Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@14:02:02 GMT

درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۰۲۵۷

درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول

به گزارش ایسنا به نقل از مارکت واچ، پاکستان که اصلی‌ترین گذرگاه پروژه جاده ابریشم جدید چین است از صندوق بین المللی پول برای دریافت یک بسته نجات تقاضای کمک کرده است. این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از اقتصاددانان به پاکستان در خصوص دریافت وام از چین هشدار داده بودند.

احتمالا صندوق بین‌المللی پول در صورت قبول درخواست پاکستان بر برنامه‌های مالی این کشور محدودیت‌هایی وضع خواهد کرد که به موجب آن برخی از وعده‌های انتخاباتی عمران خان- نخست وزیر جدید پاکستان - نظیر اشتغال زایی بیشتر و نظام رفاهی را به حال تعلیق در می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد دولت پاکستان با توجه به کاهش سریع ارزش روپیه و افزایش کسری حساب تجاری خود، چاره‌ای جز کمک خواستن از صندوق بین المللی پول ندارد. پیشتر مقامات پاکستانی وعده داده بودند مشکلات اقتصادی این کشور را بدون کمک گرفتن از صندوق بین المللی پول حل و فصل کنند.

فواد حسین- وزیر اطلاعات پاکستان - در این باره گفت: نامطمئن بودن از شرایط اقتصادی در جامعه رو به افزایش بود وبازار بورس در حال سقوط بود و تصمیم گرفتیم به این فضا پایان دهیم. این درخواست پاکستان ممکن است با مخالفت یا محدودیت‌هایی از جانب آمریکا مواجه شود که بزرگ‌ترین تامین کننده مالی صندوق است. مایک پمپئو- وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئیه گفته بود آمریکا نمی‌خواهد شاهد کمک صندوق به پاکستان باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود