفه‌ها برای خودروهای صادراتی به آمریکا هنوز ادامه دارد و تا زمانی که توافقی حاصل نشده، آمریکا از اعمال تعرفه‌های تنبیهی گمرکی برای تولیدات اتحادیه اروپا خودداری می‌کند.

در تابستان سال جاری ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به توافق رسیده بود که تا پایان مذاکرات و امضای یک توافقنامه‌ی فراگیر، واشنگتن از اعمال تعرفه‌های تنبیهی برای خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا چشم‌پوشی کند.

به گفته‌ی یونکر، اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره‌ی همسان‌سازی استانداردهای تولید کالا در اتحادیه و ایالات متحده اعلام آمادگی کرده است.

در همین زمینه: هشدار صندوق بین المللی پول | جنگ تجاری چین و آمریکا جهان را فقیرتر می کند بازی با آتش | انتقاد روسیه و چین از تحریم‌های جدید آمریکا تلافی چین علیه دور جدید تعرفه‌های آمریکا ترامپ جنگ تجاری با چین را تشدید می‌کند دور تازه برای تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا ترامپ پیشنهاد اروپا برای حذف تعرفه صنایع خودروسازی را نپذیرفت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: صبح امروز در نخستین برنامه اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین در اقلیم کردستان عراق، دفتر تجاری استان در منطقه اربیل انتخاب و تعیین شد.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق قزوین با بیشترین متراژ ممکن در طبقه بیست و سوم یک برج تجاری ۲۶ طبقه در اربیل عراق با چشم اندازی کم نظیر واقع شده و در آستانه تجهیز امکانات، استقرار نیرو‌های کارشناس و بهره برداری نهایی است.

عبدیان افزود: این دفتر به دنبال برنامه مدون اتاق بازرگانی قزوین در خصوص راه اندازی دفتر تجاری استان در اقلیم کردستان عراق طی سال جاری، راه اندازی شده و پایگاهی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان و ایجاد مبادلات تجاری میان استان و اقلیم کردستان خواهد بود.

مذاکرات عقد تفاهم نامه پیرامون کسب استعلامات قانونی و اداری کشور عراق برای ثبت قرارداد یکساله دفتر تجاری اتاق قزوین نیز صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست