Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در دفتر کار خود در کاخ سفید با خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به پرسشی درباره ی جمال خاشقجی و اینکه آیا خودش مستقیم با ولیعهد محمد بن سلمان تماس خواهد گرفت یا خیر گفت: باید ببینیم چه پیش می آید. کار بسیاری انجام شده و همچنان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من دوست ندارم حجم بسیار گسترده ای از سرمایه گذاری را که دارد وارد کشور می شود متوقف کنم. می دانم دارند از تحریم های متفاوتی سخن می گویند اما آنها دارند صدها میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات نظامی می کنند و چیزهایی که برای ما شغل ایجاد می کند.   وی افزود من ایده متوقف کردن سرمایه گذاری صدها میلیارد دلاری در آمریکا را دوست ندارم زیرا می دانید با این پول چه می کنند؟ آنها این پول را می برند و در چین یا روسیه یا جاهای دیگری سرمایه گذاری می کنند. لذا اگر اوضاع بدتر از آن پیش رفت که ممکن است اتفاق بیفتد قطعا راه های دیگری وجود دارد که این وضعیت را به پیش ببریم اما به شما می گویم و در برابر سناتورها دارم می گویم آنها (سعودی ها) دارند صدها میلیارد دلار هزینه می کنند و تجهیزات نظامی و چیزهای دیگر از ما می خرند. اگر ما به آنها نفروشیم خواهند گفت خیلی ممنون، از روسیه می خریم یا خیلی ممنون، از چین خرید خواهیم کرد. این به ما کمکی نمی کند، نه برای مشاغل ما و نه برای شرکت های ما که ضرر و زیان بسیاری را متحمل خواهند شد. ما می توانیم کارهای دیگری انجام بدهیم. نخست اجازه بدهید بفهیم مشکل چیست.  
ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا با تحریم کردن عربستان سعودی مخالفت خواهید کرد یا خیر نیز گفت: ما با این ایده موافق نیستم که از سرمایه گذاری یکصد و ده میلیارد دلاری کشوری، که یک رکورد به شمار می آید، در آمریکا جلوگیری شود و اجازه بدهیم روسیه یا چین این پول را صاحب شوند. زیرا همه ی چیزی که آنها (سعودی ها) خواهند گفت این است که ما مجبور نیستیم از بوئینگ یا از لاکهید (مارتین) و یا از همه این شرکت های بزرگ خرید کنیم. از روسیه یا از چین خرید می کنیم. خوب این چه سودی برای ما دارد؟ کارهای دیگری هست که می توانیم انجام بدهیم.
خبرنگاری پرسید آیا فکر نمی کنید عربستان باید بهایی پرداخت کند اگر ثابت شود که خاشقجی را ترور کرده است؟
ترامپ گفت بله باید چنین چیزی اتفاق بیفتد. نخست می خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده است و ما داریم بررسی می کنیم. این رویداد در ترکیه اتفاق افتاده و تا جایی که ما می دانیم خاشقجی شهروند آمریکا نیست، درست می گویم؟ اقامت دائمی داشته است. خوب است. ما این را دوست نداریم اما در پاسخ به این پرسش که آیا باید از سرمایه گذاری 110 میلیارد دلاری سعودی ها در این کشور جلوگیری شود با آگاهی از اینکه چهار یا پنج گزینه خوب دیگر در اختیار داریم چنین چیزی را من نمی پذیرم. اما داریم برای رسیدن به جواب تلاش می کنیم و شاید خیلی زودتر از آنچه که تصور می شود به پاسخ برسیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خاشقجی عربستان ترامپ آمریکا سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید

آفتاب‌‌نیوز :

اینترمیامی شب گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال آمریکا به مصاف نیویورک رد بولز رفت و با نتیجه پرگل ۲-۶ برابر این تیم به پیروزی رسید تا سه امتیاز مهم دیگر را هم در این فصل به دست آورده باشد.

مسی ستاره اول تیمش در این بازی بود و موفق شد یکی از شش گل اینترمیامی در این بازی را وارد دروازه حریف کند و پاس هر پنج گل دیگر را هم برای بازیکنان اینترمیامی ارسال کرد تا نمایشی خیره کننده و متفاوت را ارائه کرده باشد.

مارتینو پس از پایان این بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «همه گل‌ها در این بازی مهم بودند، اما لئو کاری تاریخی را با ارسال پنج پاس گل و به ثمر رساندن یک گل انجام داد. در عین حال نمی‌توانم سه گل سوارز و دو گل روخاس را هم فراموش کنم. هر دو گل روخاس خیلی زیبا بود، اما گل دوم او فوق‌العاده بود. با این حال، به‌خاطر جنبه تکنیکی لئو روی پاسی که ارسال کرد، گل قیچی برگردان سوارز را به‌عنوان گل محبوبم انتخاب می‌کنم.

مسی بازی‌های فوق‌العاده‌ای در بارسلونا و در طول دوران حضور من در این تیم داشت. اما من در عین حال بازی نیمه نهایی برابر پاراگوئه در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا را به‌خاطر دارم که او نتوانست گل بزند، اما بهترین بازیکن زمین بود. من همیشه این را گفته‌ام و شاید تکراری باشد، اما مسی همیشه کاری جدید انجام می‌دهد.

این که در یک بازی تیمت شش گل بزند و تو روی هر شش گل موثر باشی اتفاقی که شاید به سختی بتوانیم دوباره آن را ببینیم. او همیشه مهره موثری برای ما بوده است. امروز رابطه خوب و همکاری مسی و سوارز را در نیمه دوم مثل روز‌های قدیم دیدیم. این دو نفر در بازی بسیار موثر هستند.»

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • گوکرش درباره آینده‌اش: نمی‌توانم به هواداران اسپورتینگ لیسبون قولی بدهم
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • ۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند
  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!