Web Analytics Made Easy - Statcounter

باران در حالی میهمان ناخوانده گچسارانی‌ها شد که کولرها همچنان در منازل روشن بود ،شدت بارندگی موجب سرازیر شدن آب کانال‌های درون شهری به خیابان‌های اطراف و مسدود شدن پل ها و آب گرفتگی معابر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،بارش باران و تگرگ در گچساران برای شهروندان بسیار غافلگیر کننده و دوراز انتظار بودو شدت بارندگی‌ها به حدی بود که موجب سرازیر شدن آب کانال‌های درون شهری به خیابان‌های اطراف و مسدود شدن برخی پل ها و نیزآب گرفتگی معابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش‌ها عصر امروز آغازشده و در صورت ادامه این روند به طور حتم شاهد وارد آمدن خسارات به باغداران و تاسیسات زیرساختی خواهیم بود، از شهرستان‌های 8 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در گچساران بارش سیل آسای باران آغاز شده بود.

عبدالرحیم رحیمی،فرماندار گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی دراین خصوص گفت: بر اثر بارندگی فصلی  و پرشدن کانال های هدایت سیلاب در ضلع شمالی  شهرستان از جمله اسلام آباد، خنگ بنار، محوطه اطراف دانشگاه آزاد، کارخانه روغن نباتی، کانال های منتهی به شرکت نفت و کانال منشعب از 500 دستگاه تا بلوار ولی عصر، کانال های 108 دستگاه و رزمندگان سیلابی شدند که  ستاد بحران در دقایق اولیه حادثه در محل حضور پیدا کردند.

مسعود ظفری،شهردار گچساران هم در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در دقایق اولیه بارندگی در شهرداری حالت آماده باش اعلام کردیم و کلیه ماشین آلات و نیروهای خدمات، آتش نشانی، اکیپ امانی در مکان های مختلف حادثه حضور به موقع پیدا کرده درحال امداد رسانی هستند.

وی افزود: شدت بارندگی خسارت سنگینی به کانال های مناطق  108 دستگاه، رزمندگان، جزیره، 500 دستگاه ، کوی پاسداران، شهرک نفت وکانال ورودی شهروارد کرده است.

شهردار گچساران درادامه تصریح کرد: بارندگی به کف کل کانال ها ، دیوار حائل کانال ها  و همچنین به چندین پل ،خسارت بسیارسنگینی وارد کرده بطوری که  کف سازی بیشتر کانال های شهر کاملا از بین رفته است که میزان خسارت از سوی کارشناسان امردرحال بررسی است.

انتهای پیام

شهردار با چکمه آمد دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید نزولات آسمانی و ناپایداری هوا در شهرهای حاجی‌آباد زیرکوه، در میان، نهبندان، خوسف و طبس هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی گفت: همشهریان و کشاورزان با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر و بارش تگرگ از تردد غیر ضروری در جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری و نسبت به محافظت از محصولات باغی، گلخانه‌ای و دام و طیور خود اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در حاجی‌آباد زیرکوه و برخی مناطق حدود ۵۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که باعث شکسته شدن سد ۱۲ امام و تخلیه روستاهای زیرکوه شد.

وی افزود: تا ظهر امروز شهرهای دیهوک، خضری، محمدشهر سرایان، طبس و قائن بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 747830

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود