Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تعاریف رسمی آمار، افراد دارای اشتغال ناقص، شامل شاغلانی می‌شود که به دلایلی، کمتر از۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند و تمایل به انجام کار اضافی تا سقف میزان معمول یعنی ۴۴ ساعت در هفته دارند؛ دلایل بروز اشتغال ناقص می‌تواند پیدا نکردن کار با ساعت کار بیشتر، قرار داشتن در فصل غیر کاری و دلایل اقتصادی نظیر رکود کاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدیدترین جداول آماری مرکز آمار ایران مربوط به وضعیت اشتغال کل سال ۹۶، بیش از ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۲۶ نفر از «افراد در سن کار»، کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند و جزو افراد دارای اشتغال ناقص محسوب می شوند.

اما مقایسه این آمار با وضعیت اشتغال ناقص در سال ۹۵ نشان می دهد، که در آن سال دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۷۸ نفر از «افراد در سن کار» کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کردند و دارای اشتغال ناقص بودند.

بنابراین در سال ۹۶ نرخ اشتغال ناقص نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته و از ۹.۱ درصد به ۹.۲ درصد رسیده است. همچنین جمعیت دارای اشتغال ناقص ۹۹ هزار و ۸۴۸ نفر در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته که البته این رشد لزوما نمی تواند جنبه منفی داشته باشد؛ چراکه ممکن است برخی از افراد دارای اشتغال ناقص در سال ۹۵، برای سال ۹۶ در شغل دلخواه خود به صورت تمام وقت مشغول شده باشند و از طرفی افراد بیکار به جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص پیوسته باشند که این می تواند خود مقدمه ای برای ورود به بازار باشد.

از مجموع جمعیت ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار نفری دارای اشتغال ناقص، یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۳۹۰ نفر در مناطق شهری و ۸۵۵ هزار و ۹۳۵ نفر نیز در مناطق روستایی سکونت دارند.

بررسی وضعیت شغلی افراد دارای اشتغال ناقص نشان می دهد، که ۹۱ هزار و ۱۸۰ نفر افراد متخصص هستند؛ ۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد را تکنسین‌ها و دستیاران، ۸ هزار و ۷۰۰ نفر را کارمندان امور اداری و دفتری، ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ نفر را شاغلان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، ۶۶۹ هزار و ۵۸۲ نفر را صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط، حدود ۲۹۲ هزار را نفر متصدیان ماشین آلات و دستگاه‌ها و رانندگان وسایل نقلیه و ۸۸۸هزار و ۱۳۰ نفر را کارگر ساده شامل می‌شوند.

همچنین در بخش گروه فعالیت شغلی نیز از مجموع ۲ میلیون ۴۳۵ هزار نفر، دو میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۱۲ نفر در بخش خصوصی و تعاونی ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر در بخش عمومی به عنوان حقوق بگیر فعالیت می کنند.

کد خبر 4427883 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال اشتغال ناقص بیکاری اربعین ۹۷ بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران تولید نفت صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران دلار بازار ارز ایالات متحده آمریکا بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت دلار وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟

مانیتور گیمینگ Skyworth F27B23Q از فناوری HDR10 بهره می‌برد، 125 درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و از عمق رنگ هشت بیتی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Skyworth به تازگی از مانیتور گیمینگ جدید خود در بازار چین رونمایی کرده است؛ این محصول که F27B23Q نام دارد، با قیمت ۱۰۶ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، دارای پنل ۲۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ پیکسلی و میزان روشنایی ۳۰۰ نیت است و نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز و زمان پاسخگویی پنج میلی‌ثانیه را ارائه می‌کند.

مانیتور گیمینگ Skyworth F27B23Q از فناوری HDR10 بهره می‌برد، ۱۲۵ درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و از عمق رنگ هشت بیتی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد؛ این مانیتور طول موج‌های مضر نور آبی را بین ۴۱۵ تا ۴۶۵ نانومتر کاهش می‌دهد و فشار وارد شده بر چشم را به حداقل می‌رساند.

مانتیور گیمینگ یادشده دارای ویژگی تنظیم نمایشگر بر اساس نور است که به طور خودکار روشنایی و دمای رنگ را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم می‌کند، گزینه‌های اتصال آن نیز شامل دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP 1.4 و یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری می‏‌شود؛ همچنین، دارای یک پایه قابل تنظیم شیب است و از گزینه‌های نصب دیواری VESA نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان از این محصول در فضاهای مختلف استفاده کرد.

کد خبر 750592

دیگر خبرها

  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟