Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:53:19 GMT

تشکیل ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» برای مقابله با چین

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۸۰۷۱

تشکیل ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» برای مقابله با چین

دریافت 9 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنج کشور عضو اتحادیه اطلاعاتی متشکل از آمریکا، کانادا، انگلیس، نیوزیلند و استرالیا از آغاز سال جاری درباره فعالیت های خارجی چین اطلاعات محرمانه ای را تبادل کرده اند.

این همکاری فزاینده اتحادیه با کشورهایی از جمله آلمان و ژاپن، نشانه وجود یک جبهه جهانی گسترده علیه سرمایه گذاری ها و عملیات نفوذی چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مقام های مطلع گفته اند این اقدام به گسترش غیر رسمی همکاری گروه پنج چشم در مساله دخالت خارجی منجر شد.

چند تن از مقامات همچنین اظهار داشتند درحالیکه تمرکز اصلی بر روی چین بوده اما در گفتگوها به موضوع روسیه هم اشاره شده است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: چگونگی واکنش به راهبرد بین المللی جسورانه چین، مکرر در رایزنی ها با متحدانمان مطرح شده است. چیزی که شاید به عنوان گفتمان یک منظوره آغاز شده بود، اکنون منجر به مذاکرات جزیی تر درباره بهترین روش ها و فرصت های بیشتر برای همکاری شده است.

این افزایش همکاری بین شبکه پنج چشم نشان می دهد که علیرغم اخطارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد آمادگی مواجهه یک سویه با چین، اعضای دولت وی پشت پرده سخت در تلاش هستند تا یک ائتلاف غیر رسمی برای مبارزه با پکن ایجاد کنند.

چین که با واکنش های شدید آمریکا، استرالیا و دیگر کشورها روبرو بوده، اتهامات درباره تلاش برای نفوذ در دولت های خارجی و همچنین سیاسی کاری در سرمایه گذاری ها را رد کرده است.

کد خبر 4427865 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین همکاری اطلاعاتی اربعین ۹۷ ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی ترکیه روسیه سوریه ایران جمال خاشقجی عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ افغانستان فلسطین اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟