Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:06:58 GMT

مهدهای روستایی یک وعده غذای گرم دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۸۹۵۳

مهدهای روستایی یک وعده غذای گرم دریافت می کنند

زنجان - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان گفت: طبق برنامه تمامی مهدهای روستایی یک وعده غذای گرم دریافت می کنند که این طرح به مدت 120 روز کاری خواهد بود.

سلمان حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح بهبود تغذیه کودکان سه تا 6 سال خانواده های نیازمند، مناطق روستایی نیز شامل این طرح می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک 12 سال است که از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود و 64 مهد روستایی تحت پوشش آن هستند.
این مسئول ادامه داد: مراقبت تغذیه ای کودکان و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی از اهداف طرح تامین یک وعده غذایی گرم است که برای بهبود تغذیه ای در زمینه 4 عامل اساسی شامل درآمد، دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه ای ،دسترسی به خدمات بهداشتی و راهکار های مختلف به طور هماهنگ عمل می کنند.
وی بیان کرد: بنابراین طرح یک وعده غذای گرم برای مهدهای کودک حاشیه شهرها و مناطق کم برخودار نیز با هدف برقراری عدالت اجتماعی نیز در سال جاری اجرا می شود.
حسینی افزود: تنها متولی صدور مجوز برای فعالیت مهدهای کودک بهزیستی است و هم این کنون این اداره کل برای 93 کودک شهری و 64 مهد کودک روستایی دارد پروانه صادر کرده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال شهریه های مهدهای کودک این استان 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و این نرخ ها در مقایسه با درجه بندی مهدهای یک، 2 و سه و چهار ستاره متغیر است.
این مسئول پیش از این نیز اعلام کرده بود که شمار مهدهای کودک در این استان با توجه به نسبت جمعیتی متناسب بوده اما در صورت وجود متقاضی برای ایجاد این نوع مراکز به ویژه در شهرستان ها تلاش می شود و در مدت کوتاهی مجوزهای لازم آن صادر شود.
بهزیستی زنجان حدود 6 هزار نفر را در مهدهای کودک تحت پوشش دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مهد روستايي وعده غذاي گرم كاهش فقر غذايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی