Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا-روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد: حکم قطعی یکی از اخلالگران نظام اقتصادی در این استان که محاکمه او پانزدهم مهرماه جاری به صورت علنی در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد از سوی شعبه ویژه این دادگاه صادر شد.

این روابط عمومی در گزارش روز جمعه خود بیان کرد: بر اساس این حکم، دکتر نصیر کاظمی فرزند راه خدا که تنها متهم این پرونده است به 12سال حبس، جریمه نقدی به میزان ارزش اموال مورد احتکار و 2 سال محرومیت از اشتغال به داروسازی است، محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی، روز چهارم شهریور ماه 1397و در پی کشف انبار دارو متعلق به وی در نورآباد ممسنی دستگیر و روز پانزدهم مهرماه جاری به اتهام اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق احتکار عمده شیر خشک و دارو به ارزش 41 میلیارد و 902 میلیون و 974 هزار ریال در این دادگاه محکوم شد.
بنا به این گزارش، این رای قطعی و غیر قابل اعتراض است.
در بخشی از محتویات این پرونده که در رای دادگاه نیز منعکس شده، آمده است: درحالی به کشف سه انبار دارو و شیر خشک در شهرستان ممسنی اشاره شده است که بخشی از اقلام دارویی در استان و شهرستان با کمبود مواجه و شیر خشک مورد نیاز کودکان در آن مقطع زمانی از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت حواله توزیع می گردید.
همچنین در رای صادره از سوی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی دادگاه انقلاب استان فارس، به گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ممسنی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مبنی بر غیر مجاز بودن انبار ها و نگهداری نامناسب دارو های مکشوفه در شرایط نامطلوب که منجر به غیر قابل مصرف شدن دارو ها و شیر خشک های احتکار شده در انبارها و منقضی شدن تاریخ مصرف آنها به علت احتکار و عدم توزیع آن در شبکه مصرف، اشاره شده است.
همچنین در ذیل رای صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئول و یا مسئولان ذی ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری و موثر انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تاکید شده است.
6113 /6118 /2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضاييه دادگستري مفسد اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای تداوم ارائه خدمات دارویی در فارس طی ایام نوروز

محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در معاونت غذا و دارو در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم استان و مسافران نوروزی، هماهنگی‌های لازم انجام شده و با توجه به تعطیلات نوروز، داروخانه‌های شبانه روزی و داروخانه‌های منتخب توزیع کننده دارو‌های بیماران خاص در استان، فعالیت خود را طبق برنامه اعلام شده انجام می‌دهند.

او بیان کرد: فهرست داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های توزیع کننده دارو‌های خاص در ایام نوروز، در پایگاه مجازی سلامت نوروزی به نشانی اینترنتی http://nowrooz.sums.ac.ir انتشار یافته و به صورت روزانه نیز در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اطلاع رسانی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ارائه خدمات دارویی در داروخانه ها، با حضور کارشناسان اداره نظارت معاونت غذا و دارو، به صورت روزانه و مستمر مورد پایش و بازبینی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در مورد تامین داروی موردنیاز در ایام نوروز نیز برنامه ریزی‌ها و اقدامات جدی به صورتی انجام گرفته است که مردم با کمبود دارویی در این ایام مواجه نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سمانه ملی وازرت بهداشت به شماره تلفن ۱۹۰، از ساعت ۸ صبح تا ۱۴، آماده پاسخگویی به پرسش‌های هموطنان در خصوص کمبود‌های دارویی، مشاوره در زمینه دارو و مسمومیت‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمادگی برای تداوم ارائه خدمات دارویی در فارس طی ایام نوروز
  • هواشناسی استان فارس هشدار نارنجی صادر کرد
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی صادر کرد
  • کشف ۳۵ هزار کالای سلامت محور قاچاق در فارس
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر قطعی شد
  • خدمات نظام به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود
  • نگرانی رئیس سازمان نظام پزشکی از کمبود دارو در سال آینده
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت + جزئیات شکایت
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند