Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@11:46:56 GMT

مکان‌های احتمالی دفن جسد خاشقچی حفاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۹۳۵۶

مکان‌های احتمالی دفن جسد خاشقچی حفاری می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش ابعاد پرونده مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، دولت ترکیه تا پایان هفته به این کشور فرصت داد تا در تحقیقات حول این پرونده همکاری کند.

تلویزیون دولتی ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که آنکارا تا پایان هفته (روز یکشنبه) به ریاض فرصت داده تا برای مشخص شدن سرنوشت خاشقچی همکاری کند یا در غیر این‌صورت طبق کنوانسیون 1961 وین با بازجویی دادستان‌ها مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نیروهای امنیتی ترکیه قصد دارند طی روزهای آتی، مکان‌هایی را در استانبول که احتمال می‌دهند بقایای جسد خاشقچی در آنجا پراکنده و دفن شده است، حفاری کنند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» یکی از مکان‌هایی که نیروهای امنیتی احتمال می‌دهند تکه‌های جسد خاشقچی در آنجا دفن شده باشد، باغچه اقامتگاه سرکنسول عربستان سعودی در استانبول است که فاصله کمی با ساختمان کنسولگری نیز دارد.

پس از این گزارش‌ها بود که عربستان سعودی هیأتی را برای انجام تحقیقات درباره دلیل مفقود شدن خاشقچی به ترکیه اعزام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع ترکیه‌ای، این هیأت بازرسان سعودی امروز وارد ترکیه شده و قرار است با نیروهای امنیتی این کشور همکاری کنند.

 


لحظه ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی در استانبول

 

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. (+) چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، خواستار تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول شده است. (+) «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

بعد از گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری (+) مقامات غربی و کشورهایی که ریاض اغلب آنها را متحد نزدیک خود می‌داند، این حادثه را جدی گرفته و ضمن ابراز نگرانی، از عربستان سعودی خواستند که هرچه سریع‌تر به ابهامات در این‌باره پاسخ شفافی بدهد.

روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر 15 سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کردند. یک تحلیلگر ارشد و ستون‌نویس این روزنامه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابعاد و عواقب جنایت احتمالی سعودی‌ها علیه روزنامه‌نگار معارض خود در کنسولگری استانبول گفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال زن ایرانی بعد از یک ماهه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)

یک زن ایرانی به نام "شیوا کاویانی" بعد از یک ماه اقامت در فرودگاه استانبول،‌ در مرکز استرداد این شهر اسکان داده شد.

به گزارش عصرایران، "شیوا کاویانی" استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی است که به مدت یک ماه در فرودگاه استانبول زندگی می‌کرد اما در نهایت به مرکز استرداد سیلیوری استانبول منتقل شد تا در این مرکز اسکان داده شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: شیوا کاویانی استاد و پژوهشگر ایرانی درخواست ویزایش به دلیل اتمام مدت اقامت در کانادا پذیرفته نشد بیش از یک ماه در فرودگاه استانبول زندگی می‌کرد.

این زن که درحال زندگی در شهر تورونتوی کانادا بود، به دلیل اتمام مدت اقامتش به کشورش ایران بازگشت. چون درخواست وی برای ویزای کانادا پذیرفته نشد در ماه ژانویه از گذرگاه مرزی گوربولاک وارد ترکیه شد.

همچنین درخواست ویزای کاویانی برای کانادا در آنکارا نیز پذیرفته نشد.

این استاد ایرانی به فرودگاه استانبول آمده بود ولی چون ویزا نداشت نتوانست به کانادا برود و مجبور شد در فرودگاه استانبول بماند.

کاویانی که کارمندان فرودگاه استانبول به او کمک می‌کردند، در قسمت پیشخوان می‌ماند و روی صندلی‌ها و کاناپه‌های آنجا می‌خوابید.

پس از این وضعیت این زن سوژه بسیاری از خبرها شد، ماموران پلیس‌ فرودگاه با اداره مهاجرت استانبول ارتباط برقرار کرده و وی به مرکز استرداد سیلیوری استانبول منتقل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • قیمت تور استانبول اسفند ۱۴۰۲
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • انتقال زن ایرانی بعد از زندگی یک ماهه در فرودگاه ترکیه
  • انتقال زن ایرانی بعد از یک ماه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)
  • انتقال زن ایرانی بعد از یک ماهه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)