Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن سالاریه در آئین اختتامیه جشنواره ملی ابداعات و اختراعات رویش منطقه دماوند و خاوران اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد تا به فراید شناسایی توانمندسازی و هموار سازی مسیر جذب نخبگان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی استعدادهای برتر و رفع موانع و مشکلات برای اثرگذاری آنان در راستای رفع مشکلات کشور از دیگر اهداف بنیاد ملی نخبگان است افزود: جشنواره اختراعات و ابتکارات یکی از راه‌های شناسایی این استعدادهای برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: صاحبان ایده و اختراع می‌توانند با بکار بردن قوانین و علوم مختلف آن را به محصول تجاری تبدیل کرده و آن را در اختیار جامعه قرار دهند.

سالاریه با بیان اینکه تجاری سازی ایده‌ها در دنیا بسیار مهم است افزود: در دنیا تجاری سازی اختراع و ایده بسیار نهادینه شده و امروز خرید و فروش ایده ها وجود دارد و اختراعات برتر با هزینه‌ای بسیار بالا معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در ایران چند سالی است که در زمینه تجاری سازی ابداعات و اختراعات وارد شده و در این زمینه جوان است اضافه کرد: جشنواره ایده‌ها به دنبال شناسایی ایده‌ها و اختراعات و کمک به تجاری سازی آن است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم نیازمندیم تا مهارت‌های مسئله یابی و حل مسائل و کار گروهی را افزایش دهیم تصریح کرد: متأسفانه امروز در دانشگاه‌ها در این زمینه با نقص روبرو هستیم.

سالاریه با اشاره به نقش بنیاد ملی نخبگان در حمایت از ابداعات و اختراعات بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان در زمینه اختراعات و توسعه آن نهادی سیاست گذار بوده و برای کمک به این فرایند آمده است.

وی با اشاره به فرایند ثبت اختراع در بنیاد ملی نخبگان گفت: اختراعات برای حمایت بنیاد ملی نخبگان در سه رده ثبت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان نخستین رده اختراعات در این بنیاد را "اختراعات سطح سوم" دانست و با اشاره به اینکه این که اختراعات نو پدید و جدید است عنوان کرد: در جشنواره ابداعات و اختراعات رویش، اختراعات بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله نوآورانه بودن و نیز کاربردی بودن آن و به عنوان اختراعات سطح سه انتخابی می‌شود و علاوه بر جوایز تسهیلات می‌گیرند تا به سطح دوم ارتقا یافته و وارد بازار شوند.

سالاریه با تأکید بر اینکه تجاری سازی اختراعات از جمله برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در این زمینه است خاطرنشان کرد: مخترعان برتر در این جشنواره ها با حضور در کارگاه‌های آموزشی برای ورود به عرصه تجاری اختراعات برای اختراعات خود بازار پیدا می‌کنند.

وی افزود: پس از انجام مراحل قانونی و علمی و ثبت شرکت‌های دانش بنیان از سوی مخترعان، حمایت‌های لازم از آنان برای ورود به عرصه تجاری سازی انجام شده و اختراعات این افراد به سطح دوم می‌رسد و پس از آن  نیز تسهیلات مالی کم بهره با هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهوری به مخترعان ارائه می‌شود تا اختراعات آنان آماده ورود به بازار شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه در مرحله نهایی اختراعات به سطح یک می رسد افزود: اختراعات مخترعات در این سطح فرایند تجاری سازی را طی کرده و وارد بازار شده است.

سالاریه با اشاره به اینکه فرایند جشنواره اختراعات یک فرآیند چندماهه است گفت: در مرحله نخست این جشنواره اختراعات مخترعان پس از ثبت‌نام، پالایش می‌شوند و در نهایت و مرحله پایانی نیز اختراعات برگزیده با داوری نهایی انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت و تعامل همه جانبه دیگر دستگاه‌ها با بنید ملی نخبگان برای حمایت از تولیدات علمی تصریح کرد: رسالت سنگینی را برعهده داریم که در این راه حمایت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم است.

انتهای پیام/ ب

تجاری‌سازی اختراعات در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ"آمنه جمالو" مدیر منطقه برق خیام با اعلام اینکه طرح ایمن سازی انشعابات برق بازار بزرگ تهران و محدوده‌های مجاور با توجه به قدمت تاریخی و فرسودگی بناهای تجاری این محدوده با سرعت در حال اجرا است از همکاری نکردن برخی از مالکان و مستأجران به عنوان بزرگ‌ترین مانع در اجرای این طرح نام برد و گفت: علیرغم همه مشکلات، با پیگیری‌های انجام شده توسط همکاران ما و جلب همراهی صاحبان اصناف و مالکان، تاکنون ۹ هزار انشعاب برق مربوط به ۱۶۴ مجتمع و سرای تجاری واقع در بازار بزرگ تهران و محدوده‌های مجاور، بهسازی شده و ایمن و به روز سازی وضعیت شبکه، تابلوها و انشعابات برق سایر بخش‌های تجاری بازار نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

عضو کارگروه ساماندهی شبکه و انشعابات بازار تهران؛ در خصوص شرح اقدامات انجام شده در این حوزه افزود: با پیگیری‌های مکرر همکاران منطقه برق خیام و جلب همراهی مالکان و مستأجران، ۵ هزار و ۸۵۶ انشعاب برق نصب شده در ۱۰۶ مجتمع تجاری واقع در بازار بزرگ تهران و ۳ هزار و ۱۸۲ انشعاب برق نصب شده در ۵۸ مجتمع تجاری در محدوده‌های مجاور بازار بزرگ تهران تاکنون به صورت کامل ساماندهی شده و فرآیند اصلاح و ایمن سازی بالغ بر یک هزار انشعاب برق متعلق به ۱۲ مجتمع تجاری واقع در بازار بزرگ و محدوده‌های مجاور نیز در مرحله اجرای ایمن سازی شبکه داخلی برق است.

"جمالو" ابراز امیدواری کرد در صورت همکاری سایر مالکان به ویژه مالکان حقوقی واحدهای تجاری بازار بزرگ تهران به زودی شاهد ایمن سازی کامل انشعابات برق این مجموعه بزرگ تاریخی و اقتصادی کشور باشیم.

کد خبر 6097151 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است