Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تشخیص دیابت 20 سال زودتر از ابتلا

محققان بیمارستان آیزاوا ژاپن دریافتند افزایش گلوکز در زمان ناشتا، شاخص توده بدنی بالا و اختلال در حساسیت انسولین از 20 سال قبل از تشخیص بیماری دیابت و همچنین پیش دیابت قابل تشخیص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگور به پیشگیری از سرطان ریه کمک می کند

محققان دریافتند مولکول موجود در پوست و دانه انگور موسوم به «رزوراترول» می تواند با سرطان ریه مقابله کند.

کُند کردن روند پیری با ماده طبیعی «فیستین»

محققان دریافتند ماده «فیستین»، که به طورطبیعی عامل رنگ دهی در میوه ها و سبزیجات است، می تواند روند پیری را کُند نماید. فیستین موجب کاهش سلول های آسیب دیده شده و طول عمر را افزایش داده و سلامت را بهبود می بخشد. خیار، توت فرنگی، سیب، خرمالو، انگور و پیاز از جمله منابع حاوی این ترکیب طبیعی هستند.

مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب ها موجب ناباروری می شود

دانشمندان ماده شیمیایی ای را در ضدآفتاب ها شناسایی کرده اند که می تواند موجب بروز ناباروری و نقائص هنگام تولد شود.

سیگار کشیدن موجب تضعیف سیستم ایمنی دندان ها می شود

طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگار علاوه بر افزایش ریسک سرطان ریه، آمفیزم (نوعی مشکل ریوی) و بیماری قلبی، موجب تضعیف سیستم ایمنی تاثیرگذار بر سلامت دندان های افراد سیگاری می شود.

کد خبر 4427719

منبع: مهر

کلیدواژه: انگور پیری دیابت سرطان سیگار اربعین ۹۷ وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سرطان بیمارستان ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت دارو سیگار بیماری های قلبی و عروقی سازمان نظام پرستاری شیمی درمانی سالمندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است

فرشید ایلاتی اظهار داشت: در پلتفرم‌های «دیوار» و «شیپور» به دلیل وجود عدم قوانین بازرسی، عده‌ای از دلالان موجب افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار می‌شدند و تا اصلاح روند آگهی‌ها مسدود خواهند ماند.

به گزارش مهر، روز گذشته ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکو‌ها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه، تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد، اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکو‌های آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود