Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@11:25:05 GMT

اضافه وزن قلب را بزرگ تر می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۸۷۹۴

اضافه وزن قلب را بزرگ تر می کند

رکنا:نتیجه یک مطالعه نشان داد، چاقی و اضافه‌وزن موجب می‌شود قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر از حد عادی خود شود و همین موضوع نیز در نهایت موجب افزایش سکته قلبی خواهد شد.

یک مطالعه جدید در ارتباط با عوارض چاقی و اضافه وزن بر روی اندام‌های مختلف بدن نشان داد، چاقی موجب می‌شود قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر از حد عادی خود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی که در نوع خود اولین مطالعه است، برخی از تأثیرات اضافه وزن بر روی قلب را نشان داد.

پژوهشگران باور دارند، قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر ضربان قلب را نامنظم می‌کند و از این طریق باعث افزایش حمله‌های قلبی می‌شود.محققان دانشگاه "Queen Mary" در لندن و دانشگاه آکسفورد با بررسی 4561 نفر در انگلیس دریافتند، اگر فردی با وزنی سالم و متعادل به سمت چاقی پیش رود، قلب وی به میزان قابل توجهی سنگین‌تر از قلب افرادی که چاق هستند، می‌شود.

پروفسور استیفان نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که شیوه زندگی ما تأثیر زیادی بر روی سلامت قلب ما دارد؛ به خصوص اگر ما دچار اضافه وزن و چاقی باشیم».نتایج این بررسی نشان می‌دهد، بحران چاقی در کشورهای آمریکا و انگلیس موجب افزایش سرعت فیبریلاسیون دهلیزی خواهد شد که این موضوع باعث افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می‌شود.

این تحقیقات که توسط بنیاد قلب انگلیس صورت گرفته است، نشان می‌دهد: «وزن بیشترین تأثیر خود را بر روی قلب می‌گذارد».پروفسور فرانچسکو، استاد پزشکی و اِپیدمیولوژی قلب و عروق در دانشگاه واریک و رئیس انجمن فشار خون بالا در انگلیس در پایان گفت: «پیشگیری و کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از کلسترول بالا و در نهایت دیابت مهمترین عوامل قابل کنترل برای جلوگیری از آسیب‌های قلبی هستند».

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه چاقی و اضافه وزن سکته قلبی قلب وزن افزایش عکس فیلم ایران شیطان زن وحشتناک زندگی قتل تصاویر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • آرتتا: در نیمه دوم منضبط‌تر بودیم و واکنش خوبی نشان دادیم
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس