Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رویتـرز، رئیس جمهـور آمریـکا در خصوص اتخاذ تدابیـر جدید ضد چیـن، به این کشور هشـدار داد. دونالـد ترامپ روز پنج شنبـه هشـدار داد که می تواند تدابیـر جدیـد و بیشتـری را اتخاذ نماید تا اقتصـاد چیـن را تحت تاثیر قرار دهد. ماه گذشتـه، واشنگتـن تعرفه گمرکـی حدود دویست میلیـارد دلار(معادل یکصدو هفتاد و سه میلیـارد یورو) برای محصولات وارداتـی از چیـن به مقصـد آمریـکا را افزایش داد و تهدیـد کرد که در صورت اتخاذ تدابیـر تلافـی جویانـه از سوی چیـن، این کشور بر دیگر محصولات چینـی نیز تعرفـه گمـرکی تحمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکـن نیز در پاسخ به این افزایـش تعرفه گمـرکی، بر حدود شصت میلیـارد دلار محصولاتـی که از آمریـکا به مقصد چین، وارد این کشور می شوند، حقوق گمـرکی وضع کرد. دونالـد ترامپ رئیس جمهـور آمریکا در مصاحـبه با فاکس نیوز گفت: «این کار تاثیر بزرگـی داشت. اقتصـاد آنها به وضوح، ضعیف شده است، من اگر بخـواهم، هنوز می توانم خیلی کارهای دیگری نیز انجام دهم. من نمی خواهـم این کارها را انجام دهم ولی آنها باید به پـای میز مذاکـره بیایند.»

دونالـد ترامپ در ادامه این مصاحبه توضیح داد که چیـن خواستار مـذاکره بوده است، اما وی آن را قبول نکرده، و این موضوع را به اطلاع پکن رسانـده است. دونالـد ترامپ ضمن سرزنش روسای جمهـور پیشین آمریـکا که اجازه داده اند تا چین به رفتارهای تجاری غیرمنصفانه اش ادامه دهد، افزود:« لازم است از این پس به پکـن گفته شود که دیگر تـمام است.»

ترامپ در ادامه گفت: «آنها برای یک مدت طولانی بیش از حد خوب زندگی کرده اند و صـادقانه بگویم، تصور می کنـم، آنها فکر می کنند که آمریـکایی ها افـراد احمقی هستند؛ آنها باید بدانند آمریکایی ها افراد احمقی نیستند. فقط ما در زمینه تجارت، به شکل بدی مدیریت شده ایم.»

روز سه شنبه صنـدوق بین المللی پول پیش بینی های خود را در خصـوص رشد اقتصـاد جهانی تغییر داد و از کاهش رشد اقتصـادی جهان به دلیل نا اطمینانی های موجود ناشی از تنش های تجـاری بین چین و آمریکا خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ آمریکا چین رئیس جمهور تعرفه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

این بازیگر ۴۷ ساله اهل کردستان و شهر بیجار و همشهری سعید آقاخانی است که با حضور در سریال نون خ و نقش سلمان به شهرت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی