Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:07:43 GMT

چین جاسوسی اقتصادی از آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۶۲۱۳

چین اتهامات جاسوسی را که وزارت دادگستری آمریکا به یکی از ماموران این کشور زده و بر همین اساس او را بازداشت کرده است، تکذیب کرد. آفتاب‌‌نیوز : آمریکا مدعی است که 'شو یانجون' افسر امور اطلاعاتی اقتصادی چین در آن کشور اسرار تجاری را به سرقت برده است.'لوکانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین شامگاه پنجشنبه در مصاحبه ای در پکن به داستانی که وزارت دادگستری آمریکا در این باره در تارنمای خود قرار داده است اشاره کرد و آن را کاملا ساختگی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که افسر چینی در امور اقتصادی فعال بوده و اسناد محرمانه تجاری را از شرکت هوانوردی آمریکا به سرقت برده است.گزارش روزنامه چینی حاکی است که موضوع مربوط به ماه آوریل است که این مامور چین در کشور بلژیک دستگیر شد و در ماه جاری میلادی به آمریکا مسترد شده است.وزارت دادگستری آمریکا می گوید که این فرد مرتکب «جاسوسی اقتصادی» شده است و باید به این پرونده با دقت رسیدگی شود اما سخنگوی وزارت خارجه چین قویا این اتهامات را رد کرد و گفت که واشنگتن باید با این موضوع با درایت و عدالت برخورد کرده و حقوق این فرد را پایمال نکند.روزنامه چینی می نویسد که حتی قبل از این موضوع نیز 'اف بی آی' و سازمان سیا در آمریکا ماه ها تلاش کرده اند تا با طرح چنین اتهاماتی چهره چین را در جامعه بین المللی خدشه دار کنند.مقام های چین به ماموران این کشور در نقاط دیگر جهان بویژه آمریکا هشدار داده اند که باید مراقب وضعیت و شرایط جدید باشند تا در دام چنین اتهاماتی نیافتند.
منبع: ایرنا کد خبر: ۵۵۰۴۷۱ تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین جاسوس امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ‌طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان باتفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حیدر آسیابی شب گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود 16 سال ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی 16 ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از 25 سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه، مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌ شد.

آسیابی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان 20 سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون 2 سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در 300 روستای استان هم گفت و افزود: 47 درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

 آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.

وی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 100 واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از 3 هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد