Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه CFT به افزایش شفافیت کمک کرده تا سیستم مالی و بانکی ما بتواند با دنیا کار کند، گفت: سیستم مالیاتی کشور ما دچار مشکل است و این موضوع ربطی بهCFT ندارد و باید با مدیریت آن را درست کنیم بنابراین انتظار اینکه مشکلات کشور ما با تصویب این لایحه حل خواهد شد درست نیست چراکه مشکلات ما به خودمان بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه به هر جهت اگر بخواهیم با دنیا کارکنیم باید سیستم بانکی ما با دنیا در تعامل باشد، گفت: با توجه به اینکه یکی از لوایح چهارگانه FATF همین CFT بود و این لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم است و به جهت اینکه ایران خود یکی از قربانیان تروریسم است؛ بنابراین پذیرش این مقررات بین‌المللی و پذیرش گروه اقدام مالی برای شفافیت که همان FATF است کمک می‌کند سیستم مالی و بانکی ما بتواند با دنیا کار کند.

پازوکی افزود: برای اینکه بتوانیم با دنیا کارکنیم نیاز به این تعامل داریم.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که ما با آن‌ها ارتباط داریم و جزء شرکای اقتصادی ما هستند مانند روسیه، چین، ترکیه و عراق همه این‌ها مقررات این سازمان بین‌المللی را پذیرفته‌اند، گفت: چین و روسیه رسماً اعلام کردند که اگر می‌خواهید با ما کارکنید باید مقررات مربوط به FATF را بپذیرید؛ بنابراین موافقت نمایندگان با این لایحه علامت مثبتی برای ارتباط مالی و بانکی ما با دنیا است.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه مشکلات کشور ایران با پذیرش FATF حل نخواهد شد، گفت: مشکلات کشور ما برمی‌گردد به مدیریت اقتصادی ما و اصلاحات اقتصادی که باید در اقتصاد ایران صورت بگیرد، اما برای اینکه بتوانیم با سیستم بانکی دنیا کارکنیم نیاز داریم به اینکه به این مقررات بین‌المللی احترام بگذاریم و در چارچوب منافع ملی عمل کنیم و این ‌یک سیگنال مثبت به جامعه جهانی است که ایران می‌خواهد با جهان کار کند چراکه دشمنان ما مثل آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه مثل عربستان به دنبال این هستند که ما از جامعه بین‌المللی به دور باشیم.

وی افزود: هرچه فاصله ما با جهان‌ خدشه ببیند به نفع دشمنان خارجی ما خواهد بود.

پازوکی با تأکید بر سخنان وزیر امور خارجه که رسماً اعلام کردند پیوستن به CFT کاری نخواهد کرد بلکه نپیوستن به آن موانعی را ایجاد خواهد کرد، گفت: مسئله CFT ربطی به برجام ندارد و اگر آمریکا از برجام هم خارج نشده بود ما برای اینکه بتوانیم با بانک‌های خارجی کارکنیم نیاز داریم به اینکه مقررات بین‌المللی را خصوصاً درزمینهٔ پول‌شویی و مبارزه با تروریسم رعایت کنیم که این موضوع به نفع ما است.

پازوکی در ادامه با تأکید بر اینکه حل مشکلات کشور ربطی به CFT ندارد ،گفت: مثل این می‌ماند که سیستم مالیاتی کشور ما دچار مشکل است و این موضوع ربطی به CFT ندارد و باید با مدیریت آن را درست کنیم تا جلوی دلالان، واسطه گران و کلاه‌برداران را بگیریم؛ بنابراین اینکه فرار مالیاتی در ایران بالا است ربطی به CFT نخواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی ایران ربطی به FATF و برجام ندارد، گفت:  برای اینکه ما بتوانیم با سیستم بانکی دنیا کارکنیم نیاز داریم به اینکه سیستم بانکی شفاف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی ما از دنیا عقب است و بخشی از پول‌های کثیف وارد کشور می‌شود، گفت: بنابراین اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم مقررات FATF به ما در این زمینه کمک خواهد کرد وگرنه اداره کشور ما دست خودمان است و ربطی به کشورهای خارجی ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مهدی پازوکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد

به گزارش قدس آنلاین رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و در بدو ورود با حضور در آرامگاه محمدعلی جناح، به مقام «قائد اعظم» و رهبر استقلال این کشور ادای احترام کرد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز - سه‌شنبه - در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، پس از سفر به ایالت پنجاب و شهر لاهور، به کراچی مرکز ایالت سند نیز سفر کرد و در بدو ورود با حضور در آرامگاه محمدعلی جناح «قائد اعظم» و پدر استقلال این کشور، با تقدیم تاج گل و قرائت فاتحه به مقام وی ادای احترام کرد.

محمدعلی جناح ملقب به قائد اعظم در ۲۵ دسامبر سال ۱۸۷۶ در یکی از محله‌های کراچی به دنیا آمد. پدرش بازرگان و خواهرش «فاطمه» یکی از مبارزان دوران استقلال پاکستان و هندوستان بود. وی در سال ۱۸۹۵ از دانشگاه انگلیس فارغ التحصیل شد و بعد از دریافت مدرک دکترای قانون، فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد.

جناح در سال ۱۸۹۶ به کنگره هند پیوست و در سال ۱۹۱۳ به عضویت «حزب آل اندیا مسلم لیگ» که توسط مسلمانان هند تشکیل شده بود درآمد. وی در سال ۱۹۱۶ بعد از برگزاری اجلاس ویژه حزب مسلم لیگ در شهر «لکهنو» به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد.

محمدعلی جناح نقش مهمی در نزدیکی کنگره هند با حزب مسلم لیگ برای بیرون کردن انگلیس از هندوستان داشت. در سال ۱۹۲۹ جناح در گزارشی به عنوان «گزارش نهرو» بر ۱۴ نکته اساسی درباره حقوق مسلمانان تأکید کرد که بعدها مقدمه‌ای برای تشکیل یک کشور مسلمان شد.

جناح تمام عمر خود را صرف حمایت از حقوق مسلمانان شبه‌قاره کرد و، چون مسلط به قانون بود تلاش‌های وی به ثمر نشست و سرانجام توانست کشور پاکستان را تشکیل دهد.

با ورود محمدعلی جناح به حزب کنگره ملی هند که برای کمک به انگلیسی‌ها تأسیس شده بود، فعالیت‌های این حزب که مقرر بود متناسب با منافع انگلیسی‌ها باشد، مخالف اهداف آنان عمل کرد. مسلمانان هم برای حفظ منافع خود حزبی به نام مسلم لیگ را تأسیس کردند. این دو حزب راه استقلال را هموار نمودند و فعالیت‌های جناح به استقلال پاکستان منجر شد. جناح از تعصب‌های فرقه‌ای دوری می‌کرد و به همین خاطر یکی از بهترین نمایندگان اتحاد مسلمانان با هندوها به شمار می‌رفت.

در مارس ۱۹۲۷ جناح توانست طرح‌های مسلمانان دهلی را تدوین کند، اما در طرح مربوط به قانون اساسی حق رأی دادن از مسلمانان گرفته شد و کارهای جناح بی‌نتیجه ماند. در سال ۱۹۲۹ محمدعلی جناح طرح معروفی را در ۱۴ ماده تنظیم کرد و به کنگره داد. گنگره ملی هند به طرح ۱۴ ماده‌ای جناح چندان توجه نکرد. او پس از این ناکامی‌ها به لندن رفت و از دور فعالیت‌های اجتماعی سیاسی شبه قاره را دنبال می‌کرد.

در ۱۹۴۰ محمد علی جناح بیمار شد و در سال ۱۹۴۷ درست یک سال بعد از تشکیل کشور مستقل مسلمان به عنوان پاکستان در سپتامبر سال ۱۹۴۸ دار فانی را وداع گفت، اما فداکاری‌های او برای تشکیل یک کشور مستقل مسلمان همیشه در یاد و خاطره مسلمانان شبه‌قاره باقی خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
  • رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد
  • مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد