Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:46:52 GMT

فرهنگ حفظ محیط زیست و کاهش تولید پسماند در خانواده ها نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۶۲۴۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 18 MB

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رضایی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از همیاران بازیافت در اراک اظهار داشت: فرهنگ اصیل ایرانی و باورهای دینی ما می طلبد که خانواده‌ها بیشتر مروج و اشاعه دهنده تفکر بازیافت در جامعه باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک افزود: در قضیه بازیافت و کاهش تولید زباله و استفاده از فرهنگ تفکیک زباله در مبادی باید از خود و خانواده مان شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی خاطرنشان کرد: معتقدم برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، سازمان محیط زیست، سازمان پسماند شهرداری و آموزش و پرورش در یک مشارکت سه جانبه آموزش ها را از مدارس و از پیش دبستانی آغاز کنند، چرا که انسان در مقاطع ابتدایی آموزش پذیرتر است و فراگیری بهتری دارد.

رضایی بیان داشت: در محیط های آموزشی که فضا آماده است، بهتر می توان اهداف را دنبال کرد مضاف بر اینکه هزینه کمتری نیز دارد، چون اگر بخواهیم این موارد را در خارج از محیط های آموزشی دنبال کنیم هزینه در بر دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک خاطرنشان کرد: این منابع موجود خدادادی تنها متعلق به ما و دوران ما نیست، چرا که نسل‌های بعد از ما هم باید از این منابع خدادادی بهره مند شوند. پس باید در هر دوران از منابع خدادادی به طور بهینه و معقول استفاده کرد. زیرا هوای پاک، طبیعت پاک، زمین پاک، آب پاک و بهره مندی از زیبایی های طبیعت حق همه انسان ها، در همه اعصار است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک بیان داشت: اگر هرکس در هر مقطع فقط به فکر خودش باشد قطعا کره خاکی از یک زیستگاه طبیعی به یک محیط ناآرام تبدیل می شود.

کد خبر 4427700

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج رضایی پسماند شورای اسلامی شهر اراک اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان اربعین حسینی مشهد بوشهر شیراز اربعین 97 شهرکرد خرم آباد یاسوج سنندج بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست