Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، اخیرا در برنامه های پربازدید تلویزیون با هدف جذب مخاطب بیشتر و دیده شدن صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد پرداختن به سوژه هایی با محوریت اجتماعی هستیم که مشخصا عمق محتوایی و تحقیقاتی مفصلی ندارند و اصولا تنها با هدف بیشتر دیده شدن آن برنامه طراحی و در کنداکتور قرار گرفتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال در روزهای اخیر شاهد این بودیم که در دو برنامه (حالا خورشید با اجرای رضا رشیدپور ) و ( فرمول یک با اجرای علی ضیا) به موارد اجتماعی پرداخته شد  که اساس تحقیقاتی نداشت  و با واکنش های متفاوتی از سوی مسئولان ذی رربط مواجه و در نهایت به جوابیه و تکذیب ختم شد .

حتی اگر برنامه سازان با نگاهی روشنگرانه و انساندوستانه با هدفی کاملا اجتماعی به دنبال این باشند که از آنتن رسانه ملی به نفع جامعه سود ببرند اما وقتی مسئله بدون تحقیقات میدانی طرح شده باشد قطعا نتیجه عکس خواهد داشت و از کل ماجرا یک سیاه نمایی باقی خواهند که هیچ سودی ندارد و تنها احساس ناامیدی را در اجتماع افزایش می دهد.

  حال سوال این جا است که این موج سازی های  عوام فریبانه و ناامید کننده جامعه  آنهم در برنامه های پر بازدید سیما چه سودی برای جامعه ایرانی دارد و چه  نتیجه ای حاصل دارد و مهم اینکه به   نفع چه کسی تمام می شود ؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

عبدالرضا عزیزی  با گفتن از اینکه  متأسفانه در جامعه ما در خصوص  حق الناس حرف می زنند ولی عمل نمی کنند گفت : صداوسیما متعلق به همه اقشار جامعه است نه فقط عده ای خاص . نباید حافظ منافع  یک عده باشد و در ادامه عده ای دیگر را  به خاک سیاه بنشاند. آبروی انسان ها مهم است و در اسلام هم به رعایت آن  تاکید شده است . بعد ازاینکه موج سیاه نمایی شکل گرفت و جامعه احساس ناامنی و ناامیدی کرد با یک تکذیبه نمی توان سیاهی را پاک کرد . 

وی با تاکید بر اینکه باید با افردی که با احساسات دست آویز کرده اند  و  ایجاد ناامنی روحی در جامعه می کند برخورد شود ادامه داد : باید برخورد قانونی صورت گیرد تا  راحت نتوانند با آبروی یک عده و بخصوص با  آبروی مملکت بازی کنند. در دبی با آنکه اتفاقات  زیادی رخ می دهد اما روزنامه هایشان صفحه حوادث ندارند ؛ زیرا در ابتدا تمایل ندارند فضای جامعه خود را ملتهب کنند و در بخش مهمتر به این آگاهی رسیده اند که تا نمایی از یک جامعه امن و آرام و سالم را به مردمان کشورهای دیگر از سرزمین خود نشان ندهند قادر نخواهند بود جذب توریست و سرمایه کنند، اینگونه است 90 درصد سرمایه گذاران فعال در دبی را سرمایه داران غیر اماراتی تشکیل می دهند که با این باور که این کشور جای امن و آرامی برای فعالیت اقتصادی است به این کشور وارد شده اند . وقتی تصویری که از ایران به بیرون معرفی می شود یک کشور پر آشوب ؛ پر از معضل و مشکل باشد هیچ کسی برای سرمایه گذاری وارد کشور ما نمی شود و این سیاه نمایی ها و بزرگ نمایی ها از معضلات اجتماعی ایران ،هم به داخل کشور و  روان مردم  آسیب می زند و هم اثرگذار بر اقتصاد و جذب سرمایه است .  متأسفانه خودمان با دست خودمان مردم را بر علیه حکومت تحریک می کنیم و این اشتباه است.

وی با گفتن ازاینکه برخورد قانونی با همه رسانه ها باید یکسان و با عدالت باشد چنین ادامه داد : نباید بعضی رسانه ها تصور کنند در صورت اشتباه و سیاه نمایی مورد برخورد قانونی قرار نمی گیرند .همه در مقابل قانون یکسان هستند ؛ اگر با سیاه نمایی های چنین برنامه سازان برخورد نشود به ضرر مملکت و نظام است ،کسی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود باید با آن برخورد شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه رسانه رسانه ملی رضا رشیدپور شبکه های اجتماعی صدا و سیما قانون فرمول یک رشیدپور علی ضیاء حالا خورشید حالا خورشید رضا رشیدپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

 احد آزادی خواه، نماینده مجلس در خصوص حضور گشت ارشاد و ایجاد فضای دو قطبی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، حجاب در کشور ما از نظر قانونی و شرعی جایگاه ویژه داشته و مشخص است. راهبرد ما باید دفاع از حجاب از نگاه شرعی و قانونی باشد. اما اینکه در شیوه دفاع چگونه باید اقدام کنیم؛ بنده به هیچ عنوان اقدام قهری و برخی از برخوردهایی که اخیرا برای مقابله با بدحجابی انجام می شود را به هیچ عنوان قابل دفاع و موثر نمی‌دانم.

وی در گفتگویی که با جماران داشته، افزود: به این نکته باید توجه کرد که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

آزادی خواه در خصوص برخورد گشت ارشاد با شهروندان گفت: گشت ارشاد و فرماندهی انتظامی یکی از گام‌ها در ترویج حجاب است، پس دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی ما کجا هستند؟ ما نباید انتهای زنجیر را ملزم کنیم که صرفا با قوه‌ی قهریه با بدحجاب‌ها برخورد کنند، بلکه ده‌ها گام‌ باید قبل از آن انجام شود. مانند آموزش و پرورش، فرهنگ، کارهای ترویجی و... . دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی متولی در این امر هستند که باید کارهایی را انجام دهند. در گام نهایی نیز گشت ارشاد باید صرفا با معدود افرادی که حساب شده و سازمان یافته اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، برخورد کند، نه با شهروندانی که در جامعه حضور دارند.

آزادی‌خواه در پاسخ به این سوال که چرا ما با برخی دوگانگی‌ها در برخورد با زنان که نمونه آن را در تصاویر صداوسیما و زمان راه‌پیمایی و انتخابات، شاهد هستیم، مواجهیم؟ گفت: بنده نظرم بر این است که باید این مسأله را به عنوان یک راهبرد اصلی اثبات کنیم که نگاه حاکمیت به تمام زنان و مردان جامعه یکی است و همه برایمان حرمت دارند و صاحب حقوق اجتماعی هستند. البته ما موظف هستیم در رابطه با اصول خود تبلیغ، ترویج و دفاع کنیم. یکی از اصول ما عفاف و حجاب است، اما این تبلیغ نباید به گونه‌ای باشد که دوگانه‌ای در کشور ایجاد کنیم که نیمی را صاحب حقوق بدانیم و نیمی دیگر را صاحب حقوق ندانیم.

وی ادامه داد: این دوگانه‌ای را که رهبر معظم از آن انذار فرمودند، می‌تواند غده‌ای سرطانی در جامعه باشد. این بیانی که حاج قاسم سلیمانی در رابطه با دختران جامعه فرمودند، بیان گمشده‌ی امروزه ما است. این دخترانی که امروزه پای صندوق رأی و راهپیمایی می‌آیند و دوربین‌های صداوسیما آن‌ها را پخش می‌کند نشان می‌دهد که این‌ها علاقه‌مند به نظام و کشور هستند که اگر با این‌ها به درستی برخورد شود، خواهید دید که به قول قرآن: «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا».

اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بنا باشد گشت ارشاد نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است

وی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه حجاب و عفاف به سرانجام برسد تکلیف گشت ارشاد به کجا خواهد رسید؟ گفت: معیار برای ما قانون است و اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بر این باشد که مثلا گشت ارشاد یا اقدامات مشابه آن نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است.

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد