Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:22:36 GMT

نیازمند توجه ویژه به توسعه استان ایلام هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۸۷۱۵

نیازمند توجه ویژه به توسعه استان ایلام هستیم

استاندار ایلام گفت: برای حل معضلات اجتماعی نیازمند توجه ویژه به توسعه استان ایلام در شاخص‌های توسعه هستیم. ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی در حالی که اکثر استان‌های برخوردار در حال ساخت و تکمیل زیرساخت‌های استان خود بودند، استان ایلام نه تنها زیر ساخت‌های موجود در آن زمان را از دست داد بلکه در ساخت و تکمیل طیر ساخت‌ها نیز به مدت 8 سال جامانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکلات اجتماعی را از عوامل این عقب ماندگی در توسعه استان ایلام نام برد و افزود: برای حل معضلات اجتماعی نیازمند توجه ویژه به توسعه استان ایلام در شاخص‌های توسعه هستیم.

استاندار ایلام به امکانات و مقدورات و منابع معدنی و طبیعی و همچنین وجود نفت وگاز در استان ایلام اشاره کرد و خاطر نشانکرد: به علت شرایط جنگی و مرزی بودن دوران جنگ اقدامات زیر ساختی انجام نشده است و شرایط موجود دولت نیز در این زمینه اجازه سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد.

وی مرز مهران و راهپیمایی اربعین را مزیت بسیار مهم استان ایلام نام برد و افزود:  این مرز و همچنین ظرفیت اربعین محیط مساعدی از استان ایلام برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده است.

سلیمانی دشتکی برای سرمایه گذاری در استان ایلام حضور بنیادها و شرکت‌هایی چون شاهد و شستارا خواستار شد و بیان کرد: حضور بنیادها در امر سرمایه‌گذاری در استان ایلام نوید بخش تسریع در توسعه استان ایلام است.

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد گفت: در زمان جنگ هواپیماهای عراقی در رفت و برگشت بمب‌های خود را به سر مردم ایلام می‌ریختند و امروز این استان را باید کاملا به عنوان منظقه جنگی حساب کرد که در این راستا خواهان تصریح مصوبات منظقه جنگی به کل شهرستان‌های استان ایلام هستیم.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسم خانمحمدیان گفت. آبخیزداری وآبخوانداری از راهکار‌های موثر و مفید برای حفاظت از آب و خاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی است و دولت کار وکرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور و بویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است.

وی  اظهار داشت: ایجاد سازه‌های آبخیزداری ازجمله ستگی ملاتی، گابیون بندی، خشکه چینی و همچنین کار‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی درعرصه‌ها راهکاری مناسب برای مهار سیلاب‌ها، جلوگیری از خسارات به تاسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: این اداره کل در  دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان  توانسته است حجمی بالغ بر ۱۲ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام افزود: دردولت سیزدهم باستفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولد سازی جهت انجام عملیات آبخیزداری وآبخوانداری مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان  طی قردادی سه جانبه فی مابین استانداری، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری و قرار گاه امام حسن مجتبی (ع)   از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرارگرفته  و در سطح استان توسط  این قرارگاه  عملیاتی خواهد شد.

خانمحمدیان گفت: بطور کلی آبخیزداری یعتی مدیریت آب و خاک و حفظ این دو عنصر اساسی که الحمدوالله وبه شکرانه دولت کار و کرامت و حمایت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی استاندار پرتلاش  استان ایلام این مقوله در استان بخوبی انجام شده است که در بارش‌های ۱۴۰۲ وفروردین سالجاری مردم نتیجه انرا بخوبی مشاهده نمودند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است