Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@13:59:28 GMT

جذابیت اسناد خزانه در پرداخت بدهی به پیمانکاران

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۶۰۷۱

جذابیت اسناد خزانه در پرداخت بدهی به پیمانکاران

رویداد۲۴ دولت چند سالی است که با ابزار ارایه اوراق بهاداری همچون اسناد خزانه تلاش دارد تا بدهی‌های خود را با پیمانکاران و فعالان اقتصادی تسویه کند؛ اما هر بار که صحبت از کارآمدی این اوراق به میان می‌آید، فعالان اقتصادی از تنزیل این اسناد و کاهش قیمت آن در معاملات صحبت به میان می‌آورند.

اما اکنون دولت تصمیم گرفته تا برای حفظ قدرت خرید این اسناد، راهکارهایی را به کار بندد و زمینه را برای کارایی بیشتر این اوراق برای پیمانکاران فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس دولت در بخشنامه‌ای، راهکارهای متنوعی را برای حفظ قدرت خرید اسناد خزانه در نظر گرفته است که بر اساس آن، به ازای هر سال تاخیر در پرداخت طلب طلبکاران تا زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی، ۱۵ درصد به مبلغ بدهی مسجل اضافه می‌شود.

همچنین دستگاههای اجرایی می‌توانند بابت کسور بیمه تامین اجتماعی با محاسبه حفظ قدرت خرید، نسبت به واگذاری اسناد خزانه اسلامی با عنوان سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.

سازمان تامین اجتماعی نیز در مقابل مکلف است در قبال اسناد خزانه اسلامی واگذار شده بابت مطالبات آن سازمان در اسرع وقت نسبت به صدور مفاصا حساب بدون محاسبه جریمه اقدام نمایند.

از سوی دیگر دولت در این بخشنامه دستگاههای اجرایی را مکلف کرده تا واگذاری اسناد خزانه با سررسیدهای کوتاه مدت به سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بدهی اوراق بهادار پیمانکار قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد