Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@14:14:31 GMT

افزایش 20 درصدی ذخیره آب سد ارس

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۴۱۸۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرماندار بیله سوار با اعلام این خبر در جلسه حفاظت از منابع آبی شهرستان بیله سوار ، افزایش آب سد خداآفرین را نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد عنوان کرد و افزود: افزایش ذخیره آب این سدها ، خبر خوبی برای کشاورزان مناطق مرزی شمالغرب کشور از جمله اهالی دشت مغان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قبادی افزود: از آغاز مهرماه بارش ها در شهرستان بیله سوار هم روند مطلوبی داشته است و تا به امروز در بیله سوار ، شورگل و انجیرلو  4میلی متر و در جعفرآباد یک و نیم میلی متر باران باریده است.
 وی با یادآوری اهمیت تامین به موقع آب مزارع در کشت اول را یادآور شد و افزود: بیشترین مصرف آب در شهرستان بیله سوار مربوط به بخش کشاورزی است و مسئولان باید بحث مدیریت بهینه مصرف درست آب در این بخش را با جدیت پیگیری کنند.
رئیس شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی شهرستان بیله سوار با اشاره به کاهش چشمگیر میانگین بارش در کشور نیز گفت: هر چند وضعیت بارش ها در استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر است، ولی باز نسبت به میانگین بلند مدت استان از وضع خوبی برخوردار نیست و براساس آمار ، متوسط بارش سالانه در استان اردبیل در یک دهه گذشته روند نزولی داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بارش ذخیره آب سد ارس سد خداآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل

مسعود ایرانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  گفت: عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از شرایط بازار و برخی خلأ‌های نظارتی استفاده کرده و اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده بودند که با گزارش‌های مردمی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این متخلفان و افراد گرفتار در گران‌فروشی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده و جلوی اقدامات خودسرانه گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نمونه این اقدام را افزایش غیرقانونی ورودی میدان میوه و تره‌بار و همچنین افزایش بی‌رویه کرایه آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برخورد جدی با متخلفان انجام شد و تعدادی از این متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ایرانی در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری نیز افزود: با تصمیم شهرداری و مصوبه شورای شهر که به تأیید فرمانداری رسیده، افزایش ۴۰ درصدی را در کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل درون شهری در اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به متخلفان هشدار داد که جلوی این تخلفات با جدیت گرفته شده و اهالی استان می‌توانند موارد تخلف را با سامانه تعزیرات حکومتی و یا صمت در میان بگذارند.

در این جلسه مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل نیز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها از اول اردیبهشت ماه در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ورودی تاکسی‌های گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به ازای هر تقاطع ۷۵۰ تومان به این نرخ افزوده می‌شود.

عاطف محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیز به ازای هر مسیر مبلغ هفت هزار تومان تعیین شده و دریافت هر مبلغ بالاتر از این رقم تخلف محسوب شده و با مرتکبان به تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران بازرسی ما در سطح شهر آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف رانندگان تاکسی هستند و در صورت مشاهده تخلف هموطنان از طریق تلفن ۳۳۶۳۶۰۰۴ و ۵ می‌توانند تخلفات را با اعلام کد تاکسی گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار (فیلم)
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر