Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:23:37 GMT

کره جنوبي: تحريم هاي کره شمالي لغو نمي شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۵۰۵۱

کره جنوبي: تحريم هاي کره شمالي لغو نمي شود

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- به دنبال هشدار `دونالد ترامپ` رييس جمهوري آمريکا در خصوص لغو تحريم هاي کره جنوبي عليه کره شمالي، سئول اعلام کرد «لغو اين تحريم ها ديگر در دستور کار نيست».

به گزارش ايرنا از خبرگزاري يونهاپ، `چو ميونگ گيون` وزير وحدت کره جنوبي روز جمعه تاکيد کرد تحريم هاي دوجانبه که از هشت سال قبل به اين طرف عليه کره شمالي اعمال شده است همچنان باقي خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در حضور شماري از نمايندگان پارلمان کره جنوبي خاطر نشان کرد که مساله لغو تحريم ها در دست بررسي نيست اما افزود که اين کشور مي خواهد روابط با کره شمالي را گسترش داده و بهبود بخشد.
او تاکيد کرد خيلي زود است بخواهيم تحريم ها عليه کره شمالي را لغو کنيم اما مي کوشيم محيطي مطلوب ايجاد شود که نهايتا به لغو تحريم ها بينجامد.
`دونالد ترامپ` رييس جمهوري آمريکا برآشفته از اخبار مربوط به احتمال لغو تحريم هاي مذکور بر اين موضوع تاکيد کرده است که سئول بدون نظرخواهي و اطلاع رساني به واشنگتن دست به چنين کاري نخواهد زد.
اين اظهارات متناقض ميان مقام هاي آمريکايي و کره جنوبي از ديدگاه ناظران نشان دهنده اختلاف راهبردهاي آنها بر سر کره شمالي است.
رييس جمهوري آمريکا تاکيد کرد که به رغم گفته هاي وزير خارجه کره جنوبي، سئول بدون اجازه و تصويب آمريکا، تحريم هاي کره شمالي را لغو نخواهد کرد.
`مون جائه اين` رييس جمهوري کره جنوبي بشدت خواستار بهبود روابط با کره شمالي است و آن را کليد خلع سلاح هسته اي مي داند اما آمريکا مي گويد تا زماني که کره شمالي غيراتمي نشود تحريم ها برقرار خواهد بود.
وزير امور خارجه کره جنوبي چند روز قبل اعلام کرد که کشورش قصد دارد روند لغو تحريم هاي کره شمالي را مورد بررسي قرار داده و در اين زمينه اقداماتي صورت دهد.
`کانگ کيونگ وا` روز چهارشنبه در نشست پارلمان کره جنوبي در سئول اعلام کرد کشورش علاقه مند است تا زمينه لغو برخي از تحريم هاي دو جانبه کره شمالي را بررسي کند.
وي افزود کار ارزيابي بسته هاي تحريمي دو جانبه که کره جنوبي مي خواهد آنها را لغو کند، شروع شده است.
سال 2010 ميلادي کره جنوبي مدعي شد که يک ناوچه اين کشور با يک فروند موشک کره شمالي هدف قرار گرفته و با 46 سرنشين آن غرق شده است به همين دليل سئول تحريم هاي يک جانبه اي عليه پيونگ يانگ اعمال کرد.
کره شمالي بارها پس از اين حادثه اعلام کرد که در غرق شدن اين ناوچه دست نداشته است اما مورد تحريم کره جنوبي قرار گرفت و از آن زمان اين تحريم ها که به تدابير `24 مي` مشهور است پابرجا بوده است.
اعضاي پارلمان از وزير خارجه کره جنوبي درباره علاقه مندي کشور براي لغو اين تحريم ها سوال کردند و او گفت که با نهادهاي ديگر در حال رايزني در اين زمينه است.
در چارچوب اين تحريم ها، کره جنوبي تقريبا همه همکاري هاي اقتصادي دوجانبه با کره شمالي را متوقف کرده است.
وزير خارجه کره جنوبي در پارلمان گفت که قصد دارد براي تسهيل در برگزاري ديدار سران آمريکا و کره شمالي و پيشبرد فرايند خلع سلاح هسته اي نيز اقداماتي انجام دهد.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد صادر کرده بود با بررسی نقشه‌های جدید، اعلام کرد از صبح شنبه در نیمه_جنوبی استان رگبار و رعد و برق و باد لحظه‌ای شدید را شاهد خواهیم بود.
بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش‌ها از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب استان خواهد بود
در اسفراین و صفی آباد بارش‌ها به صورت رگباری با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.
وزش باد لحظه­‌ای نسبتا ­شدید، بارش باران، در بعضی از ساعت‌ها رگبار­باران­ و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ (نیمه جنوبی استان)، مه خواهد بود.
اغلب نقاط بویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه و جاجرم، و بخش‌هایی از بجنورد
اثر مخاطرات: کاهش­ دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان­آب، سیلابی شدن مسیل­ها، خسارت به سازه ­های موقت. کاهش ۴ تا ۶ درجه ­ای دمای بیشینه روز شنبه را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا