Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح چند پرسش اساسی در خصوص fatf تأکید کرد: آنچه جنبه منفعت ملی دارد و منافع و غرور ملی و عزت اسلامی ما در گرو آن است، بحث های فراجناحی است؛ هیچ مصوبه ای نباید خطوط قرمز نظام را نشانه برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در خطبه های نماز جمعه امروز(20 مهر) در ادامه ی سلسله مباحث بسترهای شکل گیری واقعه عاشورا؛ این هفته به سومین بستر مذکور یعنی بستر فرهنگی پرداخت و آن را مهم خواند و افزود: باور همان باورها و اعتقاداتی است که مردم با آن زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با بیان اینکه این فرهنگ قبل از آنکه پیامبر عظیم الشأن اسلام مبعوث شود و قبل از ظهور اسلام دچار اشکالات و انحرافات فراوانی بود؛ گفت: اما با ظهور اسلام پیامبر تلاش کرد تا این فرهنگ دچار اشکال و انحراف را اصلاح کند.

 

 

امام جمعه کرمان گفت: فرهنگ قبل از اسلام دارای ممیزات و مشخصات مربوط به خود بود که عمدتاً از آن به عنوان فرهنگ جاهلیت یاد می کنند؛ از جمله آن فرهنگ تفاخر به نیکان، امتیازات قبیله ای، تکاثر اموال، بت پرستی، اشعار مبتذل، میگساری ها و خونریزی ها و جنگ های به دور از انسانیت و عدالت است.

 

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر تلاش کرد سیره پیشرو و پیشتاز مطابق بر فطرت انسان و فرهنگ اسلام را که ممیزات آن خیلی متفاوت از جاهلیت است، پایه گذارد؛ افزود: ایمان، اخلاق، برادری، ایثار، عفو و گذشت و دهها فضیلت اخلاقی که به طور کلی فرهنگ جاهلیت را از بین برد اما در نیم قرن پس از پیامبر، جامعه از این فرهنگ دور شد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: لذا شما در تاریخ می بینید عده ای به ظاهر انقلابی در برابر حکمیت ابن عباس می ایستند و آن را به ابوموسی اشعری می سپارند و یا در غدیر عده ای تقاضای عذاب می کنند و فرهنگ اسلام در طول 50 سال آرام آرام تغییر کرد و در تغییر فرهنگ هر اتفاقی ممکن است رقم بخورد.

 

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه شهادت امام مجتبی علیه السلام، شهادت شهید اشرفی اصفهانی و شوشتری دو چهره ارزشمند را تسلیت گفت و با اشاره به روز بزرگداشت حافظ به عنوان شخصیتی که از اسم او پیدا است تلاش کرده محتواهای قرآنی را در قالب بعضی از اشعارش برای همیشه به میراث بگذارد؛ روز جهانی تربیت بدنی و ورزش که نیاز جدی هر یک از ما سلامت جسم است و روز جهانی استاندارد و توجه به کیفیت کالا را هم مورد توجه قرار داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان  به 24 مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان هم اشاره و تصریح کرد: مبارزات قهرمانانه مردم کرمان در دوران ستمشاهی، سندی برای افتخار استان کرمان در مبارزه با ظلم و ستم است و آن جنایت بزرگی که رژیم طاغوت در کرمان به وجود آورد و متدینین را مورد هجمه قرار داد و بعضی شربت شهادت نوشیدند و آثار آن مجروحیت ها را بعضی دارند، حرکت انقلاب را این مبارزه سرعت بخشید و سهم کرمان را در انقلاب بالا برد و این حرکت مردم عزیز کرمان برای همیشه ماندگار شد.

 

وی به ماجرای fatf اشاره و بیان کرد: خوب است کسانی که می خواهند اظهار نظر و روشنگری کنند در این خصوص به چند سئوال اساسی پاسخ دهند تا خصوصاَ نسل جوان تحصیلکرده درباره موضوعات حساس بتوانند تصمیم و اظهارنظر درستی داشته باشند؛ اول اینکه آیا این قرارداد به ظاهر مالی، فقط مالی است و یا در پشت آن مطالب دیگری هم وجود دارد و ماهیت آن چیست؟

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: از نظر کسانی در این کنوانسیون هستند کشورها چهار دسته استاندارد، در حال پیشرفت، غیرهمکار و کشورهایی که در لیست سیاه قرار دارند؛ تقسیم شده اند؛ مبنای این تقسیم بندی چیست و ایران در این تقسیم بندی کجاست؟ آیا تحریم هایی که علیه ما انجام دادند و در راه است با این موضوع ارتباط دارد یا خیر؟ کشورهای ناظر به این کنوانسیون چه کشورهایی و اعضاء کنوانسیون چه کسانی هستند؟ اینها نکاتی است که باید توضیح داده شود.

 

 

وی با طرح این پرسش که هر کس عضو این کنوانسیون شد چه تعهداتی را باید بپذیرد و چه بندهایی در آن لحاظ شده است؟ افزود: و دهها سئوال دیگر که به بخشی از اینها حداقل پاسخ داده شود و توصیه هایی به قلم به دستان و کسانی که می خواهند صحبت کنند دارد؛ اول اینکه بحث هایی که مهم هستند و جنبه منفعت ملی دارند و منافع و غرور ملی و عزت اسلامی ما در گرو آن است، بحث های فراجناحی است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با ابراز تأسف از اینکه دیده می شود این بحث ها به سرعت جناحی می شود؛ دلسوزان نظام و کشور هرگز اجازه ندهند بحث های ملی، جناحی شود؛ افزود: آیا در هر کنوانسیون بین المللی که ورود کردیم و یا تعریفی از واژه های بکار رفته در آن مواد داشتیم، جنبه بین المللی دارد و به این تعریف و شروط ما اصلاً توجه می شود؟ یعنی هر کشوری شرط و تعریف های خود را می گذارد و پذیرفته است؟! به نظر می رسد هیچ شرط خارج از آن نمی پذیرند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ورود به هر کنوانسیون با حفظ خطوط قرمز ما باید باشد زیرا در هر قراداد بین المللی امتیازاتی می دهیم و امتیازاتی هم می گیریم اما خطوط قرمز باید رعایت شود؛ خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما به ویژه سپاه و چهره هایی که مردانه و مجاهدانه در عرصه های دفاع از ارزش های دینی مبارزه می کنند و همه مجموعه های آزادی بخش در جهان، اینها جزو خطوط قرمز ما و آرمان های انقلاب و امام و رهبری است که نباید هیچ مصوبه ای خطوط قرمز نظام را نشانه برود.

 

امام جمعه کرمان بیان داشت: استدلال هایی که بعضاً شنیده می شود ورود کنیم که بهانه را از آمریکا بگیریم؛ مگر به صرف این بهانه ها تمام می شود؟ آیا بهانه های جعلی علیه ما کم وجود دارد و این کار را نمی کنند؟ شورای نگهبان قانون اساسی در کنار آن دفاع از اسلام عزیز، کاملاً مراقب باشد.

 

وی افزود: در چهار دهه پس از انقلاب، نشان داده که شورای نگهان و فقهای آن هیچگاه اجازه ندادند خدشه ای به این جایگاه که غرور ملی و عزت اسلامی ما در گرو آن است، وارد شود لذا با حساسیت کامل و وسواس بالا به همه قوانینی که در مجلس تصویب می شود نگاه می کنند و آنچه مصالح کشور است با حفظ این دو اصل مهم تحت منویات رهبری به این وظیفه انقلابی خود عمل خواهد کرد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت اربعین حسینی ارزانی حوزه هنری کانون های مساجد اردبیل سردار اشتری علیدادی سلیمانی نمازجمعه کرمان 20 مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • مواج شدن دریا در خلیج‌فارس با وزش بادهای جنوب غربی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۹ اردیبهشت
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در استان کرمان
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟