Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ماه صفر فرا رسید ماه خاطرات فراوان از جمله اسارت خاندان پیامبر از عراق به سرزمین شام است، درد آورترین و سوزناک‌ترین مصائب  از جمله ماجرای اسارت خاندان پیغمبر و ماجرای شام و اربعین حسینی و همینطور رحلت پیغمبر و در پایان رحلت علی بن موسی رضا در همین ماه صفر رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه افزود: اربعین امام حسین(ع) در راه است اربعینی که اسلام ناب محمدی را احیا کرد با این تجمع شیعیان و حتی دیگر مسلمانان که جهان را مات می کند اگر بنگریم میبینیم برای هیچ یک از معصومین و حتی پیامبر اربعین نداریم.

وی گفت: زیارت اماکن مقدسه از زمان حضرت ادم بوده و هفتاد مرتبه به خانه خدا با پاهای پیاده سفر کرد و اگر این سفرها با مشقت و مشکل باشد ارزش سفر بیشتر است، امروزه زیارت اباعبدالله سخت نیست اما زیارت اربعین با این سیل جمعیت و این کمبود ظرفیت واقعا دشوار است.

سلیمانی بیان کرد: زیارت اقا ابا عبدالله حساب ویژه ای دارد به طوری که حتی یک روز اقامت در کربلا و در پای مرقد حضرت نماز کامل است.

وی در خطبه دوم افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در ورزشگاه آزادی بین بسیجیان فرمودند تا توان دارم و عمر دارم با کمک شما عزیزان این کشور را میسازیم و تسلیمی در کار نیست.

سلیمانی افزود: خدارو شکر ما در کشوری هستیم با بهترین خاک و آب، اما از تخصص مهندسین و جهاد کشاورزی ما چه استفاده ای میکنیم؟ ایا آنطور که باید از آب دریا استفاده میکنیم؟

امام جمعه زاهدان افزود: ما باید از سرمایه‌هایی که در اختیار داریم بیشتر شناخت پیدا کنیم، همین استان ما یک بهشت کوچک است بسیاری میوه‌های خوش طعم و خوش بو و معادن پر برکت در همین استان وجود دارد.

وی بیان کرد: باغداران زرآباد گفتند اگر ما حمایت شویم میتوانیم موز کل کشور را تامین کنیم، پس ما هنوز از سرمایه‌های خودمان شناخت نداریم، ما باید با حمایت و وحدت ملی دشمن را کنار بزنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: سردار شوشتری چه سرمایه بزرگی برای این استان بود که در سالروز شهادتش هم هستیم و به او لقب مسیح استان نامیدند و با این لقب زیبا میرفت در دل بلوچستان بچه های اهل سنت را در بغل می گرفت، برای ما در این استان شیع و سنی فرق نمی‌کند باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های امام جمعه زاهدان در نماز جمعه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ

به‌مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل‌ بیت(ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

امیرعباس حقیقی‌نیک مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 13 و 14 اردیبهشت‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

وی افزود: شنبه 15 اردیبهشت‌ماه نیز، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه، امام جعفر صادق(ع)، ارادتمندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت ساعت 9 صبح، در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت 11 در شبستان امام خمینی(ره) به سوگواری می‌پردازند.

سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد