Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد «نان‌خور» آمریکا و در اختیار آنهاست.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد  در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خطبه نخست در زمینه شیطان شناسی از نگاه قرآن بود و در مقام درمان وساوس شیطانی آیات سوره مبارکه ناس تفسیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تفسیر آیات این سوره آیه 52 سوره حج نیز تفسیر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در این آیه عنوان شده شیطان گاه سراغ انبیاء نیز می‌رود و ممکن است نسبت به آنها نیز طمع بورزد؛ به مناسبت اینکه سینه انسان کانون وسوسه شیطان و کانون خواسته‌ها و تمنیات و آرزوهای انسان، سینه انسان به عنوان ظرف دل است آیه‌ای قرائت شد و به آن استناد داده شد که شیطان در امیه پیامبر و رسول و نبی القا می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه برخی مفسران عنوان کرده‌اند شان نزول این آیه حدیث قرانیق است که از نظر ما حدیثی مجعول است، تصریح کرد: این شان نزول از نظر ما مردود است؛ مقام وحی و مقام نبوت، مقام عصمت است و مقامی نیست که شیطان به این مقام دست پیدا کند و اگر قرار شد سینه انبیاء مرکز دستبرد شیطان و وساوس شیطانی قرار بگیرد وحی انبیاء از درجه اعتبار خارج می‌شود و این مسئله با اعتقاد ما به مقام وحی سازگار نیست.

وی ادامه داد: انبیای الهی وقتی مبعوث به رسالت می‌شوند آرزویشان این است که دین را توسعه داده و مردم را به وحدانیت پروردگار دعوت کنند و انسان را به یکتایی ذات مقدس حق دعوت کنند و این آرزوی انبیاء است که در سینه و دل آنها قرار می‌گیرد؛ شیطان در مقام مقابله با این آرزو برمی‌آید. شیطان در آرزوی انبیاء دخالت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شیطان، کفار را در برابر آرزوی انبیاء تحریک می‌کند و قادر به وسوسه خود انبیاء نیست بلکه کفار و ظالمان و دشمنان را وسوسه می‌کند تا با آرزوی انبیاء بجنگند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این مسئله که راه برای شکوفایی فطرت خداپرستی کفار از سوی خداوند باز است، گفت: این معنای نسخ وسوسه شیطان است؛ ما معتقد به عصمت انبیاء هستیم؛ شیطان دیگران را وسوسه می‌کند تا در مقابل آرزوی انبیاء بایستند. مقام انبیاء اجل از این است که مورد دستبرد شیطان قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به روز دوم ماه صفر بیان کرد: روز نخست ماه صفر، روز ورود اهل‌بیت سیدالشهدا به شهر شام بود؛ روز نخست ماه صفر، روز تمرین و روز رزمایش دشمن‌ستیزی است. بزرگترین رزمایش دشمن‌ستیزی را زینب کبری(س) در شهر شام و در مجلس یزید به ما آموخت و راهبرد دشمن‌ستیزی، از طرف میوه دل امیرالمومنین(ع) در شام به ما آموخته شد که ما در ستیز با دشمن به هیچ‌وجه کوچک‌ترین ملاحظه‌ای نداشته باشیم و در نبرد با دشمن از پا ننشینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: بازوان حضرت زینب(س) با ریسمان بسته بودند و دشمن نیز تا دندان مسلح بود و از انواع جنایات و مظالم و ناپاکی نسبت به وجود سیدالشهدا(ع) کوتاهی نداشت؛ در مقابل این دشمن و در بحبوحه قدرت دشمن حضرت فریاد زد که ای یزید تو هیچ و پوچ هستی و عظمت تو را من کوچک شمردم. حضرت فرمودند ای یزید تو پسر کفار و آزادشده‌ها و برده‌ها هستی که پیامبر اسلام آن‌ها را آزاد کرد. یزید خودش را در این شرایط کوچک و تحقیر شده دید.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی آیت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه با «تساحی هنگبی» رئیس شورای موسوم به «امنیت ملی اسرائیل» گفت‌وگوی تلفنی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف و هنگبی بر نیاز به خویشتن‌داری برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کردند.

پاتروشف به رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی اطلاع داد که روسیه از حل و فصل مناقشات فقط از راه‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرده بود و هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست

سرگئی لاوروف افزود: همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند. همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

کد خبر 844729 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه روسیه

دیگر خبرها

  • آیت‌ الله علم‌ الهدی: عملیات وعده صادق بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود
  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • تقابل اسراییل با سپاه نابودی رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • عملیات «وعده صادق» پشتوانه امنیت کشور شد