Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@16:09:17 GMT

اجرای طرح خیرساز در دانشگاه بیرجند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۶۰۰۲

اجرای طرح خیرساز در دانشگاه بیرجند آغاز شد

بیرجند ـ ایرنا ـ عملیات اجرایی طرح خیرساز کارگاه های مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال دانشگاه بیرجند روز جمعه با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: برآورد اعتبار این طرح به مساحت 500 متر مربع 250 میلیون تومان است که 110 میلیون تومان توسط خیر نیک اندیش دکتر زنگویی از اعضای هیات علمی دانشگاه تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدحسین سالاری اظهار داشت: بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در راستای تعامل بیشتر جامعه و دانشگاه به عنوان یک موسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی در پایان سال 93 تاسیس شد.
وی بیان کرد: این بنیاد سال 95 پس از اخذ پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و طی مدت کوتاه فعالیت خود مشمول حمایت های بی دریغ خیرخواهان، نیک اندیشان و حامیان علم و دانش بوده و این فعالیت ها منتج به دستاوردهای ارزشمندی شده است.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند هدف از تشکیل این بنیاد را بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک اندیشان در تقویت و گسترش زیرساخت های دانشگاه برشمرد.
وی گفت: حمایت از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری منطبق با اهداف بنیاد و دانشگاه، حمایت از کارآفرینان جوان دانشجو و کمک به تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از دانشجویان نیازمند دانشگاه از طریق راه اندازی صندوق نیکوکاری از دیگر اهداف این بنیاد در نظر گرفته شده است.
سالاری افزود: در حال حاضر چهار طرح توسط بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند با هزینه کرد یک میلیارد و 500 میلیون تومان در دست اجرا است.
وی گفت: احداث آزمایشگاه پیشگیری از بیماری ها و آسیب های اجتماعی با زیربنای 570 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 75 درصد از جمله این طرح هاست.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اضافه کرد: همچنین احداث خوابگاه دخترانه 15 خرداد با زیربنای 470 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 55 درصد و مجتمع آزمایشگاهی دانشکده مهندسی برق کامپیوتر (فاز 1) و احداث خوابگاه متاهلین با ظرفیت 12 واحد و مساحت 650 متر مربع از دیگر طرح هاست.
به گزارش ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز (جمعه) وارد بیرجند می شود و افتتاح چند طرح عمرانی، دیدار با دانشجویان و اساتید، شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی، بازدید از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر 2 روزه منصور غلامی به این استان است.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه كارآفريني دانشگاه بيرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان صبح دوشنبه در آئین، افتتاح دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در شهرک بهاران این شهر افتتاح ضمن تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، اظهار کرد: ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همیشگی ماست چرا که پیشرفت و اعتلای جامعه در سایه‌سار آموزش محبت‌آمیز معلم محقق شده است.

ابراهیم مرادی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه مدرسه‌سازی دل بزرگ می‌خواهد و در عین حال نیازمند صبر است، توصیه کرد: دانش‌آموزان این کانون پیشرفت محله را به عنوان امانت حفظ کرده و در نگهداری مطلوب آن کوشا باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان اطلاعاتی در خصوص مدرسه مرحوم شاویسی پرداخت و گفت: این مدرسه با مساحت ۴۲۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: اعتبار ساخت این مدرسه از سوی خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان تأمین شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نیز ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و مدعوین، درخصوص این رویداد مهم بیان کرد: کار خیّرین مدرسه ساز الگویی برای دانش آموزان و احداث این مدرسه توسط خانم کاکاخانی گواهی بر عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه این بانوی نیک‌اندیش است.

محمدسعید کنعانی افزود: ساخت این آموزشگاه شرایطی را فراهم کرد است تا دانش آموزان در فاصله نزدیکی از محل زندگی خود به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان، به کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه پرداخت و اظهار داشت: افزایش جمعیت دانش آموزان و بافت قدیمی آموزشگاه‌های غیر قابل استفاده، نیاز به حمایت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت بیشتر خیرین را بیش از پیش کرده است.

گفتنی است؛ سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان آموزشگاه و اجرای دکلمه از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح بود.

در پایان برنامه نیز از خانواده خیر مدرسه‌ساز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6097838

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج به جنبش حامیان فلسطین پیوستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • ویدئو| حامیان فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان