Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: بخش صنایع تبدیلی در فارس نیازمند توجه جدی است، زیرا توسعه این بخش ارزش افزوده و اشتغال مناسبی را برای استان فارس ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در نشست با مدیران بانک کشاورزی استان با بیان اینکه سال‌های متمادی از پتانسیل بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در استان به خوبی استفاده نشده است، گفت: بخش صنایع تبدیلی در فارس نیازمند توجه جدی است، زیرا توسعه این بخش ارزش افزوده و اشتغال مناسبی را برای استان ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان فارس تولید می‌شود و استان فارس در بسیاری از بخش‌های کشاورزی دارای رتبه‌های برتر است، اما متاسفانه در بخش توسعه و پیشرفت صنایع تبدیلی با عقب ماندگی‌هایی روبرو هستیم.

رازقی ادامه داد: صنایع تبدیلی ارزش افزوده و اشتغال را برای استان ایجاد می‌کند، اما همواره این بخش مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل عمده صادرات ما در بخش کشاورزی به صورت خام است و در این بخش در کشور جایگاه خود را به دست نیاورده ایم.

وی اظهار داشت: امروز عمده بازار‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در کشور‌های حاشیه خلیج فارس است، اما کالا‌های ما به بدترین شکل و به صورت خام به این کشور‌ها ارسال می‌شود و به واسطه همین امر ضایعات محصولات کشاورزی صادراتی ما بسیار زیاد است.

وی با اشاره به جایگاه میوه و سبزی ایران در جهان، اضافه کرد: محصولات بخش کشاورزی ایران و استان فارس در جهان جایگاه مناسبی دارد، اما صادرکنندگان ما در این بخش به صورت فله‌ای و با بسته بندی نامناسب کالا‌های کشاورزی را صادر می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: همچنین به دلیل صادرات زیاد محصولات کشاورزی از استان و فعالیت تعداد زیادی از صادرکنندگان استان در این بخش، اتاق بازرگانی فارس نیز باید بر نحوه صادرات محصولات کشاورزی استان حساسیت بیشتری داشته باشد و این موضوع را با دقت دنبال کند.

رازقی بیان کرد: از سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده به طوری که در مباحث مالیاتی وجود اظهارنامه و دفتر مالیاتی لازمه معافیت‌های مالیاتی این بخش است و همه فعالان اقتصادی باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند.

رازقی با اشاره به رسالت بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی باید بانک توسعه‌ای کشاورزی باشد، اما متاسفانه سال‌هاست که به بانک تجاری تبدیل شده در حالی که توسعه کشور نیاز به بانک‌های توسعه‌ای دارد و بانک کشاورزی باید به هدف اولیه خود بازگردد.

وی افزود: درخواست ما از بانک کشاورزی استان ایجاد شرایط برای تحقق تولید و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی استان است که امیدواریم در دوره جدید بانک کشاورزی شاهد جبران عقب ماندگی‌ها و مشکلات در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی استان باشیم.
انتهای پیام/ر

عقب ماندگی فارس در بخش توسعه و پیشرفت صنایع تبدیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان، افزود: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

گلشنی منفرد اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری، ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

کد خبر 6085662

دیگر خبرها

  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات