Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:00:07 GMT

امیدواری آمریکا به آزادی کشیش محبوس در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۶۵۶۴

امیدواری آمریکا به آزادی کشیش محبوس در ترکیه

دولت ترامپ امیدوار است که کشیش آمریکایی که در ترکیه بازداشت شده است، به دنبال جلسه دادگاهی که امروز، جمعه در ترکیه تشکیل می‌شود، آزاد شود اما وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص هرگونه توافقی با دولت ترکیه برای آزادی او اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن‌ پست گزارش کرده‌اند که آمریکا و ترکیه به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن از برخی از اتهامات علیه اندرو برانسون، کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه صرف نظر می‌شود و در جلسه استماع دادگاه یا به محض اتمام آن آزاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر وزارت خارجه آمریکا، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در نشستی وجود هرگونه توافق در این زمینه را تکذیب کرد اما در خصوص آزادی برانسون ابراز امیدواری کرد.

پنس اظهار کرد: ما همچنان امیدواریم که به دنبال جلسه دادگاه پیش رو، راه تصمیم‌گیری ترکیه روشن شده و این مرد خوب که گناهکار نیست و در ترکیه در حبس به سر می‌برد، آزاد شود.

معاون ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و دولت ما روشن کرده‌اند که تا آزادی کشیش برانسون و بازگشت او به خانه، در کنار خانواده و کلیسایش در آمریکا می‌ایستیم.

در همین حال دو تن از مقامات ارشد دولت آمریکا اظهار کرده‌اند که توافقی با ترکیه در پرونده برانسون صورت نگرفته است.

هم‌چنین چهار تن از سناتورهای آمریکایی از جمله لیدسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و جین شاهین از حزب دموکرات نیز در بیانیه‌ای مشترک اظهار کرده‌اند که آزادی برانسون می‌تواند به بهبود روابط ترکیه و آمریکا کمک کند.

پرونده کشیش برانسون که بیش از 20 سال در ترکیه زندگی کرده، در روابط دیپلماتیک آنکارا و واشنگتن به چالشی بزرگ تبدیل شده که وضع تعرفه‌ها و تحریم‌هایی را علیه ترکیه به دنبال داشته است.

برانسون در سال 2016 و به دنبال اتهامات تروریستی زندانی شد و در ماه ژوئیه به حبس خانگی درآمد.

مایک پامپئو،‌ وزیر امور خارجه آمریکا نیز آزاد کردن برانسون را تصمیمی درست برای ترکیه دانست.

شبکه ان‌بی‌سی اما به نقل از منابع آگاه اظهار کرده است که مقامات آمریکایی با ترکیه به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن، از برخی از اتهامات مطرح شده علیه برانسون صرف نظر خواهد شد و در پی آن وی آزاد می‌شود.

واشنگتن پست نیز گزارش کرده است که این توافق شامل برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه است. مقامات آمریکایی و برخی افراد آگاه از این مساله اظهار کرده‌اند که در پی این توافق، اتهامات برانسون کاهش یافته و به او اجازه خواهند داد که دوران محکومیت خود را در آمریکا بگذراند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

پلیس آمریکا دانشجویان معترض را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت و دیگران را متفرق کردند.

به گزارش مشرق، دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از غزه و محکوم کردن نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال، پلیس و نیروهای گارد ویژه آمریکا شمار زیادی از معترضان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کردند.

بازداشت‌های ساعات گذشته در شهرهای آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در سواحل شرقی نیز تهدیدات را نادیده گرفتند و اردوگاه‌هایی را برای همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه برپا کردند.

این اعتراضات که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز و عمدتا بدون تنش بوده است، اما در بحبوحه ادعاهای یهودی‌ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

بزرگترین تظاهرات ساعات گذشته در دانشگاه یوتی سهر آستین برگزار شد، جایی که صدها دانشجو دست به تجمع زدند و به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند. اما دانشگاه از پلیس محلی و ایالتی خواست تا جمعیت را متفرق کند.

صدها افسر پلیس و همچنین گارد ملی که برخی از آن‌ها سوار بر اسب بودند، در محل حاضر شدند

آن‌ها با در دست داشتن باتوم به جمعیت حمله کردند و چندین دانشجو را با خضونت بازداشت کردند.

مقامات تگزاس اعلام کردند که دست‌کم ۳۴ نفر بازداشت شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفت که معترضان در زندان هستند و اضافه کرد که هر دانشجویی که به تظاهرات‌ها بپیوندد، باید اخراج شود.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه USC در لس‌آنجلس نیز با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در سوی دیگر آمریکا، صدها دانشجوی دانشگاه هاروارد با وجود بسته شدن محوطه از سوی دانشگاه و تهدید اقدامات انضباطی علیه دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • اظهار نظر اردوغان در مورد آخرین شایعات مربوط به اقامتگاه رهبران حماس
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت