Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ندیدن مشکلات مردم و انکار آن‌ها راه چاره نیست بر باطل بودن تفکر مذاکره با آمریکا به عنوان راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی کشور تأکید کردند. ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاه‌چراغی امام‌جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ری که در در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با اشاره به ‌روز جهانی استاندارد خاطرنشان کرد: تجلیل و بزرگداشت روز جهانی استاندارد با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی، اصلی مهم و اساسی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در صورتی‌که سازمان استاندارد بتواند در عرصه‌های مختلف با قدرت ظاهر شود و برخورد جدی با متخلفان داشته باشد طبیعی است که کالاهای ایرانی با اصلاح نواقص و کمبودها برای رسیدن به حد مطلوب بین‌المللی و همسو شدن با پیشرفت‌های جهانی می‌تواند جایگاهی بهتر کسب کنند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در هفته آینده سالروز شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفی اصفهانی است افزود: منافقان کوردل برای از میان برداشتن چنین شخصیت‌ ارزنده‌ای این شهید بزرگوار را در محراب عبادت قطعه‌قطعه کردند و همچنین شهید بزرگوار شوشتری که به دست وهابیون به شهادت رسیده است.

شاه‌چراغی سپس با بیان اینکه نیروهای ارتش، سپاه و بسیج از ارکان اقتدار کشور هستند عنوان کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع 100 هزار نفری نیروهای بسیجی استادیوم آزادی فرمودند که "بعضی القا می‌کنند که ما به بُن‌بست رسیدیم، چه در داخل و چه در خارج، این ‌یک خیانت به ملت است و هرکس چنین مطلبی را القا کند به کشور خیانت کرده است".

وی ادامه داد: اینکه چه کسانی سعی می‌کنند القا کنند کشور به بُن‌بست رسیده است و باید بعد از 40 سال با آمریکا مذاکره کند جای تفکر دارد برخی فکر می‌کنند با یک لایحه یا برنامه و اقدام می‌توانند نظر غربی‌ها را به ‌نظام جمهوری اسلامی جلب کنند و پیروزی‌های انقلاب را نادیده بگیرند.

امام جمعه شهرستان ری اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که اگر قیمت سکه بالا رفت و دلار گران شد ما باید در غم فرو برویم اما این افراد نادان سیاسی فکر نمی‌کنند که وقتی 6 موشک سپاه پاسداران در مرکز داعش فرود می‌آید و بیش از 40 نفر از این خبیثان را نابود می‌کند هم سکه ارزان می‌شود و هم قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند.

شاه‌چراغی بیان کرد: هرکسی که وابستگی فکری و سیاسی نداشته باشد می‌فهمد که نظام جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست نرسیده و این سیاسیون نادان هستند که از بس دریوزگی آمریکا را کرده‌اند به بن‌بست رسیده‌اند شما برای حفظ ثبات خود و تشکیلاتتان فکر می‌کنید با گدایی می‌توانید به‌ جایی برسید.

وی ادامه داد: ملت ایران نه خسته شده و نه به بن‌بست رسیده است و انشالله همان‌طور که رهبری فرمود به دهان آمریکا می‌زند و آن‌ها را خسته می‌کند ملت ایران بیدار، هوشیار، گوش‌ به ‌فرمان رهبر و قانون‌مدار است.

امام جمعه شهرستان ری با اشاره به تصویب لایحه اخیر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به یک‌ طرف اما بیداری ملت، هوشیاری نسل جوان، فهم دقیقشان از مسائل جامعه نشانگر این است که ملت راه خود را پیدا کرده است و هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت را به بیراهه بکشد و هیچ قانون و توافق‌نامه‌ای نمی‌توانداین ملت را از راه امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری جدا کند.

مردم از ورود نماینده‌های پولی به مجلس جلوگیری کنند

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: چهار عامل باعث افزایش رزق و روزی می‌شود که صداقت و راستگویی، منصف بودن، احترام به پدر و مادر و صله رحم از جمله این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو بیان کرد: نخستین مناسبت حلول ماه صفر است و همچنین فرارسیدن ایام شهادت حضرت رقیه(س) و به روایتی نیز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است مناسبت دیگر درگذشت سلمان فارسی افتخار ما ایرانی‌ها است و مناسبت دیگر شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقین کوردل و روز جهانی نابینایان را هم در پیش داریم.

امام جمعه شهریار به شهادت سردار شوشتری از پاسداران و سرداران رشید اسلام که خدمات بسیاری در کشور به ویژه در خطه سیستان و بلوچستان انجام داده اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب دشمن دست به کار شده است اما معلوم نیست چرا برخی در داخل نیز همنوا با دشمنان شده که این امر مصداق خیانت است چرا که کشور در مسیر انقلاب بیش از250رهزار شهید تقدیم کرده است.

سالمی همچنین تصریح کرد: نمازگزاران جمعه سفیران روشنی‌بخش هستند که باید موضوعات سیاسی و اجتماعی را در بین عموم مردم رشد دهند، اینکه نزدیک به چهل سال پا بر جا هستیم به واسطه قرآن، اسلام و تجلی نور مهدویت و امام زمان (عج) در کشور است، هرگاه در موضوعی کم آوردیم باید از شهدا، امام و رهبری انرژی گرفته و اقتدار و قدرت کسب کنیم.

وی  در مورد تصویب لایحه fatf ادامه داد: در 9 سال گذشته این کنوانسیون در جوامع بین‌المللی تصویب شد و دولت نیز در سال اخیر این لایحه را به مجلس فرستاد که این لایحه در زمینه مبارزه با تروریست خوب است اما باید گفت که تروریست را چه تعبیر می‌کند که نکته بحث‌انگیز همین جا است که چرا دشمنان سپاه، بسیج، سلیمانی‎ها، یمن، فلسطین و لبنان را تروریست می‎دانند، حرف قشنگ را نباید قبول کرد بدون اینکه ببینیم پایان این حرف قشنگ و زیبا چیست fatf نیز حرف قشنگی است اما نتیجه‌اش چیز دیگری است که بر مبنای اندیشه‌های نامطلوب است.

امام جمعه شهریار عنوان کرد: عضو شدن در این لایحه الزامی نیست اما اگر عضو شویم باید الزامات آن را بپذیریم در زمان تصویب این موضوع در مجلس به جای پاسخ صحیح، وزیر خارجه بیان کرد که تضمینی نیست که مشکلات رفع شود این را به آقای ظریف و به رئیس‌جمهور می‌گوییم که ما برجام را دیدیم با تمام قول‌هایی که دادید بر باد رفت، معلوم نیست در این موضوع که حتی تضمین هم نمی‌دهید چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

سالمی تأکید کرد: همه علما و مراجع ما مخالف این کنوانسیون هستند چرا که نوعی کاپیتولاسیون است معلوم نیست چرا برخی در مسیر رهبری قدم برنمی‌دارند و به حرف آقا که فرمودند به جای کنوانسیون‌ها قوانین در داخل تصویب کنید گوش نمی‌دهند، در برجام دشمنان به ریش ما خندیدند و در 20 دقیقه آن را تصویب کردید و کشور را به مشکل انداختید که اکنون نیز به دنبال این هستید که به این کنوانسیون و آن کنوانسیون ملحق شوید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش‌رو لازم است که مردم از انتخاب نماینده‌های پولی جلوگیری کنند تا این‌گونه رخدادها را ایجاد نکنند و نماینده‌ای انتخاب کنند که انقلابی باشد و در مسیر امام، رهبری و منفعت کشور قدم بردارد.

ندیدن مشکلات مردم و انکار آن‌ها راه چاره نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار داشت: امروز درمان نابسامانی‌هایی که در جامعه وجود دارد کاملاً مشخص و معلوم است راه‌حل نابسامانی‌ها با بررسی علت‌های آن‌ها ممکن است و ندیدن مشکلات و انکار آن‌ها راه چاره نیست بلکه کسی را می‌خواهد که به نابسامانی‌ها پایان بخشد.

وی با اشاره به جلسه سران قوا با مقام معظم رهبری بیان کرد: مشکلات جاری اقتصاد کشور، مشکلات نظام بانکی، نقدینگی و پول‌های دلالی یا وام‌های بانکی کلان، ورود کالاهای قاچاق عملاً سبب شکستن کمر تولیدی‌ها و کارخانجات شده است.

امام جمعه کن ادامه داد: تورم، گرانی و فشار آوردن به مردم، فرایند بودجه‌بندی و حیف و میل بیت‌المال، ساختار عریض و طویل مدیران با وجود 403 هزار مدیر در کشور، تلاش مدیران برای ابقا و نه خدمت همگی از مشکلات کشور است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

صالح‌نیا با بیان اینکه راه‌حل مشکلات مردم و دولت مشخص است تصریح کرد: با کار جهادی و تلاش بیشتر و توجه به ظرفیت بی‌بدلیل جوانان و نخبگان توانمند این مرزوبوم و اجرای کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: امروز حضور و پیگیری جدی حاکمیت تا لحظه تحقق اهداف لازم است و در همه جا دست دشمن در کار نیست بلکه خائن یا فاسقی به خاطر منافع شخصی خود جلوی کار را گرفته است و باید چشمان تیزبین و دستان مقتدر حاکمیت بیدار بوده و در مواقع لزوم ورود کنند.

روز به روز شاهد شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و دنیا هستیم

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد محسن‌زاده امام جمعه بخش بوستان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نسیم‌شهر برگزار شد با اشاره به حرف‌های کذب رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا سخنان کذبی را به ایران نسبت می‌دهد که غیرواقعی است و برای انقلاب اسلامی اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد شکست سیاست آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم افزود: امروز هیچ کشوری به جز چند کشور دیکتاتور و مسموم منطقه از سیاست آمریکا حمایت نمی‌کند و روز به روز شاهد شکست سیاست‌های آمریکا و افول قدرت آن در خاورمیانه و دنیا هستیم.

امام جمعه بخش بوستان با تأکید بر دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب با جوانان بسیجی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان بسیجی و برادران سپاهی در استادیوم آزادی توصیه‌های بجا و به روزی را به مسئولان داشتند و بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در جایگاه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی تأکید کردند.

محسن‌زاده ادامه داد: ایران با داشتن سرمایه انسانی جوان متعهد و بسیجی هیچ‌گاه به بن بست نمی‌رسد چرا که جوانان کارآمد، نیروی محرکه موتور انقلاب هستند و اگر امروز همچون هشت سال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کنیم و به کارکرد آنها ایمان و اتکا داشته باشیم سبب فخر و عزت انقلاب اسلامی ایران می‌شوند.

روسای قوای سه‌گانه توصیه‌های مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور را جدی بگیرند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به نقش بانوان در حماسه کربلا اظهار داشت: بانوان همراه با مردان حجت خدا را یاری کردند و برخی مستقیم و غیرمستقیم حضرت ام‌البنین (س)، حضرت زینب (س)، حضرت ام کلثوم (س) و سکینه (س) را از زنان شجاع کربلا می‌دانند.

وی به لزوم حضور بانوان انقلابی در صحنه‌های مختلف با الگوگیری از حماسه کربلا اشاره کرد و افزود: یاد شهید محراب شهید اشرفی اصفهانی را گرامی می‌داریم از رسوایی منافقین پلید شهدای مظلوم محراب هستند منافقین هرگز نمی‌توانند این لکه ننگین را از کارنامه خود پاک کنند که بیش از 17 هزار شهید ترور در کارنامه سیاه خود دارند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: 23 مهر روز جهانی نابینایان است که مسئولان باید برای رفع مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند به علاوه 26 مهرماه روز تربیت بدنی را در پیش داریم که امروز به برکت انقلاب توجه ویژه‌ای به مقوله ورزش شده و ورزشکاران نیز با کسب مقام‌های ارزشمند افتخاراتی زیادی کسب کرده‌اند.

محمودی ادامه داد: نظام امنیتی انقلاب بر خلاف سایر انقلاب‌های معاصر در مقابل معارضان با رأفت اسلامی برخورد کرده و علی‌رغم اینکه همه قدرت‌های جهانی پشتیبانی شاه بودند ولی مردم در خانه‌های خود امنیت نداشتند این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران با وجود دشمنی تمام قدرت‌ها مردم در امنیت کامل به سر می‌برند که این امنیت حاصل تفکر اسلام انقلابی و پیروی از خط ولایت فقیه است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه خواسته مردم از مسئولان تحقق عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری است توصیه‌های ایشان در مورد اتخاذ تصمیم‌های قاطع و راهگشا و توجه به مشکلات نظام بانکی و نقدینگی، اشتغال و تورم و فرایند بودجه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات عملیاتی و جدی است که در این موراد برای مسئولان در قوای سه‌گانه هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

"استقلال" و "وحدت ملی" پیام قدرت ما به دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده ما سعی دارند تا مردم را به زانو درآورده و با دامن زدن به مشکلات و فشارهای اقتصادی مردم ایران را تسلیم کنند اما نباید فراموش کرد که مردم ما پیرو دینی هستند که این‌گونه فشارها را از صدر اسلام تاکنون مانند شعب ابی‌طالب تجربه کرده و پا پس نکشیدند.

وی با اشاره به اینکه ما از جنگ‌های بدر، اُحد، خیبر و غیره درس مقاومت و ایثار گرفته‌ایم افزود: امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مقاوم‌تر، استوار تر و با قامتی بلندتر از همیشه ایستاده‌ایم و اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نداده و جنایتکاران بُزدل و ترسو را رسوا می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه ما نباید سرمایه‌های بزرگ خود را فراموش کنیم تصریح کرد: سرمایه ما عزّت، اقتدار و شکست‌ناپذیری ماست ما باید قدر سرمایه‌ها و داشته‌های خود را بدانیم و مرعوب دشمن نشویم سیاست ترامپ سیاست هویج و چاق است او تنها وعده می‌دهد و عمل نمی‌کند و تهدید هم می‌کند آن‌ها وعده دادند که با برجام مشکل شما برطرف می‌شود و همه تحریم‌ها برداشته می‌شود اما زمانی که ما به وعده خود عمل کردیم نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه بیشتر هم شد.

فتاح دماوندی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور خودشان نفوذی دشمن هستند خاطرنشان کرد: در این کشور عده‌ای به جای استکبارستیزی، آمریکاستایی می‌کنند و این‌ها همان کسانی هستند که منافع شخصی خود و گروهی را بر منافع کشور ترجیح می‌دهند این افراد خودشان را دلسوز ملت می‌دانند اما به دلیل تنبلی ذاتی که دارند تنها دست و پا گیر پیشرفت هستند و فایده دیگری ندارند و تنها راه تسلیم شدن را بلدند.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم راهی که در پیش گرفته‌ایم با مبانی اصلی نظام کاملاُ منطبق است و نباید فریب رسانه‌های مسموم دشمن را بخوریم ما باید به دشمن پیام قدرت بدهیم نه پیام ضعف، پیام قدرت ما در استقلال و وحدت ملی و وحدت کشورهای مسلمان و تمام مسلمانان جهان است.

دشمن در مراسم اربعین امسال به دنبال اختلاف‌افکنی بین دو ملت عراق و ایران است

حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله باقری امام جمعه پیشوا در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه آشنا شدن با سیره و سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) تنها جنبه تاریخی ندارد بلکه جنبه الگویی دارد اظهار داشت: عشق و علاقه باید به سمت دوست داشتن اهل بیت (ع) هدایت شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین بیان کرد: ملت ایران چند وقتی است خود را برای سفر سیاسی و با معنویت اربعین آماده می‌کنند 14 قرن از آن فراخوان می‌گذرد که حتی در آن زمان یک تاریخ‌نویس متبحر و فضای مجازی نبوده اما اکنون می‌بینیم در یک روز و یک ساعت ده‌ها میلیون نفر دور هم جمع می‌شوند تا به فرمان امام حسین (ع) لبیک بگویند.

امام جمعه پیشوا با اشاره به اینکه پیاده‌روی امسال شرایط حساس‌تری دارد چراکه دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین دو ملت دوست یعنی عراق و ایران هستند افزود: گرانی تأثیری بر رفتن به سفر اربعین نگذارد و کسانی که توانایی جسمی و روانی دارند حتما به این سفر بروند.

باقری همچنین تصریح کرد: چند ماه قبل مقام معظم رهبری فرمود قراردادهای بین‌المللی در نظام استکباری پخت و پز می‌شود و به خورد کشورهای کوچک داده می‌شود و اگر مقاومت کنند و زیر بار نروند با نقشه هجوم می‌آورند و جنجال علیه کشورها راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: اگر قرارداد fatf خدشه‌ای به نظام اسلامی وارد کند قطعا گریبان مسببان و کسانی که ذلت مردم ایران را می‌خواهند خواهد گرفت تذکر بزرگان، علما و خانواده شهدا و نمایندگان دلسوز باید جدی گرفته شود

امام جمعه پیشوا خاطرنشان کرد: شش سال تمام مردم را با کلمه برجام سرکار گذاشتنید مملکت را فلج کردید و هیچ نتیجه‌ای نگرفتید و حالا به دنبال بازی جدید بر سر این ملت هستید اما بدانید ملت ایران بیدار هستند.

باقری در پایان تأکید کرد: اگر می‌خواهید به زباله‌دان تاریخ نروید درکنار مردم باشید و بدانید مردم بیدارند و تن به ذلت نمی‌دهند  مردم پیشوا نیز همانند خرداد 42 کفن‌پوش برای دفاع از آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R7840/P1494/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین گفت: خدای متعال در آیه ۲۹ سوره مؤمنون می‌فرماید «وَقُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِی مُنْزَلًا مُبَارَکًا وَأَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلِینَ»، یعنی (و بگو پروردگارا مرا در جایى پربرکت فرود آور که تو نیکترین مهمان‏نوازانى)، ان‌شاءالله حضور شما در استان ما محقق این آیه باشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله رفتار اهالی این منطقه با شما مصداق آیه ۸۰ سوره اسراء باشد، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»، یعنی (و بگو پروردگارا مرا در هر کارى به طرز درست داخل کن و به طرز درست‏ خارج ساز و از جانب خود براى من تسلطى یارى‏ بخش قرار ده)، ان‌شاءالله ورود شما به استان ما ذخیره آخرتتان شود و کاری برای دین خدا، تقویت ایمان مردم، اقامه نماز، عدل و همه خوبی‌ها انجام دهید، امیدواریم خدا شما را واسطه این قبیل مسائل قرار بدهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته خیلی جریانات ممکن است در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آنها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید، شناخت این نوع جریانات مهم است، چون اگر ما جریان‌شناس نباشیم از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض کرده و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

وی بیان کرد: آنهایی که در مسیر خدا و قیامت به شما کمک می‌کنند، دست اینها را باید بوسید، جریان‌شناسی دخیل در حوزه قضا جزو واجبات کار شماست، دیده شده کسانی که این جریان‌شناسی را نداشته‌اند و خود به خود در وادی‌هایی افتاده‌اند و حتی به آنها هشدار هم داده شده و توجه نکرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۶۷ سوره زخرف می‌فرماید «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ»، یعنی (در آن روز یاران جز پرهیزگاران بعضی‏شان دشمن بعضى دیگرند)، خدای متعال به ما می‌گوید کسانی که اطرافتان هستند را ببینید دوستتان هستند یا خیر. شرط این دوستی از نظر قرآن تقواست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: باید ببینیم این آدم‌هایی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند، اما اگر تقوا نداشته باشند شاید در دنیا خیلی به ما ابراز محبت کنند، اما در قیامت به جان هم می‌افتیم و هر چه نگاه می‌کنی اینها برای ما وزر، وبال، تاریکی و تیرگی هستند. کدام آدم عاقلی می‌آید قیامتش را برای دوستی‌های حزبی، جناحی و قومی و قبیله‌ای دنیا خراب کند؟

وی یادآور شد: آن کسی که از دین بر می‌گردد، خلاف دین عمل می‌کند، ربا می‌خورد، پارتی‌بازی می‌کند، دروغ می‌گوید، ذهن ما را نسبت به هم خراب می‌کند، اینها سفیهانی هستند که خدا در آیه ۱۳۰ سوره بقره از آنها نام برده است، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ»، یعنی (و چه کسى جز آنکه به سبک ‏مغزى گراید از آیین ابراهیم روى برمى‏‌تابد و ما او را در این دنیا برگزیدیم و البته در آخرت نیز از شایستگان خواهد بود).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیات ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ سوره فرقان می‌فرماید «وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا، یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا، لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِی وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِلْإِنْسَانِ خَذُولًا»، یعنی (روزى است که ستمکار دستهاى خود را مى‏‌گزد و مى‏‌گوید اى کاش با پیامبر راهى برمى‏‌گرفتم، اى واى کاش فلانى را دوست خود نگرفته بودم، او بود که مرا به گمراهى کشانید پس از آنکه قرآن به من رسیده بود و شیطان همواره فروگذارنده انسان است).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید در قیامت ظالم و آن کسی که در دنیا بد عمل کرده، دستش را گاز می‌گیرد و می‌گوید‌ای کاش من با پیغمبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، ائمه اطهار (ع) و جانشین امام زمانم هماهنگ می‌شدم،‌ای کاش فلانی که نفاق، دروغ، حیله و دو رویی را در زندگی من آورد، به زندگی‌ام راه پیدا نمی‌کرد، او مرا از ذکر و قرآن دور کرد، شیطان همین است، شیطان آدم را خوار و رسوا می‌کند و تا عزت و آبروی آدم را نگیرد دست برنمی‌دارد.

وی بیان کرد: ما اگر ببینیم کسی آمده برای اعمال منویات رهبر حکیم انقلاب و برای عدالت، عزت و اقتدار اسلام تلاش می‌کند، هر کسی که باشد دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمتش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، عنوان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر کس بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۲۰۱ سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری و باطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: خدای متعال در این آیه می‌فرماید فقط اهل تقوا شیطان‌شناس هستند و وقتی شیطان می‌خواهد در آنها نفوذ کند سریع متوجه شده و بینا می‌شوند و شیطان نمی‌تواند از هیچ دری در اینها نفوذ کند، اگر هم تقوا نباشد شیطان در افراد جولان می‌دهد.

وی یادآور شد: خدای متعال در آیات قرآن کریم آدم‌ها را دو دسته می‌کند، در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید کسانی که فقط حواسشان به خداست و تحت هیچ شرایطی از راه خدا دور نشده و پای کار خدا ایستاده‌اند، ملائکه در جان اینها نازل می‌شوند و به آنها می‌گویند نترسید و محزون نباشید، بهشت بر شما بشارت باد؛ چقدر ما به این آیه محتاجیم و اگر این آیات نباشد زندگی مرده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در آیات ۲۲۱ و ۲۲۲ سوره شعراء نیز خداوند می‌فرماید شیاطین جنی و انسی در دل گنهکاران و دروغگویان نمی‌آیند؛ آن کسانی که لقمه حلال و حرام برایشان فرقی ندارد شیاطین انسی هستند، لقمه حرام جاده ورود شیطان به آن آدم را آسفالت می‌کند، یک لقمه حرام، یک رشوه، یک خلاف، یک ناحق، همه اینها راه را برای ورود شیطان به درون ما هموار می‌کند.

وی عنوان کرد: بنابراین دل‌های ما هم می‌تواند محل نزول فرشتگان باشد و هم می‌تواند محل نزول شیاطین باشد، شیاطین جن و انس دارند، بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه ما باید دست همدیگر را بگیریم برای تحقق آن منویاتی که امام خمینی (ره) و شهدا داشتند و رهبر حکیم انقلاب دارند و دنیا هم به وجود ایشان افتخار می‌کند، ان‌شاءالله بتوانیم دل رهبر فرزانه انقلاب و دل امام زمان (عج) را شاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم