Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@04:12:24 GMT

روزگار شیرین برای اسلحه‌سازهای آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۹۸۷۸

یک روزنامه آمریکایی از افزایش فروش خارجی تسلیحات این کشور در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش واشنگتن‌تایمز، فروش شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی به کشورهای خارجی بیش از یک‌سوم در سال مالی افزایش داشته است و به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم اندکی کمتر از رکوردی است که در این زمینه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات آمریکایی در چند ماه گذشته به شدت بر روی کیفیت و ارزش تسلیحات آمریکایی برای فروش به خارجی‌ها کار کرده‌اند. این اقدام در راستای شعار کاخ سفید مبنی بر «تسلیحات آمریکایی بخر» است و انتظار می‌رود وزارت دفاع و خارجه آمریکا احتمالا امسال در این زمینه بیشتر تحت فشار قرار گیرند.

سرتیپ «چارلزهوپر» که ریاست آژانس همکاری امنیت دفاعی در پنتاگون را بر عهده دارد در این مورد گفت: «ما برای اینکه (تسلیحاتمان) را در مقایسه با تسلیحات مشابهی که مسکو و پکن (به بازار ارائه می‌دهند) بهتر کنیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.» این نهاد، مسئول اصلی‌ برای همکاری در راستای فروش خارجی تسلیحات آمریکاست.

وی در این مورد به خبرنگاران گفت: «کشورهای خارجی که در زمینه تسلیحاتی هم‌پیمان آمریکا محسوب می‌شوند، اگر می‌خواهند شریک واشنگتن بمانند، همچنان ناگزیر از خرید تسلیحات آمریکایی هستند.»

آمریکا یکی از حامیان عربستان سعودی در جنگ یمن است و حمایت‌های تسلیحاتی این کشور از ریاض همواره انتقادهایی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد و بدل شدن پیام‌ها میان ایران و آمریکا در چه زمینه‌ ای بود؟

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ توضیحات کنعانی درباره ردوبدل شدن پیام‌ها میان ایران و آمریکا را در ویدئو ببینید.

کد خبر 844582 منبع: میزان برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه سخنگوی وزارت خارجه

دیگر خبرها

  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • روزگار سخت سرمربی یونانی در سیرجان (عکس)
  • ایران در حال تبدیل به یک صادرکننده عمده تسلیحاتی در جهان است | اسرائیل با پاسخ پیچیده و تسلیحات پیشرفته ایران روبرو بود
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • رد و بدل شدن پیام‌ها میان ایران و آمریکا در چه زمینه‌ ای بود؟