Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن در عرصه مسائل اقتصادی و جنگ اقتصادی و روانی به دنبال فشار مضاعف از داخل کشور به ماست، گفت: امروز ضعف ما در جنگ اقتصادی، ناکارامدی و ضعف مدیریت در این عرصه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش نافع، مراسم «گرامیداشت سومین سالگرد سردار شهید سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم» بعد از نماز غرب و عشا با حضور سردار محمدباقر قالیباف به عنوان سخنران این مراسم، نماینده ولی فقیه در همدان، جمعی از مسئولان و مدیران استان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدای مدافع حرم استان و آحاد مردم در حسینیه امام (ره) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مراسم از سه اثر مستند با موضوع سردار شهید حاج حسین همدانی با عنوان «مثل پروانه»، «آخرین عکس» و «طبیب» آثار تولیدی از مرکز صدا و سیمای همدان رونمایی شد.

سردار محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان اینکه هرچه داریم به برکت وجود امام (ره) است که جز برای خدا سخنی به زبان نیاورد و جز در راه خدا گامی برنداشت، اظهار کرد: بدون شک غرض از جمع شدن در سایه و نام شهدا این است که راه شهید، مسیر شهدا، مسیر انقلاب و صراط مستقیم را بشناسم،؛ همه شهدا همچون شهید هممدانی‌ها چراغ راه ما هستند.

وی با بیان اینکه در دیار جبهه و جنگ با شهید همدانی آشنا شدم، گفت: تا 48 ساعت قبل از شهادت شهید همدانی آخرین دیدار را باهم داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از توفیقات شهید همدانی این بود قبل از پیروزی انقلاب تا شهادت برای انقلاب، مردم و ایران اسلامی خالصانه، صادقانه و بی نام و نشان زحمت کشید و لحظه‌ای آرام نداشت.

شهید همدانی همیشه خود را وظیفه‌مند می‌دانست و یک مظلومیت خاص داشت

وی با بیان اینکه سردار همدانی در مبارزه با هر فتنه‌ای که در این انقلاب بود درخشید، افزود: یکی از ویژگی‌های شهید همدانی این بود که همیشه خود را وظیفه‌مند می‌دانست؛ شهید همدانی در مسئولیت بود یا نبود از وظیفه و ارتباط با مردم غافل نبود.

سردار قالیباف برای شهید همدانی در فراز و نشیب مسئولیت‌ها مهم نبود در چه مسئولیتی ایستاده و چگونه می‌رود و می‌آید، تصریح کرد: شهید همدانی انسانی بسیار با محبت و با عاطفه و اهل گذشت بود.

وی با تأکید بر اینکه شهید همدانی فردی مقاوم بود و در لحظات سخت دوران جنگ مردانه می‌ایستاد، ادامه داد: هنوز تصورم از روحیه مقاومت، شجاعت و تلاش شهید همدانی را در عملیات کربلای 5 از فراموش نمی‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید همدانی یک مظلومت خاصی هم داشت حداقل در عالم دوستی این را می‌فهمیدیم، شاید برخی مواقع حرمت افراد در کار نگه داشته نشود و هرگز برای شهید همدانی این موارد موضوعیت نداشت.

وی با اشاره به برخی زخم‌ زبان‌هایی که به شهید همدانی می‌زدند، یادآور شد: شهید همدانی به خاطر روحیه جوانمردانه، اخلاق اسلامی و اینکه به دنبال جذب افراد به اسلام بود این زخم زبان‌ها را می‌شنید و بارها شاهد بودم به تمام معنا در این موارد با محبت و باگذشت بود.

سردار قالیباف با اشاره به زحمات سردار همدانی در جریانات سال 88، اظهار کرد: زمانی که سردار همدانی بعد با کسانی که ناآگاهانه در فتنه بودند روبرو می‌شد همچون فرزندانش با آنها حرف می‌زد و نصیحت می‌کرد؛ این روحیه از یک سردار و مرد بزرگ بود.

وی به فعالیت‌های شهید همدانی در عرصه‌های مختلف از کمک به مستضعفین و اقدامات در حوزه‌های فرهنگی، اقتصاد و... اشاره کرد و گفت: شهید همدانی هرکجا که می‌توانست کمک کند ازآبروی خود نیز مایه می‌گذاشت.

فرهنگی که شهید همدانی از خود به جا گذاشت فرهنگ مجاهد در راه خدا و یک مجاهد بر اساس فرهنگ قران و اهل بیت (ع) بود

همرزم سردار همدانی بیان کرد: در حقیقت فرهنگی که شهید همدانی از خود به جا گذاشت فرهنگ مجاهد در راه خدا و یک مجاهد بر اساس فرهنگ قران و اهل بیت (ع) بود که اینگونه بی نام و نشان کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه وقتی انسان اینگونه زندگی کند خدا بعد از این همه تلاش اینگونه عاقبت به خیرش می‌کند و به شهادت نائل می‌شود، افزود:  اینگونه شد که شهید همدانی شهید بین‌المللی شود و برای همیشه تاریخ در امت اسلامی بدرخشد.

سردار قالیباف با تأکید بر اینکه همین روحیه و فرهنگ مجاهدت، شهادت و مبارزه است که ما را از روزهای سختی که در خرمشهر بودیم و به تلخی سقوط کرد، نجات داد، تصریح کرد: با همین فرهنگ از روزهای سخت روزهای آغازین دفاع مقدس با مدیریت افرادی در کشور که معتقد بودند نباید بجنگیم گذشتی.

وی با بیان اینکه آن روزها در حالی که دشمن بخش‌هایی از کشور را اشغال کرده بود در داخل حرف از صلح و آتش‌بس می‌زدند، ادامه داد: حرف از مبارزه هم که بود می‌گفتند با کدام توان و امکان، همه شرق و غرب در حمایت از دشمن متجاوز هستند و ما در حداقل امکانات هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در آن روزهای سخت با فرهنگ مبارزه و مجاهدت امروز در اقتدار هستیم؛ فراموش نکرده‌ایم حدوود 30 سال قبل یکی از بحث‌ها این بود چرا جنگ را بعد از بیت‌المقدس ادامه دادید، چه به دست آوردید؟

وی با اشاره به اجتماع بزرگ بسیجیان سراسر کشور در پنج‌شنبه هفته گذشته در ورزشگاه آزادی، یادآور شد: سال 67 هم این چنین جمع شدند و در جبهه دشمن را سرجای خود نشاندیم؛ بعد از پذیرش قطعنامه روزهای سختی را سپری می‌کردیم حتی در روزهای آخر جنگ اما امروز را نگاه کنید.

سردار قالیباف با بیان اینکه با افتخار می‌گوییم مبارزه شهدا، دستاورد در راه خدا گام برداشتن و معتقد بودن به سنت‌های الهی این است که امروز امنیت در کشور برقرار است، اظهار کرد: افتخار ما این است که در حوزه صنایع نظامی که به مراتب پیچیده‌تر از صنایع دیگر است ببینید کشور کجاست.

همه اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا این بود انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرد

وی با بیان اینکه همه اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا این بود انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرد، گفت: همه هدف اسرائیل این بود برای توطئه بیشتر خود را با ما هم مرز کند.

همرزم سردار همدانی با تأکید بر اینکه امروز عظمت انقلاب، عظمت امت اسلامی و احیای مجدد اسلام را می‌بینید، بیان کرد: امروز روحیه مبارزه با ظالم و استکبار از شبه قاره هند تا مدیترانه به برکت انقلاب اسلامی، به لطف خدا و به برکت خون شهدا در اهل سنت و شیعه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه با همه فشارهای امروز بر ما می‌خواهند جلوی قدرت و عظمت ما را بگیرند اما قادر نیستند و نخواهند بود، افزود: امروز اگر ملت یمن و مردم فلسطین این گونه مبارزه می‌کند از عظمت و قدرت اسلام و مسلمین به برکت مجاهدت و فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) و زحمت مجاهدت‌های رزمندگان، آزادگان، شهدا و این ملت است.

سردار قالباف با تأکید بر اینکه امروز باید به این نکته توجه کنیم، دشمن که در آن میدان‌ها نتوانست به اهداف خود برسد در عرصه مسائل اقتصادی و جنگ اقتصادی و روانی به دنبال فشار مضاعف از داخل کشور به ماست، تصریح کرد: امروز در چهلمین سال انقلاب دشمن اولویت را بر عرصه اقتصادی گذاشته است.

دشمن با فشار اقتصادی و جنگ روانی که درست کرده می‌خواهد باورهای ملت و جوانان ما را نسبت به آرمان‌های انقلاب تضعیف کند

وی با بیان اینکه باور دشمن این است ضعف ما در اینجاست و بد هم تشخیص نداده است، ادامه داد: این ضعف وجود دارد و با این فشار اقتصادی و جنگ روانی که درست کرده می‌خواهد باورهای ملت و جوانان ما را نسبت به آرمان‌های انقلاب تضعیف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما تجربه کردیم و دیدیم عرصه امروز سخت‌تر از دهه 60 نیست و باید همان مسیر که در پیروزی و تداوم انقلاب پیمودیم در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای با همان روحیه مجاهدت به جنگ دشمن برویم.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن دقیقاً به آن بخش از مدافعان انقلاب اسلامی که مستضعفان هستند بیشنرین فشار را قرار داده است، یادآور شد: این انقلاب به تدبیر امام (ره) انقلاب مستضعفین و پابرهنگان است.

سردار قالیباف با بیان اینکه وجود شهدای مدافع حرم شاید نشان می‌دهد اگر پای جنگ در میان باشد جوانان هم می‌روند، اظهار کرد: حتی جوانان بیشترین زحمت و هزینه چه در حوزه جانی، حضور و خون دادن و حوزه مادی را کشیدند؛ بی توقع‌ترین افراد جامعه مستضعفین هستند  اما امروز همین خانواده‌ها اولین‌ها تحت این فشارها هستند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصادی امروز نداشتن مطرح نیست، گفت: ظرفیت کشور ظرفیت بالایی است آنچه امروز ضعف ما در جنگ اقتصادی است، ناکارامدی و ضعف مدیریت در این عرصه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل روشن مکشل اقتصادی امروز را ضعف مدیریت دانست و بیان کرد: زمانی که درآمد به 5 برابر افزایش یاقت مشکل اقتصادی داشتیم و آن زمان هم که درآمد کم بود مشکل داشتیم؛ حتی در مواردی آن زمان که درآمد کمتر بود مشکلات نیز کمتر بود.

وی با بیان اینکه ضعف دوم این است که به جای اینکه مشکل قتصادی را با راهکار اقتصادی حل کنیم به دنبال راهکار سیاسی هستیم، افزود: باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم؛ درست است تحریم مشکلاتی وارد کرده اما همین تهدید بزرگ‌تررین فرصت است و باید درست مدیریت کنیم.

سردار قالیباف نقدینگی امروز را چالش جدی در کشور دانست و تصریح کرد: نقدینگی که متعلق به مردم است در اختیار بانک‌هاست و عملاً در استفاده از این نقدینگی درصد کمی از مردم و جامعه امکان دارند.

وی با بیان اینکه امروز در نشست دانشجویان گفتم سود نقدیگی بیش از 300 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: 70 درصد آن نسبت به سپرده‌ها به کمتر از 10 درصد تعلق می‌گیرد، آن وقت جوانان برای تهیه جهیزیه برای 20 میلیون تومان وام می‌مانند اما عده‌ای ظرف یک هفته هم سود می‌برند و هم قادر به دریافت وام هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه شنیدیم که گفته شد دلار در اقتصاد کشور نقش ندارد و رئیس دولت این موضوع را در برنامه تلویزیونی گفت؛ باشد اگر نقش ندراد چرا پراید می‌شود 40 تومان، رب 20 هزار تومان و کالاها دو و سه رقم می‌شود، پس ضعف مدیریتی و کارامدی است که هزینه‌ها بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه وقتی هزینه‌ها بالا می‌رود عذرخواهی می‌شود، یادآور شد: بله عذرخواهی خوب است اما بهتر است کار و مدیریت شود که باعث فشار بیشتر بر زندگی مردم نشود؛ این گرانی بر مردم و قشر مستضعف فشار می‌آورد.

سردار قالیباف با بیان اینکه من و امثال من اگر یک یا دو ماه حقوق نگیریم اعتراض کرده و سرکار نمی‌رویم، اظهار کرد: اما برای کارگری که 6 ماه حقوق نگرفته اگر در سیاست جبرانی کمک نکنیم چه فایده است، زندگی و کانون زندگی‌ها فرو می‌ریزد.

با اطمینان می‌گویم این ظرفیت برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه انقلاب با این عظمت و این همه پیشرفت را در چالش اقتصادی اگر حل و فصل نکنیم آسیب می‌بینیم، گفت: با اطمینان می‌گویم این ظرفیت برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: البته مسئولیت این کار با دولت است به شرط این که تصمیم بگیرد و اراده کند به میدان بیاید؛ امروز رهبر معظم انقلاب اختیاراتی را در اختیار سران قوا گذاشتند و همه ظرفیت‌ها فراهم است، دولت باید گام بردارد و همه موظفیم به دولت کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حتماً در نگاه سیاسی نگاه متفاوت داریم اما در حل مشکلات اقتصادی و حل مشکل مردم باید همکاری کنیم، افزود: توقع مردم این است دولت در این مسیر محکم‌تر از گذشته به میدان بیاید.

سردار قالیباف با بیان اینکه هر طرح اقتصادی که دولت تشخیص داد موظفیم انجام دهیم، تصریح کرد: اما دولت باید بپذیرد؛ امروز مجاهدت ما ادامه راه شهدا، امام (ره)، خدمت به کشور، عزت ایرن عزیز و مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید بایستیم و ناکارامدی‌ها را حل کنیم، ادامه داد: باید دشمن را ناامید و جوانان را امیدوار کنیم؛ باید فرصت را برای جوانان در عرصه میدیریت باز کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این است مردم را از عرصه اقتصادی خارج کرده‌ایم؛ چهره‌های اصلی که جنگ را مدیریت کردند، مردم بودند اما امروز مخصوصاً جوانان را از این عرصه خارج کرده‌ و این فرصت را در اختیار آنها نمی‌گذاریم و آنها گله‌مند هستند.

وی با بیان اینکه راه مجاهدت هر روز به نوعی است و اروز جبهه ما اقتصادی و رسانه‌ای است، یادآور شد: سختی هست و مطمئنیم اگر در این مسیر مقاوم، پرکار، پرتحرک و با تدبیر حرکت کنیم به موفقیت خواهیم رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه ترویج فرهنگ انقلابی و دینی، گفت: این نهاد می‌تواند در عرصه مدیریت نوا در ساحل بوشهر نقش‌آفرینی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با  تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و با قدردانی از تلاش این مجموعه، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عملکرد خوب و مطلوبی در جامعه داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تولید برنامه‌های فرهنگی و انقلابی گفت: در استان بوشهر این شورا فعالیت‌های مهم و شاخص داشته که نمونه بارز آن برپایی مراسم راهپیمایی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه اهداف دشمنان در راهپیمایی 22 بهمن ناکام ماند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه راهپیمایی 22 بهمن با شرایطی که دشمن ایجاد کرده بود با حضور حماسی مردم نقش مهمی ایفا کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تقویت تجهیزات و امکانات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: داشتن سیستم‌های قوی پخش صدا و بلندگوهای پیشرفته در عرصه برنامه‌ها و مراسمات یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه ساحل بوشهر در ایام نوروز امسال فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است گفت: پیوست رسانه‌ای در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک ضرورت است تا این موارد به نحو احسن منعکس شود.

صفایی بوشهری ترویج فرهنگ انقلابی و دینی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر می‌تواند در عرصه مدیریت نوا در ساحل بوشهر نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • غزه مهمترین مساله امروز جهان اسلام است
  • رسانه‌ها به دنبال امیدبخشی و نگاه روشن به آینده باشند
  • دولت شرایط ورود مردم به عرصه جهش تولید را فراهم کند
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم
  • تکریم روزه‌داران ماه رمضان در ناژوان با افطاری ساده
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر