Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش عراق در طول نوار مرزی مشترک با سوریه استقرار یافتند که از شمال منطقه «القائم» آغاز شده و به منطق «تل صفوک» می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش عراق شمار زیادی از نیرو‌های خود را در مرز‌های مشترک با سوریه مستقر کرد.

استقرار این نیرو‌ها در راستای یک عملیات گسترده توسط ارتش عراق برای تأمین امنیت نوار مرزی این کشور و سوریه است که مسافت آن به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منطقه از شمال منطقه «القائم» آغاز شده و به منطق «تل صفوک» می‌رسد. نیرو‌های ارتش عراق تمامی منفذ‌هایی را که تروریست‌ها از آن برای نفوذ به عراق و سوریه استفاده می‌کردند، بسته‌اند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که لشکر هفتم و هشتم ارتش عراق در این عملیات شرکت دارند و هدف از آن، منع قاچاق است.

این عملیات با هماهنگی مداوم با نیروی هوایی ارتش و مرکز عملیات انجام می‌گیرد تا از گروه‌های مستقر در طول نوار مرزی حمایت به عمل آید.

ستاد کل گروه‌های عملیاتی حاضر در این عملیات تأکید کرد که اصل در چنین عملیاتی تلاش برای تأمین حمایت از شهروندان در روستا‌هایی است که در طول این نوار واقع شده است.

در همین راستا، نیرو‌های امنیتی عراق در جریان عملیات کشف سلاح‌های داعش توانستند در منطقه «الصقلاویه» واقع در استان الانبار به یک انبار حاوی گلوله توپ و خمپاره دست یابند.



در این انبار ۸۳ گلوله توپ کشف شد که در توپ ۱۲۰ میلیمتری از آن استفاده می‌شده است.

نیرو‌های عراقی در جولای گذشته و در جریان عملیات علیه دعش توانستند در پاکسازی مرز‌های غرب عراق به سمت سوریه، اردن و عربستان پیشروی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش عراق در مرز با سوریه نیروهای عراقی در مرز با سوریه تحولات عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

وی افزود: حمله به کنسولگری نقض بارز و آشکار قوانین بین المللی و مفاد کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلماتیک و کنسولی بود و جنایت جدیدی علاوه بر جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی بیش از 6 ماه در غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد.

سفیر سوریه در تهران عنوان کرد: این جنایت‌ها در سایه حمایت بی پایان ایالات متحده و برخی هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی و ناتوانی جامعه بین الملل برای خاتمه دادن به این جرایم انجام می‌شود.

دیوب گفت: ایران قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» عاقلانه و مسئولانه عمل و حدود دو هفته در انتظار محکومیت صریح و قاطع بین المللی شورای امنیت در زمینه تجاوز به کنسولگری خود که از مصونیت کامل برخوردار است، خویشتنداری کرد.

سفیر جمهوری عربی سوریه با محکومیت شدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تمامی حملات و جنایت‌های صهيونيست‌ها به سرزمین‌های سوریه، غزه و مردم فلسطین بر همبستگی کامل و قاطع خود با جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران تأکید کرد.

وی همچنین نسبت به خطر تداوم سیاست، اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه به زیان صلح و امنیت منطقه ای و بین‌المللی هشدار داد و از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را در پایان دادن فوری این اقدامات برای جلوگیری از تشدید تنش و خون‌ریزی بیشتر برعهده بگیرد.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» از نظر ژئوپولوتیک دارای اهمیت زیادی است و نقطه عطف مهم و شاید عظیمی نه تنها در سرنوشت درگیری با رژیم صهیونیستی، بلکه در کل منطقه است و قطعاً نتایجی به‌دنبال خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/ چند عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد
  • آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند